KL-varaosat  Race.fi

vinokoneen asennus

  • 14 Vastauksia
  • 4395 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
vinokoneen asennus
« : 05.04.2014, 09:05:37 »
Oisko kellään kokemusta/tietoa millainen homma on asentaa 242 vm74 volvoon vinokone, tappikoneen tilalle? saako kyseiseen koriin asennettua myös m47? millainen prosessi olisi muutos katsastaa jos olisi volvon vakio FT tekniikka?  :)
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #1 : 05.04.2014, 10:19:02 »
Oisko kellään kokemusta/tietoa millainen homma on asentaa 242 vm74 volvoon vinokone, tappikoneen tilalle? saako kyseiseen koriin asennettua myös m47? millainen prosessi olisi muutos katsastaa jos olisi volvon vakio FT tekniikka?  :)
Varmaa tietoa en valitettavasti osaa antaa, mutta itselle on jäänyt käsitys että kunhan on vinokoneen kannakkeet niin pitäisi sopia ihan bolt-on. Myöskin M47 perässään.

FT-konversiosta löytyy foorumilta juttua todella paljon, hieman kun jaksaa etsiä ja lukea, mutta jäähdytetyt etujarrut, 1031-perä ja paksummat vakaajat taita olla suurimmat
No kun halvalla sai.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #2 : 05.04.2014, 20:35:07 »
M47 olis hyvä olla mittarilähdöllä että saa mittarin toimimaan. Itsellä ei vaadittu muuta kuin jäähdytetyt levyt ja kaasuiskarit.

Poissa ilmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #3 : 10.04.2014, 16:22:06 »
hieman asian vierestä:onkohan kukaan soveltanut muita ratkaisuja alkuperäisen nopeusmittarin korvaajaksi.esim polkupyörätyylinen sigma,noitahan käytetään moottoripyörissä.ehkä joku oikea moottoripyörän mittari,sähkötoiminen/vaijeri.entä kiinteästi asennettu navigaattori,kelpaisikohan katsastuksessa.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #4 : 10.04.2014, 16:26:44 »
hieman asian vierestä:onkohan kukaan soveltanut muita ratkaisuja alkuperäisen nopeusmittarin korvaajaksi.esim polkupyörätyylinen sigma,noitahan käytetään moottoripyörissä.ehkä joku oikea moottoripyörän mittari,sähkötoiminen/vaijeri.entä kiinteästi asennettu navigaattori,kelpaisikohan katsastuksessa.


Pitää olla nopeuden mittaamiseen tarkoitettu laite, eli navi ei riitä. Ja myös taustavalaistus pitää löytyä. Tuo rajaa jo jonkinverran.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #5 : 10.04.2014, 16:46:33 »
Kysessä lienee vm74 volvo joten nopeusmittari ei ole pakollinen. Näin olin jostain lukeneeni että vasta 80-luvulla tuli pakolliseks. olikohan 84.

Viisaammat jatkaa.
V70 TDI

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #6 : 10.04.2014, 18:03:06 »
Uuudemman mallin perä jossa on anturikehä nopeudelle.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #7 : 10.04.2014, 21:02:54 »
Kysessä lienee vm74 volvo joten nopeusmittari ei ole pakollinen. Näin olin jostain lukeneeni että vasta 80-luvulla tuli pakolliseks. olikohan 84.

Viisaammat jatkaa.

Nopeusmittari oli noihin aikoihin pakollinen vain linja-autossa.  Muihin mootoriajoneuvoihin se tuli pakolliseksi 1. käyttöönottopäivästä 01.01.1984 alkaen.  Näin tiesi Google.

Nopeusmittarin puuttuminen ei vapauta ylinopeussakosta.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Eluk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #8 : 12.04.2014, 07:04:56 »
Vaihdoin b20 koneen tilalle b21+m45 yhdistelmän. Aikaa tuosta tempauksesta on jo melkein 15 vuotta. Mutta muistelisin että purkuautosta otin koneenkorvat ja kardaanin.  Mutta muuten meni heittämällä paikalleen.

Tuohon nopeusmittarijuttuun. Käsittääkseni autossa tulee olla nopeutta mittaava laite. Ja noin vanhassa kierroslukumittari riittää.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #9 : 12.04.2014, 08:00:15 »
Ei tartte olla mitään nopeutta mittaavia laitteita. Monessako vm74 autossa on edes ollut kierroslukumittari? Kierrosten mukaan kyllä pystyy ajaan ihan hyvin jos kiekkamittari löytyy.

V70 TDI

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #10 : 12.04.2014, 10:25:50 »
kiitoksia vastauksista  :) mutta vielä tarvis vähän tietoa/kokemusta että esim. tarviiko penkki lappua jos laittaa muokkaa mattoman b230ft koneen. mitä kaikkea pitäisi vaihtaa muutos katsastukseen? omakäsitys on että eteen jäähdyt. jarrut, iskarit, vakaajat turbosta. mitä muuta ?
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92


Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #12 : 12.04.2014, 16:16:21 »
Laita siihen uudempi perä samassa rytäkässä, leimalla saattavat vaatia isomman perän 1031. Tuossa sun tikkukoneen perässä on aika tiuha välitys ja se sopii huonosti yhteen M47 kanssa kun siinä on tajuttoman lyhyt ykkönen. Vanhan nopeusmittarin voi helposti vaihtaa uudempaan sähköiseen vm 86-91. Nimimerkki Jonza ainaskin on tehnyt sillai.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #13 : 24.05.2014, 16:05:28 »
kiitoksia noista vastauksista.
nyt olisi tiedossa tekniikan luovuttaja eli 945 vm 95. mooottori siinä on b230fk, mutta automaatti..(joutuu hommaan m47 tai m46).
miten tuo kardaani homma meneekö mikä vain m47 kans ollut vai?
onko tuomosessa 940 mikä perä? menisköhän tuohon kyseiseen 242?
on vissiin helpoin asentaa moottori 240 lh2,4 sähköillä, koska olen saanu käsityksen että 940 on yhtenäiset sähköt.
voiko siis 240 vapari ruiskun sähköt laittaa suoraan fk koneesen kuhan vaihtaa turbon poksit?
ja miten toi alusta homma voiko 940 laittaa vakaajia ym. 242?
on sekavasti selitetty, mutta kyselkää niin yritän selittää paremmin
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: vinokoneen asennus
« Vastaus #14 : 24.05.2014, 17:03:06 »
kiitoksia noista vastauksista.
nyt olisi tiedossa tekniikan luovuttaja eli 945 vm 95. mooottori siinä on b230fk, mutta automaatti..(joutuu hommaan m47 tai m46).
miten tuo kardaani homma meneekö mikä vain m47 kans ollut vai?
onko tuomosessa 940 mikä perä? menisköhän tuohon kyseiseen 242?
on vissiin helpoin asentaa moottori 240 lh2,4 sähköillä, koska olen saanu käsityksen että 940 on yhtenäiset sähköt.
voiko siis 240 vapari ruiskun sähköt laittaa suoraan fk koneesen kuhan vaihtaa turbon poksit?
ja miten toi alusta homma voiko 940 laittaa vakaajia ym. 242?
on sekavasti selitetty, mutta kyselkää niin yritän selittää paremmin

jos turbotekniikkaa laitetaa nii ei tuo m47 oo kovin suositeltava, ei kestä. ennemmin mainitsemistas siis m46.
ja sille kardaaniksi 240 m46 etupätkä joka on samalla laipalla kuin laatikko.
240 sähköillä helpompi asennella, IMM johdot siirtää toiselle puolelle konehuonetta jos IMM laitetaan fk:n vakiopaikalle pakosarjan puolelle. niin ja ne boksit vaihdella.
jakaja pitää ottaa kannenpäästä pois ja lohkoon "tyhjä ja jäykkä" jakaja, samalla vaihtaa vanhasta koneesta apuakseli että saa jakajan pyörimään.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron