Suunnitelmissa ois rempata kone ja laittaa sinne hprofiilit+vaparin männät jotta saadaan viinasta enemmän irti ja hiukan eloa alipainealueellekin. +1000cc/min suuttimet, kansi pitäis työstää, pakosarja+putkisto tehdä, ehkä imusarjakin menee uudestaan suunnittelun alle, todennäköisesti joku masterpower tai holset ahdin teholuokkaan 350-500hv,
1000cc suuttimet tehotavoitteessa 350-500hv ?

Noilla suuttimilla mennään kirkkaasti yli 500hv 80% pulssisuhteella, joten tolkuttomasti ylikokoiset ne olisivat.

Laskennallisesti noilla 1000 sumuilla pääsee 90% pulssisuhteella 570hv tehoihin, joten tuollaisten valinta on täysin järjetöntä, aiheuttaen säätöongelmia pienillä kuormilla.
Nyt kun lopputalveks sais vaan tohon kulutukseen jotain tolkkua
Tonilta lastua tai sitten vakiolastua koitettava pian.
Tonin lastu ei korjaa kulutusongelmia, pikemminkin päinvastoin ainakin 1.2 versiolla.
Mutta ongelmahan sinulla ei ole lastussa, jos se on vikingin tekele, jossa ainoastaan torque-adjusteria on muutettu 20->19, mikä tarkoittaa hitusen agressiivisempaa ennakon käyttöä. Karttahan siinä on täysin vakio (ainakin näkemissäni).
Ainoa konsti lastulla kulutuksen pienentämiseen lastulla on sen saatanallisen huolellinen optimointi pääkorjauspolttoainekarttan osalta ja pirun huolellinen PID-säätimen optimointi. Työ joka on minulla vienyt rapian puolisen vuotta säätämistä. Lienen huono säätäjä....

Mulla nyt suht kiree vaparin nokkakin ja tollasta niin ei varmaan alle kymppiä voi koskaan toivoakaan mutta siihen paikkeille se olis hyvä saada.
Luultavasti ongelma on nimenomaisesti tuossa nokassasi, sillä matalapuristeisessa turbossa ei ole kovin taloudellista päästää palamatonta seosta sinne pakopuolella suuren overlapin avulla. T-nokassa overlappia on 3 astetta ja D:ssä
"vain" 30 astetta! 
Tuo nokka vaatisi asioiden huomioimista lastussa, mutta sitä en minä ainakaan pysty sohvalta käsin tekemään, vaan minun pitää tehdä se ajamalla.
Veikkaisin, että asiaa D-nokalla pitäisi huomioida kiihdytysrikastus kartoissa (nimenomaisesti monikko) ja sen vakioissa. PID-säätimellä on myös oma osuutensa asiassa.
Tomaatilla kaupungissa hitusenkaan raskaammalla kaasujalalla 15-17L/100km on ihan normaalia. Ja taas alle 12L ajaminen on likipitäen mahdotonta kaupungissa. Maantiellä voi päästä sinne kympin pintaan mutta sen alittaminen meneekin sitten vaikeaksi.
Mitä siinä LH purkin päällä oikein lukee? Siellä pitäisi olla loppunumerot 954 tai isompi, jos auto on ollut alunperin FK. Jokatapauksessa siellä pitää olla 9xx-sarjan purkki.