minkä kokoset sisäkurkut noissa 45mm webruissa on?? noissa 40mm solexeissa näkyi olevan 32mm. Meinaaan nuo sisäkurkuthan on vaihdettavissa ja suutinputkia löytyy isompia ja suuttimia voi porata...tuokin varmasti jotain jo vaikutta jos orkkis 40mm käy pieneksi.
Mitenkä mukavaa on ajella kadulla tuollasilla 48mm tai isommilla tuplilla?? Eikö pienemmillä saa moottorin kehräämään alhaalta paremmin?
kaasarin koko ei hirveästi vaikuta käyttömukavuuteen jos on edes lähelle oikeankokoinen ja oikein säädetty. eli esim 1,6l vakio kone ja 55mm kaasarit ei ole toimiva paketti.

40mm kaasarit yleensä 32/34/36 sisäkurkuilla kisavehkeissä, 45mm kaasarit 36sisäkurkulla. siviilikäytössä taitaa olla 40mm kaasariin 26/28/30 sisäkurkku paras viritysasteesta riippuen. pääsääntönä mitä isompi sisäkurkku sitä huonommin toimii pienillä kierroksilla koska sisäkurkulla luodaan alipaine joka vetää bensaa seokseen eli pieni sisäkurkku-suuri alipaine ja toimivuus on taattu

suuttimia porailemalla säädetään seokset ja suutinputkia vaihtamalla saadaan erilainen "bensakartta" kaasariin. toiset putket rikastaa ylhäältä, toiset laas laihentaa, mopo-sport ja freetecnics ovat asiantutijoita joilta kannattaa kysyä. alfaromeosta peräisin olevissa dellorton 40DCOE kaasareissa oli vakiona 28mm sisäkurkut ja #10 suutinputket. kaikki säädöt luonnollisesti ovat konekohtaisia.
netistä löytyy laskureita jolla voi laskea omaan moottoriin sopivankokoiset kaasarit ja sisäkurkut..
Edit: veivikeskuteluun sen verran kantaa että toiset/toisilla 9mm kestää ja toisilla ei h-profiilitkaan

nimim: 9mm veiveillä kierrätetty jo3vuotta niin paljon kun kiertää B200k koneta pellolla/jäällä/radalla eikä vieläkään rikki.