Futurez  Kulkukoira

Volvo 855R 2.0, 96

• 112 Vastauksia
  • 42482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70 2.5

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #60 : 21.03.2014, 23:04:47 »
Mitenköhän laadukkaat nämä mahtavat olla, http://kauppa.fabix.fi/technix-korkeussaadettavacoilover-alustasarja-volvo-p-3730.html pitäisi jossain vaiheessa varmaan vaihtaa ainakin nuo takaiskarit, niin samallahan tuohon vaihtaa sitten jonkun sarjan, ei vaan toisaalta raaskisi ihan mitään sikavitunkalliita ostaa, eikä kyllä toisaalta ole varaakaan.

Tai sitten tämmöset http://www.tuningkauppa.com/Volvo-850-V70-JOM-Blueline-Coilover-alustasarja-741106 jotenkin vähän epäilyttää.

Itselä ollut nyt pari vuotta ta-technix alusta, ei ole ainakaan vielä hajonnut, mukava tuo ei ole, mutkaan pääsee paremmin kuin vakiona myös sieltä pois... matalaksi myös saa, itsellä 205/50r17 v7kymppisessä, ja kun säädetty niin matalaksi, että kääntäessä reilusti ottaa kaariin, on edessä vielä noin 4cm varaa pudottaa...-> seuraavaksi tulee matalampi rengastus... mutta tosiaan mukavuusalusta tuo ei ole, mitä enemmän vauhti on yli 80km/h sitä mukavampi on ajaa...(voi aiheuttaa ennenaikaista kortin kuivumista)

Mä olen sitä mieltä, et tämmöseen muutaman tonnin autoon, ei kannata muutaman tonnin alustaa hankkia, mieluummmin pidän ton alkuperäisen ehjän tallessa, ja vaikka vaihdan ennen myyntiä, niin ei turhaan arvo putoa, jos ostaja on joku perheenisä mukulakivihelvatusta.... ;D
« Viimeksi muokattu: 21.03.2014, 23:08:02 kirjoittanut V70 2.5 »
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa futos69

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #61 : 24.03.2014, 15:57:05 »
Itselä ollut nyt pari vuotta ta-technix alusta, ei ole ainakaan vielä hajonnut, mukava tuo ei ole, mutkaan pääsee paremmin kuin vakiona myös sieltä pois... matalaksi myös saa, itsellä 205/50r17 v7kymppisessä, ja kun säädetty niin matalaksi, että kääntäessä reilusti ottaa kaariin, on edessä vielä noin 4cm varaa pudottaa...-> seuraavaksi tulee matalampi rengastus... mutta tosiaan mukavuusalusta tuo ei ole, mitä enemmän vauhti on yli 80km/h sitä mukavampi on ajaa...(voi aiheuttaa ennenaikaista kortin kuivumista)

Mä olen sitä mieltä, et tämmöseen muutaman tonnin autoon, ei kannata muutaman tonnin alustaa hankkia, mieluummmin pidän ton alkuperäisen ehjän tallessa, ja vaikka vaihdan ennen myyntiä, niin ei turhaan arvo putoa, jos ostaja on joku perheenisä mukulakivihelvatusta.... ;D
Jaa, no täytyypi miettiä tuo uudelleen sitten kun se on ajankohtaisempaa.

Tuossa noita ahtoputkia ja liitoksia vähän hämmästelin ja huomasin muutaman hommaa vaikeuttavan seikan. Eli kaikki nuo orkkis "silikoonit" ovat 2tuumaisia paitsi coolerin lähdöt ovat 2.5`, siitä nyt vielä selviää ihan perus 2.5` jatkolla mutta se imusarjalle menevä putki onkin vähän haastavampi, näytti kyllä siltä että sitä voisi leikata hieman, kun se laajenee loppua kohden niin sitä voisi saadakkin oikean kokoisen, en millään jaksais tilata sitä mistään erikseen.

SITTEN!! MIKÄ on turbon lähdön halkaisija?? onko se 1.5tuumaa vai mikä??? Se oli mulla tossa äsken auki mutta kaikessa viisaudessani en sitä mitannut.
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #62 : 26.03.2014, 11:11:25 »
Ei tää ahto juttu ollutkaan niin läpihuuto juttu, nuo lähdöt kun on kaikki vähän erikokoisia, täytyy pistää tarkempaa juttua tänne sitten kun rupean noita vaihtamaan, aikamoista kikkailua jos ei valmista pakettia osta, säästökin on vain jotain 100€ pintaan, riippuen tietenkin monesta seikasta. Mutta kun kerran tälle tielle piti lähteä niin ei auta kuin viedä homma loppuun, saas nähdä että miten käy.

Poissa futos69

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #63 : 02.04.2014, 17:08:02 »
Hoplaa

Pikkuhiljaa hyvä tulee. Kusti polkaisi tälläisen paketin tänään.

Nyt on silikoonia ja kiristäjää, näistä kaikista pistän tarkemmat specsit myöhemmin, semmoisen pienen DIY osion jos jotakuta kiinnostaa tehdä sama homma ja säästää jonkun euron.

RVS:ät hain mamasanilta, taitaapi jopa toimia tuo kone käsittely kun kulutus on tippunut jonkin verran. Täytyy laittaa tuo vaihteisto käsittely renkaiden vaihdon yhteydessä, siitä sen varmaan huomaa herkemmin kuinka hyvin se toimii tai jättää toimimatta.

European tuningilta tulee vielä PCV, paksumpi lämpöä eristävä imutiiviste ja alipaineletku setti.

Ens viikolla ois tarkoitus noita alkaa hämmästelemään.

Poissa futos69

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #64 : 06.04.2014, 20:32:02 »
Mites tämmönen homma.

Tossa kun on toi 2.5"cat back putkisto yhdellä vaimentajalla ja ainakin mun omasta mielestä äänimaailma on pahasti perseellään. Olen tätä jo pidempään pohtinut että sille jotain pitäisi tehdä mutta kun tuossa eilen katselin top gearia ja ajelivat siinä jollain jaggella (joo tiedän niissä on ihan eri jutut mitä perus perheautoissa) missä äänet oli enemmän kuin kohdallaan, sellainen rouhean repivä ääni mikä muuttui kaasua hölläämällä sellaiseksi pirulliseksi rätinäksi. Ja siitä se ajatus sitten lähti.

Tässä omassa ja valitettavan monessa muussa autossa on vain tuollainen ylikokoinen suora ränni mikä tosiasiassa kadottaa sen äänen vaikka sillä jotain sika hyvää murinaa oltaisiinkin haettu, huipputehojen tavoittelijat sitten asia erikseen.

Eli tyhjäkäynniltä asti sellaista tyhjänpäiväistä mölinää, olinää ja kuminaa mikä ei aiheuta muuta kuin päänsärkyä, ei oikein tule missään vaiheessa sellaista fiilistä että tässä ajetaan tehokkaalla autolla, vaan lähinnä jollain helvetin kova äänisellä trumpetilla. Pyrin melkein mielummin ajamaan mahdollisimman pienillä kierroksilla ettei se helvetin ölinä täytä koko cabiinia omalla tyhjänpäiväisyydellään. Vittumaisinta on se että edes täyskaasu kiihdytys punarajalle asti ei tuo asiaan mitään muutosta ainakaan positiiviseen suuntaan, ääni tuntuu jopa vaimenevan vaikka silloinhan sen pitäisi kuulostaa vähintään raivotautiselta apinalta. Tasakaasulla pidempää siivua motarilla ajaessa 120km/h nopeudessa niin silloinhan se mölinä vasta pahaksi meneekin, se kun vielä jotenkin resonoi musiikin kanssa niin siinä sitä on sellainen tuomiopäivän kakofonia menossa ettei sanat riitä kuvamaan tätä elämystä.

Kysymys 1. Nauttiiko joku oikeasti tällaisesta paskasta?
Kysymys 2. Onko näihin perus ritsoihin saatavilla jotain laadukasta äänenvaimenninta mikä olisi hiljainen alakierroksilla mutta "heräisi" kun koneelle antaa tennaria?

Poissa NordicR

• Grand Luxe
  • **
    • äRRä
« Vastaus #65 : 07.04.2014, 10:30:50 »
Hoplaa

Pikkuhiljaa hyvä tulee. Kusti polkaisi tälläisen paketin tänään.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Nyt on silikoonia ja kiristäjää, näistä kaikista pistän tarkemmat specsit myöhemmin, semmoisen pienen DIY osion jos jotakuta kiinnostaa tehdä sama homma ja säästää jonkun euron.

RVS:ät hain mamasanilta, taitaapi jopa toimia tuo kone käsittely kun kulutus on tippunut jonkin verran. Täytyy laittaa tuo vaihteisto käsittely renkaiden vaihdon yhteydessä, siitä sen varmaan huomaa herkemmin kuinka hyvin se toimii tai jättää toimimatta.

European tuningilta tulee vielä PCV, paksumpi lämpöä eristävä imutiiviste ja alipaineletku setti.

Ens viikolla ois tarkoitus noita alkaa hämmästelemään.
DIY- osiota odotellessa :)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa futos69

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #66 : 08.04.2014, 15:12:12 »
DIY- osiota odotellessa :)
Joo kädet syyhyää jo että pääsis vähän roplamaan Volgan pyhintä  :D
Mutta kun kusti polkee tuolta Hollannista vähän kauemmin niin ei tässä passaa ku odotella :nälkä:

Prätkä kuumekkin on alkanut vaivata, eikä helpottanut yhtään kun erehdyin katsomaan tämän http://www.shockmansion.com/2013/12/21/video-sweet-mother-of-god-these-240hp-suzuki-hayabusa-drift-machines-named-destroyer-1-and-2-are-off-their-fken-heads/
Tossa on sitä jotain mikä lämmittää mieltä  S*

Takaveto autokin kävisi tähän hätään, esim http://www.youtube.com/watch?v=SAfd7_xX-bw joku vähän piristetty 740

Poissa futos69

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #67 : 10.04.2014, 19:47:40 »
Jepulis.

Ensimmäinen putki on jo paikoillaan, istuu kuin nenä päähän. Mutta mutta tuo alaputki, sekin olisi jo paikoillaan jos tuo snorkkeli olisi erilainen tai jos tuossa imusarjan liitoksessa ei olisi tuota tyhjäkäyntimoottorin putkea. Noh ei tässä varmaan muu auta kuin silpoa tuota imusarjan putkea. On kyllä pirullisen ahtaan paikan tuonne väsänneet volvolla, ois kiva tietää miten se siinä 94 mallissa menee???

Pcv yms ei tullut vielä, on aika nahkee palvelu tuolla european tuningilla, hirvee kiire mut kuitenkin kerkee vastamaan ei oota, tekis mieli avautuu vähän enemmänkin mutta olkoot.

Poissa futos69

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #68 : 10.04.2014, 22:38:43 »
Ihan pakko vähän avautuu. Tässä oli joku kysely että miten foorumia voisi parantaa, no eipä sitä nyt sikäli voi mitenkään parantaa, etenkään mitenkään pakottamalla, jäyhiä pohjosen ukkoja tässä ollaan kaikki, väitti kuka tahansa mitä tahansa. Mutta täytyy sanoa että vastaus prosentti on puhdas nolla todella monessa tapauksessa, en oo miltään foorumilta koskaan lukenu niin monesti että jatkampa yksin puhelua kuin täältä. Eikä siinä sinänsä mitään, eipä sitä vastausta aina ole, tai sitä ei jaksa muille jakaa. Tässä nyt kuitenkin on toi kävijämäärä laskri ja olen välillä kysynyt välillä todella yksinkertaisia juttuja mutta 1000:sta kävijästä kukaan ei tiedä missä polttoaine luukku on. Noh vittuakos siinäkään, eipä se ole kenenkään velvollisuus vastailla mihinkään minkä itse tietää oikein helvetin hyvin. SE on sinänsä ihan vitun sääli, tämä on ollut aivan loistava foorumi jos on jaksanut jotain etsiä ja jotkut jopa vastailevat. Jos mä jotain tietäisin autoista tai tässä tapauksessa Volvoista niin pyrkisin kyllä jakamaan kaiken mun tiedon kuten olen tähän mennessä jakanut.

Tämä ei ole minun tapaistani eikä tätä pitäisi näin tosissaan ottaa mutta meni hermot jo aikaisemmin tänään päivällä ja siltä tieltä ei just nyt ole paluuta. Toinen asia on että miten vitussa suomessa ei ole yhtäkään vauhtiputkaa mikä möisi hyviä rojuja järki hintaan, kaikki on sitä motonet paskaa mikä ei käy yhtenkään autoon mitä odottaa tai jos käy niin se on paskana alle vuodessa. Jos jotain vähänkin erikoisempaa haluaa niin se on käytävä maahantuojan a.k.a Bilian tiskillä maksamassa kuukauden palkka jostain vitun tulppa satsista, kestäähän se tietty mutta toivottavasti ymmärrätte pointin. Suomi on ehkä paskin maa mitä tulee kaikenmaailman päristimien harrastamiseen, täällä saa maksaa puol kuolleesta autostakin jo itsensä kipeäksi eikä sitä saa halvalla korjattua, ehkä suurin kiitos menee siitä pahasti epäonnistuneelle mätänetille, idea oli ihan vitun huvä mutta kusi pahasti käytännön järjestelyihin ja kansa joka haluaa oikeasti autonsa kuntoon saa edelleen kääntyä maahantuojan puoleen, kuka ryöstää sut ennenkuin pääset edes ovesta sisään. Toinen vaihtoehto on kääntyä euroopan tai jenkkien puoleen, mistä saat sitten odottaa jorain kusista osaa viikkotolkulla vaikka sen tarvitsis just nyt mutta kun mätänetistä ei saa ja bilia ryöstää sulta paikatkin hampaista.

Siis suoraan sanottuna tämä tilanne on ihan perseestä vaikka ulkomailta tilamiinen tietty tuokin oman jännitys momenttinsa että tuleeko se 1000€ maksanut turbo perille vai jääkö se johonkin maantierosvojen kynsiin, niin ei tää nyt kuitenkaan toimi. Mitä me edistetään sillä että ainoastaan ammattilaiset saavat tehdä juttuja mitä kaikki haluavat tehdä?

Poissa JoonasH

• Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
« Vastaus #69 : 10.04.2014, 23:08:09 »
Ihan pakko vähän avautuu. Tässä oli joku kysely että miten foorumia voisi parantaa, no eipä sitä nyt sikäli voi mitenkään parantaa, etenkään mitenkään pakottamalla, jäyhiä pohjosen ukkoja tässä ollaan kaikki, väitti kuka tahansa mitä tahansa. Mutta täytyy sanoa että vastaus prosentti on puhdas nolla todella monessa tapauksessa, en oo miltään foorumilta koskaan lukenu niin monesti että jatkampa yksin puhelua kuin täältä. Eikä siinä sinänsä mitään, eipä sitä vastausta aina ole, tai sitä ei jaksa muille jakaa. Tässä nyt kuitenkin on toi kävijämäärä laskri ja olen välillä kysynyt välillä todella yksinkertaisia juttuja mutta 1000:sta kävijästä kukaan ei tiedä missä polttoaine luukku on. Noh vittuakos siinäkään, eipä se ole kenenkään velvollisuus vastailla mihinkään minkä itse tietää oikein helvetin hyvin. SE on sinänsä ihan vitun sääli, tämä on ollut aivan loistava foorumi jos on jaksanut jotain etsiä ja jotkut jopa vastailevat. Jos mä jotain tietäisin autoista tai tässä tapauksessa Volvoista niin pyrkisin kyllä jakamaan kaiken mun tiedon kuten olen tähän mennessä jakanut.

Tämä ei ole minun tapaistani eikä tätä pitäisi näin tosissaan ottaa mutta meni hermot jo aikaisemmin tänään päivällä ja siltä tieltä ei just nyt ole paluuta. Toinen asia on että miten vitussa suomessa ei ole yhtäkään vauhtiputkaa mikä möisi hyviä rojuja järki hintaan, kaikki on sitä motonet paskaa mikä ei käy yhtenkään autoon mitä odottaa tai jos käy niin se on paskana alle vuodessa. Jos jotain vähänkin erikoisempaa haluaa niin se on käytävä maahantuojan a.k.a Bilian tiskillä maksamassa kuukauden palkka jostain vitun tulppa satsista, kestäähän se tietty mutta toivottavasti ymmärrätte pointin. Suomi on ehkä paskin maa mitä tulee kaikenmaailman päristimien harrastamiseen, täällä saa maksaa puol kuolleesta autostakin jo itsensä kipeäksi eikä sitä saa halvalla korjattua, ehkä suurin kiitos menee siitä pahasti epäonnistuneelle mätänetille, idea oli ihan vitun huvä mutta kusi pahasti käytännön järjestelyihin ja kansa joka haluaa oikeasti autonsa kuntoon saa edelleen kääntyä maahantuojan puoleen, kuka ryöstää sut ennenkuin pääset edes ovesta sisään. Toinen vaihtoehto on kääntyä euroopan tai jenkkien puoleen, mistä saat sitten odottaa jorain kusista osaa viikkotolkulla vaikka sen tarvitsis just nyt mutta kun mätänetistä ei saa ja bilia ryöstää sulta paikatkin hampaista.

Siis suoraan sanottuna tämä tilanne on ihan perseestä vaikka ulkomailta tilamiinen tietty tuokin oman jännitys momenttinsa että tuleeko se 1000€ maksanut turbo perille vai jääkö se johonkin maantierosvojen kynsiin, niin ei tää nyt kuitenkaan toimi. Mitä me edistetään sillä että ainoastaan ammattilaiset saavat tehdä juttuja mitä kaikki haluavat tehdä?
Sitä kuule jossain välissä loppuu mielenkiinto vastata niihin samoihin kysymyksiin kerta toisensa jälkeen  ;) Täältä löytyy etsimällä todella kattavasti tietoa kun vaan jaksaa nähdä vähän vaivaa eikä heti tee sitä uutta topiccia kuten monet tuntuvat tekevän. Itsekkin jättänyt kohtuullisen monta kertaa vastaamatta koska topicin aloituksesta kyllä näkee jos asian eteen ei ole nähty lainkaan vaivaa vaan tullaan tänne laittamaan muut hommiin. Mutta monelle olen kyllä neuvoja antanut jopa yv:llä kun asia on esitetty asiallisesti ja ongelma ei oikiasti ratkea omin voimin ;)

Poissa futos69

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #70 : 10.04.2014, 23:32:05 »
Sitä kuule jossain välissä loppuu mielenkiinto vastata niihin samoihin kysymyksiin kerta toisensa jälkeen  ;) Täältä löytyy etsimällä todella kattavasti tietoa kun vaan jaksaa nähdä vähän vaivaa eikä heti tee sitä uutta topiccia kuten monet tuntuvat tekevän. Itsekkin jättänyt kohtuullisen monta kertaa vastaamatta koska topicin aloituksesta kyllä näkee jos asian eteen ei ole nähty lainkaan vaivaa vaan tullaan tänne laittamaan muut hommiin. Mutta monelle olen kyllä neuvoja antanut jopa yv:llä kun asia on esitetty asiallisesti ja ongelma ei oikiasti ratkea omin voimin ;)
Juu tiedän että täältä löytyy ihan uskomaton määrä tietoo, olen lukenut varmaan kannesta kanteen kaiken mitä 850:seen tulee. Mutta joskus vaan tulee semmoinen fiilis että tässä jauhaa ihan yksikseen turhan päiten, eikä siinä oikeasti mitään, tää nyt on kuitenkin vain internet foorumi eikä kukaan ole velvoitettu mihinkään. Eikä täs mitään, piti vaan avautuu.

piti vaan koittaa että lukeeko näitä juttuja edes kukaan.

Poissa futos69

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #71 : 11.04.2014, 19:43:13 »
Olipa hyvä känni vitutus avautuminen, tuosta sai melkein jotain selvääkin  :buck2:

Ja tiättekös mitä, nyt ne putket on siellä siellä konehuoneessa ja auto vieläpä toimii ja kulkee omin avuin eteenpäin. Vaihtelin öljytkin tuon rvs käsittelyn jälkeen ja sissus muoviämpäri että tuli mustaa litkua ulos koneesta, ei ihan heti ois uskonut että on vain 5000km ajetut öljyt, ilmeisesti tuo rvs ainakin puhdistaa paikat huolella jos ei muuta tai sitten se vain värjää öljyn.

Poissa dometic

• Grand Luxe
  • **
  • V70 D5 --- 240 B???
« Vastaus #72 : 11.04.2014, 20:39:24 »
Olipa hyvä känni vitutus avautuminen, tuosta sai melkein jotain selvääkin  :buck2:

Ja tiättekös mitä, nyt ne putket on siellä siellä konehuoneessa ja auto vieläpä toimii ja kulkee omin avuin eteenpäin. Vaihtelin öljytkin tuon rvs käsittelyn jälkeen ja sissus muoviämpäri että tuli mustaa litkua ulos koneesta, ei ihan heti ois uskonut että on vain 5000km ajetut öljyt, ilmeisesti tuo rvs ainakin puhdistaa paikat huolella jos ei muuta tai sitten se vain värjää öljyn.

Onkos tää RVS vastaava kuin Forten motorflush?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa futos69

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #73 : 12.04.2014, 07:43:36 »
Onkos tää RVS vastaava kuin Forten motorflush?
Ei vaan sen pitäisi tehdä metallikeraaminen pinta sinne mistä kone on kulunut eli se paluttaa puristuspaineet yms. Mä jopa uskon tuon tehoon, ihan jo sillä verukeella että mulla on tippunut auton kulutus melkein 1litran,  eikä nyt ole kyse blasebo vaikutuksesta vaan kun olen tuota lohjanharjua sahannut todella monesti cruise päällä niin kulutus on ollut noin 8.5 ja eilen se oli 7.6.

Poissa volvos70

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #74 : 12.04.2014, 18:07:28 »
Huomaako mitään eroa uusilla ahtopaineputkilla? Tekis mieli ostaa se do88 big pack missä tulee putkien lisäksi cooleri myös mukaan mutta maksaa aivan pirusti >:(
XC70 D5

Samppasport  Futurez