Jonkin aikaa Volvo käytti mallimerkinnöissä kolmen numeron systeemiä. Ensimmäinen numero oli mallinumero, toinen kertoi sylinterien määrän (lukuun ottamatta muutamaa poikkeusta, esimerkiksi 780:ssä ei ole 8-sylinteristä moottoria) ja kolmas ovien määrän. Viimeinen numero muuttui nollaksi 1983. Wikipedian sivuilta.
Mutta 850:stä:
- 240:n seuraaja
- 1991 esiteltiin porrasperäinen GLT, ja 1993 tuli farkku versio
- Valmistettu Belgiassa ja Ruotsissa, enimmäkseen tietääkseni Belgiassa
- 9 bensa konetta ja yksi diesel (Audin valmistama)
- Ensimmäinen auto jossa SIPS:it, sivuturvatyynyt, 1994
- Seuraajana V70, joka on edelleen tuotannossa, olisko V70 uusi 240

- Aloittelija sekoittaa helposti 850 farkun ja ykköskoppaisen V70:sen
AutoWiki Volvo 850Dieselin tunnistaa tuosta alas päin suunnatusta pakoputken päästä



V70 on hieman pyöreämpi muodoiltaan ja 850:ssä on mustat lista.
