Samppasport  Futurez

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 112882 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #195 : 25.05.2013, 13:23:46 »
mikäs olis parempi "budjettinokka" kuin nuo mainitsemani?

Vx3 hyvä aloittaa. Sillä säädöt kohdilleen niin sittenhän voi kokeilla muita nokkia
Minä koittaisin D-nokkaa. Siinä on kanssa laaja veto alue niin kuin vx kolmosessa
K-nokalla kapea vetoalue. Vetääkö se sitten kovempaa? Ei mun mielestä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #196 : 26.05.2013, 23:52:04 »
sellaistakin mietin ja visioin että kun jos ottais sorvilla männänhelmasta pois ja kevenis nuo pyörivät/liikkuvat massat niin eikös sekin tois jotain paremmuutta tuohon vaparimoottoriin..olis ainakin herkempi? mietin vaan että kärsiikö joku männän jäähdytys tms siitä hirveästi jos siitä helmasta poistaa tavaraa..eli madaltaisi mäntää..
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #197 : 27.05.2013, 08:44:31 »
Mitä kevyempi kellari, sen kierrosherkempi ja ylävääntö vähenee. Bemain kutosista sen huomaa...kevyillä alakerroissa on hevosvoimia muttei vääntöä.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #198 : 27.05.2013, 09:55:41 »
niin ja kai se vähemmän käy linnunluiden päälle mitkä siel todennäkösesti ompi..
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #199 : 27.05.2013, 11:00:42 »
sellaistakin mietin ja visioin että kun jos ottais sorvilla männänhelmasta pois ja kevenis nuo pyörivät/liikkuvat massat niin eikös sekin tois jotain paremmuutta tuohon vaparimoottoriin..olis ainakin herkempi? mietin vaan että kärsiikö joku männän jäähdytys tms siitä hirveästi jos siitä helmasta poistaa tavaraa..eli madaltaisi mäntää..

Suhtautuisin varauksella pienkitkavinokoneen männän helman lyhentämiseen entisestään, etenkin jos niitä vimosia hevosia ei olla laitumelta hakemassa. Ei varmaankaan aiheuta katastrofia, mutta voi alkaa kone pitämään ikävää kolinaa jo lyhyen ajan sisällä.

Tai sitten vaan liimaat "Diesel"-lätkän takaluukkuun valmiiksi. ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #200 : 27.05.2013, 13:29:32 »
meinaatko että tulis pistonslappia? kai se kevyempi silti parempi on..ja voihan nuo männät pinnoittaa jollain(en muista just että millä niitä pinnoitetaan) ni luulis vähetävän tota kulumista..eihän niistä toki paljoakaan voi pois ottaa mutta kaikki se on kotiinpäin..samalla menis tasapainotus kun männät purkaa koneesta pois. kestäis se varmaan paremmin kierrättää.
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #201 : 27.05.2013, 17:19:11 »
Eikös sinne kannata laittaa suosiolla jotkun mittatilaus wisecot esim...
Jos kerta meinaa sorvauttaa, tasapainottaa, pinnottaa jne niin ei sekään enää ilmaista ole. 

edit: Tai kaiketi sen voi hyvällä vaa`alla painottaa itsekkin.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Jee jee
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #202 : 27.05.2013, 18:13:37 »
Mitä kevyempi kellari, sen kierrosherkempi ja ylävääntö vähenee. Bemain kutosista sen huomaa...kevyillä alakerroissa on hevosvoimia muttei vääntöä.

Eli osien hitausmomentti nostaa tehoa?! Niinku mite? Oisko tosta jotain esimerkkidynolappuja mistä tota vois katella. Jos kahdessa koneessa on rajottaja vaikka 7000rpm niin kevyemmillä pyörivillä osilla siellä rajottajan tuntumassa on enemmän tehoa, mutta vähemmän vääntöä?
!

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #203 : 27.05.2013, 21:19:14 »
Siellä mahlen valumännän sisässä on jonkilaiset vahvike "raudoitukset"
Sahatkaa yksi mäntä malliksi halki ennen kuin alatte sorvaamaan

kevyillä alakerroissa on hevosvoimia muttei vääntöä.

Tästä kommentista voisi jakaa jonku palkinnon
Olen sanaton
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #204 : 28.05.2013, 00:06:08 »
niin olisko tuo ihan susi idea vai jätänkö aivan sikseen..tarkoituksena on pikkubudjetilla rakennella kelpo vaparikone niin tuli vaan mieleen tuo mäntien keventäminen.. ja tosiaan kyllähän tuo grammantarkka-vaa'alla tulis ihan hyvin tasapainoon. esim sorvattua/sorvautettua saan ilman rahaa niin siksi tällainen tuli mieleeni.

toki se pinnoittaminen maksaa myös ja nämä oli vaan mietteitä..ei kaikkea tarvii toteuttaa jos joku muu on jo kokeillut :)
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #205 : 28.05.2013, 12:08:40 »
niin olisko tuo ihan susi idea vai jätänkö aivan sikseen..tarkoituksena on pikkubudjetilla rakennella kelpo vaparikone niin tuli vaan mieleen tuo mäntien keventäminen.. ja tosiaan kyllähän tuo grammantarkka-vaa'alla tulis ihan hyvin tasapainoon. esim sorvattua/sorvautettua saan ilman rahaa niin siksi tällainen tuli mieleeni.

toki se pinnoittaminen maksaa myös ja nämä oli vaan mietteitä..ei kaikkea tarvii toteuttaa jos joku muu on jo kokeillut :)
http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Volvo%20240%20-86/DSC00582_zpsd1bd0bec.jpg.html?sort=3&o=10 tossa omat vapari B230f männät, amme noissa oli muistaakseni 2,06mm eli lohkosta lastua pois.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #206 : 31.05.2013, 17:55:50 »
minkäköhänlainen pakosarja tuohon kannattas väsätä et tulis hyvä käyttis? ja edelleen 38mm läpillä ja vx3 nokalla ja siistityllä kannella.. primäärien ja toisioiden pituus ja sisähalkaisijat?
edit: tosiaan siis edelleen haussa sellanen "pirteä käyttöauto" mutta ei mielellään sellanen volkkarimainen kuminauhakone..
« Viimeksi muokattu: 31.05.2013, 18:00:09 kirjoittanut Ökykisko »
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #207 : 01.06.2013, 07:34:01 »
Eli jätä oma pakosarja.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #208 : 01.06.2013, 12:50:08 »
minkäköhänlainen pakosarja tuohon kannattas väsätä et tulis hyvä käyttis? ja edelleen 38mm läpillä ja vx3 nokalla ja siistityllä kannella.. primäärien ja toisioiden pituus ja sisähalkaisijat?
edit: tosiaan siis edelleen haussa sellanen "pirteä käyttöauto" mutta ei mielellään sellanen volkkarimainen kuminauhakone..

Niin hirveä näpytteleminen noissa pakosarjan laskukaavoissa, että en jaksa.
Netistäkään en pintaa raapaisemalla löytänyt, mutta lähes jokaisesta nelitahtimoottorin viritystä käsittelevästä kirjasta ne kaavat löytyy.=> Kirjastoon.

Kannattaa laittaa 45mm läppärungot ja joku ihan oikea virinokka.

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #209 : 01.06.2013, 20:12:45 »
morjens. tänne ajattelin pistää kysymyksen että onko millainen ´1.9 k moottori vaparina virittää ? onko huonoimmasta päästä ? tuplakaasuttimilla ym . olen kuullut että turboon sopisi. entä sitten b 230e moottori olisiko siitä vapari viritettäväksi tuplakaasuttimilla ym ?

 

Elekma  Autoracing