KL-varaosat  Race.fi

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 112935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #150 : 14.01.2013, 20:40:03 »
Kuulostaa hieman tuon oman koneen tapaiselta kokoonpanolta ja itellä 45weberit. Ois voinu olla 48:kin, mutta 45 oli suurimmat jossa on ryyppy.
minkä kokoset sisäkurkut noissa 45mm webruissa on?? noissa 40mm solexeissa näkyi olevan 32mm. Meinaaan nuo sisäkurkuthan on vaihdettavissa ja suutinputkia löytyy isompia ja suuttimia voi porata...tuokin varmasti jotain jo vaikutta jos orkkis 40mm käy pieneksi.
Mitenkä mukavaa on ajella kadulla tuollasilla 48mm tai isommilla tuplilla?? Eikö pienemmillä saa moottorin kehräämään alhaalta paremmin?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #151 : 14.01.2013, 21:05:49 »
minkä kokoset sisäkurkut noissa 45mm webruissa on?
Mitenkä mukavaa on ajella kadulla tuollasilla 48mm tai isommilla tuplilla?? Eikö pienemmillä saa moottorin kehräämään alhaalta paremmin?

1. En muista, mutta käsittääkseni noissa freetechnicsiltä tulevissa on aina isoimmat maholliset sisäkurkut. (Hämärä muistikuva, että ne ois 40mm?)
2.En usko, että hirveästi vielä eroa vrt. 45:set
3.Ja kyllähän sen näin pitäisi olla, isommilla kiekuu kovempaa ylhäällä sitten.
Volvo 242 -84

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #152 : 17.01.2013, 00:38:47 »
Onko porukalla antaa vinkkiä mistä vois katella B230:n ylikoko mukeja? jos olisi vielä tasalakimännät niin olisin tyytyväinen :) eikä tarvitse olla 800€ wisecot vaan ihan normi ylikokoset (joku 0,5mm)
Googlella olen koettanut hakea useapaan kertaan mutta ei oikein haku tuota tulosta.

(onkohan kysymys oikeessa paikassa)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #153 : 17.01.2013, 00:43:16 »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #154 : 24.01.2013, 21:56:07 »
Onko kukaan tollasesta paikkaa ostanut mitään..uskaltaako tilailla? tuolla oli +0.60mm mäntäsarja renkaineen alle 300€
http://www.fcpeuro.com
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #155 : 25.01.2013, 05:47:43 »
Onko kukaan tollasesta paikkaa ostanut mitään..uskaltaako tilailla? tuolla oli +0.60mm mäntäsarja renkaineen alle 300€
http://www.fcpeuro.com
+rahti +tulli +alv. On tuo ihan luotettava firma mutta tulee mäntäsarjalle helposti hintaa melkein sama kuin Suomessa.
Jäitä housuun!

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #156 : 14.02.2013, 11:50:07 »
Mukit löytyi.

Millasta bensapumppua suositte? sähköpumppuhan pumppaa tasasemmin kuin mekaaninen, mutta onko siittä mitään hyötyä vielä 40mm tuplien kanssa? toki muutakin koneeseen tulossa kuin nuo tuplat :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #157 : 14.02.2013, 12:42:45 »
Tuttava ajaa kilpaa +200hv vinokoneisella autolla. Tuplille bensaa syöttää Bilteman nak-nak bensapumppu. Olikohan siinä edes paluulinjaa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #158 : 14.02.2013, 13:17:26 »
Mukit löytyi.

Millasta bensapumppua suositte? sähköpumppuhan pumppaa tasasemmin kuin mekaaninen, mutta onko siittä mitään hyötyä vielä 40mm tuplien kanssa? toki muutakin koneeseen tulossa kuin nuo tuplat :)

Sähköpumppua kiinni vaan ja paineensäädin. Max paine noille tuplille 0.5bar, mutta kannattaa säätää 0.3-0.4bar niin ei pääse tulviin. Ja mitään paluulinjaahan ei tarvita.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #159 : 14.02.2013, 17:46:20 »
ok..tällä hetkellä mulla on tuo DGV weber mekaanisella pumpulla, paineensäätimellä (0,2bar) ja kuristettu paluulinja..tuohon ainakin ollut tyytyväinen ja näyttäis siltä että kulutuskin ihan kohtuullinen vrt. ennen paluuta ja paineensäädintä.

Mutta varmaan jonkun sähköpumpun hommaan kunhan kaveri saisi tehtyä imusarjan ensin noille tuplille.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #160 : 14.02.2013, 19:35:25 »
minkä kokoset sisäkurkut noissa 45mm webruissa on?? noissa 40mm solexeissa näkyi olevan 32mm. Meinaaan nuo sisäkurkuthan on vaihdettavissa ja suutinputkia löytyy isompia ja suuttimia voi porata...tuokin varmasti jotain jo vaikutta jos orkkis 40mm käy pieneksi.
Mitenkä mukavaa on ajella kadulla tuollasilla 48mm tai isommilla tuplilla?? Eikö pienemmillä saa moottorin kehräämään alhaalta paremmin?

kaasarin koko ei hirveästi vaikuta käyttömukavuuteen jos on edes lähelle oikeankokoinen ja oikein säädetty. eli esim 1,6l vakio kone ja 55mm kaasarit ei ole toimiva paketti.  :D
40mm kaasarit yleensä 32/34/36 sisäkurkuilla kisavehkeissä, 45mm kaasarit 36sisäkurkulla. siviilikäytössä taitaa olla 40mm kaasariin 26/28/30 sisäkurkku paras viritysasteesta riippuen. pääsääntönä mitä isompi sisäkurkku sitä huonommin toimii pienillä kierroksilla koska sisäkurkulla luodaan alipaine joka vetää bensaa seokseen eli pieni sisäkurkku-suuri alipaine ja toimivuus on taattu  :idiot2:
suuttimia porailemalla säädetään seokset ja suutinputkia vaihtamalla saadaan erilainen "bensakartta" kaasariin. toiset putket rikastaa ylhäältä, toiset laas laihentaa, mopo-sport ja freetecnics ovat asiantutijoita joilta kannattaa kysyä. alfaromeosta peräisin olevissa dellorton 40DCOE kaasareissa oli vakiona 28mm sisäkurkut ja #10 suutinputket. kaikki säädöt luonnollisesti ovat konekohtaisia.
netistä löytyy laskureita jolla voi laskea omaan moottoriin sopivankokoiset kaasarit ja sisäkurkut..

Edit: veivikeskuteluun sen verran kantaa että toiset/toisilla 9mm kestää ja toisilla ei h-profiilitkaan :D nimim: 9mm veiveillä kierrätetty jo3vuotta niin paljon kun kiertää B200k koneta pellolla/jäällä/radalla eikä vieläkään rikki.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013, 19:38:36 kirjoittanut pl »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #161 : 22.04.2013, 18:44:35 »
nimim: 9mm veiveillä kierrätetty jo3vuotta niin paljon kun kiertää B200k koneta pellolla/jäällä/radalla eikä vieläkään rikki.
tähän pakko kommentoida kun volvossani on sama moottori..mulla naukassu muutaman kerran n.7500rpm ja vielä ajellaan samalla mosalla :)

Kellä olis tuoreessa muistissa tuo nokkaremmi? eli kun mulla on 230F männät jotka sorvasin tasalakisiksi ja tarkoitus on lohkosta ottaa siivua pois sen verran että männät tulee dekkipinnan tasoon..kysymys kuuluukin että tartteeko tuo lyhemmän remmin? mitä remmejä ootta käyttäny?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #162 : 22.04.2013, 19:31:45 »
tähän pakko kommentoida kun volvossani on sama moottori..mulla naukassu muutaman kerran n.7500rpm ja vielä ajellaan samalla mosalla :)

Kellä olis tuoreessa muistissa tuo nokkaremmi? eli kun mulla on 230F männät jotka sorvasin tasalakisiksi ja tarkoitus on lohkosta ottaa siivua pois sen verran että männät tulee dekkipinnan tasoon..kysymys kuuluukin että tartteeko tuo lyhemmän remmin? mitä remmejä ootta käyttäny?

9mmveivit kesti ainakin ex kilpurissa huudattaa 8500rpm  ;)
Ja jakoremminä on ollu itellä fordin ohc:n remmi, joissain ladoissa sama. On pyöreillä hampailla, muttaa toimii siinä missä volvonkin remmi, mutta on hampaan lyhyempi. :)
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #163 : 22.04.2013, 19:45:43 »
Kellä olis tuoreessa muistissa tuo nokkaremmi? eli kun mulla on 230F männät jotka sorvasin tasalakisiksi ja tarkoitus on lohkosta ottaa siivua pois sen verran että männät tulee dekkipinnan tasoon..kysymys kuuluukin että tartteeko tuo lyhemmän remmin? mitä remmejä ootta käyttäny?
Riippuu paljonko lähtee siivua pois.. foortin remmiä ei oikeen voi laittaa ennen, kun on yli 1.5mm madallettu.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #164 : 22.04.2013, 20:32:46 »
Riippuu paljonko lähtee siivua pois.. foortin remmiä ei oikeen voi laittaa ennen, kun on yli 1.5mm madallettu.
noissa männissä oli muistaakseni monttu 2,06mm...eli voortin remmillä kasaillaan. onko 2.0 ohari sierran remmi hyvä?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Carcom Oy  Elekma