Samppasport  Futurez

940 B230fk+aw71 kulutus

  • 140 Vastauksia
  • 42077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #75 : 03.02.2015, 20:17:59 »
tuon kokoiset suuttimet on juuri passelin kokoiset tuohon tehohaatukaaan varsinkin kun kyseessä on vinokone. Bensalla jää hieman reilusti reserviä käyttämättä mutta viinalla ei kannata harkita yhtään pienempiä. Mitä säätämiseen tulee niin kun pysytään alle 2000 suuttimissa niin ongelmia tuskin tulee kun ostaa kunnolliset suuttimet eikä mitään halvimpia kiinalaisia.
Juurikin noin.

Tää näköjään menee ihan vaan samojen asioiden jauhamiseksi mitä enemmän viestejä tulee. Se nokka ei näköjään sovellu sun ajotyylille, laatikko ei ole se pääsyyllinen kulutukseen. Automaatti toimii parhaiten kun on alavääntöökin.
Ja jos ajat pätkää kuten mainitsit, niin älä pliis laske kulutuksia sen mukaan. En oo lukenu niin tarkkaan joten kysyn. Miten oot mitannu kulutuksen? Tankki aina täyteenkö? Muuten siitä on ihan turha jauhaa topiccia täyteen.
Lisää sit kun on faktaa, todellista faktaa. Ja kuten tuo wäärin virittäjä mikan jo sanoi, lastu ei auta oli mikä tahansa. Sen verran sanon, että eihän mulla ole kokemuksia lastuista, mutta en tavoittele myöskään kuuta taivaalta. Ihan liian vähän kuutiotuumia näissä siihen. Kun en ole harrastanut ennen kuin mekaanista virittämistä maltillisesti.  ::)

Sen olen oppinut, ja olettaisin että sinäkin. Ei ole oikotietä onneen.  :pomo:
Ei se ainakaan pienen kulutuksen tavoitteluun sovellu :-[ Vaikka hauskempi ajettava tuo on tolla kuin jollain t nokalla, kun on vähän luonnettakin moottorissa.

No, oon laskenu sekä matka-ajon että pätkäajon kulutuksia. Matka-ajossahan toi menee oikeinkin kohtuullisella kulutuksella mielestäni, kun sellasta 10.5-11l/100km luokkaa vie ja olis varaa keventää kaasujalkaa. Ajo kun on suunnilleen samanlaista viikosta toiseen, niin oon vaan tankannu bensavalon syttyessä aina x määrän ja ajanu taas kunnes bensavalo syttyy, ei kovin tarkkaa, mutta noinkin säännöllisellä ajolla saa kyllä suuntaa antavan kulutuksen. Tarkoitus oli kyllä uuden lastun jälkeen vetää tankki piripintaan, ajaa 100km ja kattoa paljonko mahtuu bensaa tankkiin niin ei tuu epäselvyyksiä.

Kyllä se on monesti tullut huomattua :buck2:
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #76 : 03.02.2015, 20:24:23 »
No, oon laskenu sekä matka-ajon että pätkäajon kulutuksia. Matka-ajossahan toi menee oikeinkin kohtuullisella kulutuksella mielestäni, kun sellasta 10.5-11l/100km luokkaa vie ja olis varaa keventää kaasujalkaa. Ajo kun on suunnilleen samanlaista viikosta toiseen, niin oon vaan tankannu bensavalon syttyessä aina x määrän ja ajanu taas kunnes bensavalo syttyy, ei kovin tarkkaa, mutta noinkin säännöllisellä ajolla saa kyllä suuntaa antavan kulutuksen. Tarkoitus oli kyllä uuden lastun jälkeen vetää tankki piripintaan, ajaa 100km ja kattoa paljonko mahtuu bensaa tankkiin niin ei tuu epäselvyyksiä.

Kyllä se on monesti tullut huomattua :buck2:
Ainoo oikee tapa on tankki täyteen ja useempi tankillinen.

Tätä mä juuri tarkotin.  :D

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #77 : 04.02.2015, 21:16:54 »
Mittasimpa IMMun uudestaan, tyhjäkäynnillä n.2,5V, toinen immu paikalleen ja sama tulos. Joutuuko tässä nyt tollasenkin vielä ostamaan >:( v**un lh :peetu: Täytyy vielä huomenna mitata toisella yleismittarilla mutta empä usko vian olevan siinä vaikka tuo on kaikenmaailman tällejä saanut sytkäpuolista ym :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #78 : 04.02.2015, 22:31:21 »
Mittasimpa IMMun uudestaan, tyhjäkäynnillä n.2,5V, toinen immu paikalleen ja sama tulos. Joutuuko tässä nyt tollasenkin vielä ostamaan >:( v**un lh :peetu: Täytyy vielä huomenna mitata toisella yleismittarilla mutta empä usko vian olevan siinä vaikka tuo on kaikenmaailman tällejä saanut sytkäpuolista ym :D

No, tuo 2,3V arvo pätee vain T-nokalla 750 rpm lukemilla. D-nokalla en edes arvaile, mitä se imee sisäänsä tyhjäkäynnillä, joten jos kaksi IMMua näyttää samaa lukemaa, tutkisin jotain ihan muuta, koska todennäköisyys kahdelle täsmälleen samalla tavalla vialliselle IMMulle on aikas pieni.
Tarkasta maadoitukset IMMusta imusarjaan johtosarjasta ja IMMun rungosta.

Mutta settisi ei tule toimimaan koskaan kunnolla jo nokkasi vuoksi, ellei moottorinohjausta säädetä sitä varten.
Joten turha syytellä LH:ta jos perusasiat ovat päin prikkalaa.  :nohnoh   ::)

Mutta väitämpä, ettet saa kaupunkikulutusta kuntoon tuolla nokalla millään säädöllä, sillä matalapuristeiseen turbokoneeseen siinä nokassa on pirusti liikaa overlappia.  :-[

Ja ne 1000cc sumut ovat tuossa 500hv teholuokassa wiinaksilla ihan oikean kokoisia.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #79 : 04.02.2015, 22:49:11 »
No, tuo 2,3V arvo pätee vain T-nokalla 750 rpm lukemilla. D-nokalla en edes arvaile, mitä se imee sisäänsä tyhjäkäynnillä, joten jos kaksi IMMua näyttää samaa lukemaa, tutkisin jotain ihan muuta, koska todennäköisyys kahdelle täsmälleen samalla tavalla vialliselle IMMulle on aikas pieni.
Tarkasta maadoitukset IMMusta imusarjaan johtosarjasta ja IMMun rungosta.

Mutta settisi ei tule toimimaan koskaan kunnolla jo nokkasi vuoksi, ellei moottorinohjausta säädetä sitä varten.
Joten turha syytellä LH:ta jos perusasiat ovat päin prikkalaa.  :nohnoh   ::)

Mutta väitämpä, ettet saa kaupunkikulutusta kuntoon tuolla nokalla millään säädöllä, sillä matalapuristeiseen turbokoneeseen siinä nokassa on pirusti liikaa overlappia.  :-[

Ja ne 1000cc sumut ovat tuossa 500hv teholuokassa wiinaksilla ihan oikean kokoisia.
Ahaa.. Ajattelinkin että jos kaksi immua näyttää samaa niin vika ei ole niissä. Nokka tulee vielä vaihtumaan lopputalveks ja isken tuon kepin sitten korkeepuristeisen viinakoneen kaveriks kesällä, nyt siitä kun ei oikeasti ole suurtakaan hyötyä ahtimen ollessa ihan onneton yms. Kylmästä kun tuon laittaa käymään niin aika käry sieltä putkesta kyllä tuleekin, varsinkin boksien nollaamisen jälkeen, eli pitänee paikkaansa että liikaa overlappia tähän settiin.

Ja joo, ei sitä säätämättä saa ikinä nappiin, mutta en vaan viitsi suht vakioautoon panostaa, joten menen helpoimman kautta ja säädän sitten kun aletaan tavoittelemaan vähän eri teholukemia.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2015, 22:51:29 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #80 : 07.02.2015, 12:35:18 »
Äkkiseltään vaikuttais kulutus pudonneen n.4l sadalle tonin lastun myötä. Harmi kun kerkesin myymään ton viking lastun, olis voinu sen jollekkin lh gurulle lähettää tutkittavaks että mikä mättää :D Ens viikolla t nokka paikalleen ja talvimiitti reissulla vois mittailla tarkasti matka-ajon kulutusta kun tulee sopivasti 200km reissu :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #81 : 07.02.2015, 19:32:40 »
Äkkiseltään vaikuttais kulutus pudonneen n.4l sadalle tonin lastun myötä. Harmi kun kerkesin myymään ton viking lastun, olis voinu sen jollekkin lh gurulle lähettää tutkittavaks että mikä mättää :D Ens viikolla t nokka paikalleen ja talvimiitti reissulla vois mittailla tarkasti matka-ajon kulutusta kun tulee sopivasti 200km reissu :D

Itsekin ihmettelin kovasti kun tippui lastujen myötä, varsinkin maantieajossa. Jos nappaa akunkengän irti niin tuntuu syövän vähä enemmän ennenkuin on totuttanut pienellä maantieajolla. Taitaa olla aika mukautuva tuo lh.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #82 : 07.02.2015, 20:05:19 »
Äkkiseltään vaikuttais kulutus pudonneen n.4l sadalle tonin lastun myötä. Harmi kun kerkesin myymään ton viking lastun, olis voinu sen jollekkin lh gurulle lähettää tutkittavaks että mikä mättää :D Ens viikolla t nokka paikalleen ja talvimiitti reissulla vois mittailla tarkasti matka-ajon kulutusta kun tulee sopivasti 200km reissu :D

Lastussa pitää olla asiat pahasti päin ahteria, jos sen vaihtaminen muuttaa kulutusta noin paljon. Sopeutumat kun saapuvat tontille, niin jotain muutoksta tapahtunee.

Ja olisin kyllä mielelläni ihmetellyt mitä siinä lastussa on vialla jos kulutuslukemat ovat laskeneet pelkästään lastun avulla.
Muistithan kertoa ostajalle syyn, miksi myit lastun?
Tosin 5-sarjan binit ovat krouveja vielä, ysien hienostuneisuus puuttuu niistä.

Itsekin ihmettelin kovasti kun tippui lastujen myötä, varsinkin maantieajossa. Jos nappaa akunkengän irti niin tuntuu syövän vähä enemmän ennenkuin on totuttanut pienellä maantieajolla. Taitaa olla aika mukautuva tuo lh.

On ja jos ei olisi, niin monikaan auto ei toimisi edes semisti millä sattuu setillä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #83 : 08.02.2015, 13:28:29 »
Lastussa pitää olla asiat pahasti päin ahteria, jos sen vaihtaminen muuttaa kulutusta noin paljon. Sopeutumat kun saapuvat tontille, niin jotain muutoksta tapahtunee.

Ja olisin kyllä mielelläni ihmetellyt mitä siinä lastussa on vialla jos kulutuslukemat ovat laskeneet pelkästään lastun avulla.
Muistithan kertoa ostajalle syyn, miksi myit lastun?
Tosin 5-sarjan binit ovat krouveja vielä, ysien hienostuneisuus puuttuu niistä.

On ja jos ei olisi, niin monikaan auto ei toimisi edes semisti millä sattuu setillä.
Auton käytös kyllä muuttui aika selkeästi, harmi kun ei oo laajakaista lambdaa niin ei oo päässy seuraamaan seoksia, jotenkin puhtaammin tuntuu menevän tonin lastulla, ja viking lastulla oikein tuntui että ämpärillä bensaa koneeseen kun päästää kaasun :buck2: Tämä ominaisuus puuttuu nykyisestä lastusta. Manuaalin kanssa toi olis voinu olla vähän toimivampi? :idiot2:

Mainitsin kyllä että vaihdan lastua kun pitäis kulutusta saada tippumaan. Ostajalla ollut kyllä ongelmia lastun kanssa, kuulemma bensapumpun rele vain naksuttaa eikä käynnisty. Oli laittanut 984 boksiin ton, voiko edes toimia?

-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #84 : 08.02.2015, 16:05:54 »
Auton käytös kyllä muuttui aika selkeästi, harmi kun ei oo laajakaista lambdaa niin ei oo päässy seuraamaan seoksia, jotenkin puhtaammin tuntuu menevän tonin lastulla, ja viking lastulla oikein tuntui että ämpärillä bensaa koneeseen kun päästää kaasun :buck2: Tämä ominaisuus puuttuu nykyisestä lastusta. Manuaalin kanssa toi olis voinu olla vähän toimivampi? :idiot2:

Mainitsin kyllä että vaihdan lastua kun pitäis kulutusta saada tippumaan. Ostajalla ollut kyllä ongelmia lastun kanssa, kuulemma bensapumpun rele vain naksuttaa eikä käynnisty. Oli laittanut 984 boksiin ton, voiko edes toimia?

Ei voi toimia ainakaan hyvin, lastuthan kaavaillaan poksi kohtaisesti.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #85 : 08.02.2015, 16:23:27 »
Täällähän on toinenkin ketju aiheesta, nyt siellä näkyi olevan kulutus 7.8L/100km. FT masiinalla

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #86 : 09.02.2015, 20:30:02 »
Auton käytös kyllä muuttui aika selkeästi, harmi kun ei oo laajakaista lambdaa niin ei oo päässy seuraamaan seoksia, jotenkin puhtaammin tuntuu menevän tonin lastulla, ja viking lastulla oikein tuntui että ämpärillä bensaa koneeseen kun päästää kaasun :buck2: Tämä ominaisuus puuttuu nykyisestä lastusta. Manuaalin kanssa toi olis voinu olla vähän toimivampi? :idiot2:

Hm... Tuo ämpärillä bensaa koneeseen ei kyllä kuulosta ihan vikingilta muuta kuin täyskaasulla.
Ettei vain jonkun anturin viallisuus olisi vetänyt sopitusta vinoon long term fuel-trimmin avulla.
Jos kulutus kasvaa uudelleen ajan kanssa, vika on autossa.

Mainitsin kyllä että vaihdan lastua kun pitäis kulutusta saada tippumaan. Ostajalla ollut kyllä ongelmia lastun kanssa, kuulemma bensapumpun rele vain naksuttaa eikä käynnisty. Oli laittanut 984 boksiin ton, voiko edes toimia?

En ole koskaan kokeillut edes sovittaa 5-sarjan biniä 9 sarjan purkkiin, joten ei aavistustakaan voisiko se edes ylipäätään toimia.
Mutta jos pelkästään bensapumpun rele naksuttaa, niin joko lastu on rikki tai sitten se ei saa kontanktia kaikista pinneistä tai sitten se vaan ei sovi 9-sarjan purkkiin.

Itse olen saanut tuon tilan aikaiseksi, kun Ostric sekosi ja binääri korruptoitui vakavasti.

Ei voi toimia ainakaan hyvin, lastuthan kaavaillaan poksi kohtaisesti.

Tai siis purkkisarja kohtaisesti.  9-sarjan purkki ei tiedä mikä bini siellä on sisällä eikä välitäkkään siitä.
984 purkilla pystyy hienosti ajelemaan 954 binäärillä päinvastoin, tosin 984 bini ei käynnisty 954 purkissa, koska käynnistykseneston lisäkilkkeet puuttuvat 954 purkillisista autoista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #87 : 09.02.2015, 23:09:40 »
Jää nähtäväksi, tänään vaihdoin vielä t nokan paikalleen, vikaa aletaan tutkimaan laajemmin jos vielä vie +15 nätillä ajolla. Lambda on ainoa kulutukseen vaikuttava anturi mitä en oo mitannu/vaihtanu. Lämpöanturin vois uusiks tietty mitata kans jos ongelmia tulee.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #88 : 11.02.2015, 13:05:15 »
Joku parisataa kilsaa ajeltu tonin lastulla, eka tankillinen n.15l kulutuksella d nokalla, seuraava d nokalla n. 20l kulutuksella, seuraava t nokalla n. 20l kulutuksella, ykkös sulake oli tunnin irti samalla kun vaihdoin nokkaa. Ilmeisesti joku anturi nyt korjaa seoksia väärin, kun perusteellisen nollaamisen jälkeen kulutus aikalailla normaali ja pidemmän ajon jälkeen taas iso. Ajattelin nyt nollata boksin ja napata lambdan irti... Eikös silloin mennä vaan karttojen varassa? Jos lambda on sökö niin saanko plx laajakaistalta lh:lle signaalin?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #89 : 11.02.2015, 13:49:36 »
On siellä jotain todella väärin, ei tuossa ole enää muuta vaihtoehtoa. Sen ekan neljän litran pudotuksen jälkeenkin oli vielä toiset neljä liikaa. Täysin vakio manuaalivaihteinen menee kuitenkin pelkästään kaupungissakin 11 litran kieppeillä eikä se automaatti nyt niin paljoa lisää siihen tee.

 

KL-varaosat  Race.fi