Futurez  Kulkukoira

945 -98 Classic Turbo "arkkupakastin"

  • 91 Vastauksia
  • 31059 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Onko nuo pakastimen kangasmatot jotkin tarvikkeet vai ihanko originaalit?

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Ihan on tarvikkeet.. Orginaalit ois kyllä skidisti siistimmät mutta katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Jos vielä sen verran saan udella, että onko motonetin vai jostain muualta? Itelleni menin ostamaan mätänetin matot seitenkuuskanttiin ja eihän ne istu oikein mitenkään päin sinne..
Nyt sitten kattelin, että Skandixilla ois jotain mattoja tarjolla jotka näyttäis hiukan paremmin istuvilta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
On motonetistä. Ei noi nyt ihan 100% istu mutta välttää.. Täytyy katella keväällä mattoasiaa uusiks sitten kun auto otetaan taas ajoon..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Noniin, päivitellääs hieman kuulumisia tännekkin reilu 2kk hiljaiselon jälkeen.

Punakone on seissyt tossa pihalla nytten n.4-5vk käyntihäiriön takia. Vika on loppujenlopuksi mitä ilmeisemmin suht pieni, mutta on kestänyt ettiä vikaa kun on ollut niin paljon kiireitä. mm. uuden prätkä -harrastetallin yms takia.. Tarkotus olisi saada se toimintaan taas ja pikkasen ehostella ja varmaan myyntiin menee. Ihan ilmaseks en kumminkaan aio luopua. Mielummin sitten pidän itsellä ja otan siitä jossainvaiheessa pikkuprojektin.. Jos joku haluaa siitä ostaa itselle turbo/ralli -aihion niin viestiä vaan  8) Meneehän se tosin noinkin vaikka käyttiksenäkin. Korihan on ikäisekseen hyvä (kaaret ja helmat ilmeisesti vaihdettu ja ylimaalattu)..

Arkkupakastin edelleen seisonnassa. Tarkotus olisi sitä lähipäivinä aloittaa laittamaan kevättä/kesää varten valmiiksi. Eli akku ottaa säilytyksestä, ladata ja laittaa kiinni. Myös vanteet vaihtaa jne.. Sisusta tullaan pesemään/putsaamaan täysin. Pintaan jossainvaiheessa keväänmittaan täydellinen myllytys jne.. Tarinaa kuvienkera tulee tässä lähiviikkoina toivonmukaan PALJON!

Ja jotta saataisiin laitteisiin niiden ansaitsemaa käsittelyä niin lähetti toi Briteistä hieman varastontäydennystä..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Arkkupakastin liikenteessä! Ensimmäiseksi pressu pois ja sieltä paljastu tälläinen:
  S* Melko puhtaan ja kiiltävän näköinen vaikka on vaan tehty normi pesu ennen seisontaa (Meguiars ultimate wash&wax). Ei ole siis mitään itse vahaa päällä.. (PS. huomaa hienot "seisontavanteet") :buck2:

Konehuone pesty, akku+ilmanputsari pesty irrallaan, matot pesty.

Tänään perehdyin hieman noiden varsinaisten kesävanteiden pesuun. Aineina käytettiin:

Eli; Bilberry wheel cleaner, ironX ja Surfex-HD.

Vanteet oli liinojen alta kaivettuna likaset ja aika synkän näköiset vaikka pesin ne kyllä muistaakseni "ihan ok" ennen talvisäilöönlaittoa. Ei niitä tullukkaan sitten ihan niin hyvin pestyä (ainakaan takapuolelta):






Ensin pari kierrosta Bilberryä bilteman painekannusta suihkittuna ja kevyesti brushattuna (ez brush ja tiskiharjalla kevyesti kovimmat paskat) Rupeaa jo hieman enemmän hymyilyttämään. Sekotus-suhteena 1:3:


Seuraavaksi suihkutus ironX:ää pintaan. IronX tarkoitus on irroittaa maaliin tarttunutta/uponnutta metallia (lentoruoste,jarrupöly jne..) Aine on läpinäkyvää ja muuttuu liilaksi ja rupeaa itkemään kohdatessaan metallia. Eli kyllä puhtaantuntusistakin vanteista jotain irtoaa..:






Vielä pesukierros Surfex HD:lla seos-suhteella 1:5. Nythän ne rupeaa taas näyttämään vanteilta  S*:


Siinä ne nyt odottelee vahausta (ja sitä ennen ehkä pieni "käsinmyllytys" Meguiars ultimatecompundilla.. Ei pitäis enään lian pinttyä/tarttua ;)

Jatketaan!

« Viimeksi muokattu: 22.03.2012, 22:39:33 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 945 -98 Classic Turbo "arkkupakastin" (Ja 244 myyty)
« Vastaus #81 : 30.07.2012, 23:33:18 »
Morjesta pöytään! Päivitellääs hieman meikäläisen kaluston kuulumisia.. Elikkä nyt päälimmäisenä sellanen muutos, että 240 elikkäs punakone vaihto omistajaa tänään.. Ostin vaan alunperin talviautoksi, mutta sitten jäinkin arpomaan sen kanssa että teenkö projektin vai myynkö. Päätin myydä ja hyvin meni kaupaksi. Pitää palailla hieman myöhemmin tohon projektiauto -puoleen sitten kun on tallia yms käytössä paremmin..

Ysisatku aka. arkkupakastin pelittää edelleen komeesti käyttöautona. 240tkm pyörähti tänään täyteen eli 21tkm on nyt meikäläisen omistuksessa tyytyväisiä kilometrejä. Vähän on välillä päässyt vaan autokuume iskemään, eli on tehnyt mieli vaihtaa toisenlaiseen. Mutta toistaseks on noi heräteostokset saatu hillittyä ja tää edelleen on. Ja eipä oo tähän mennessä ykskään auto ollut näin pitkään mun omistuksessa. Tämä on ollut nyt 1v ja 3kk kun edellinen ennätys on n.1vuotta. Muutoksia ei oo pahemmin tapahtunut. Perushuoltoa lähinnä..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 945 -98 Classic Turbo "arkkupakastin" + 240GL -86
« Vastaus #82 : 21.10.2012, 16:45:51 »
Hellou!

Melko hiljaista on ollut ysisatkun kanssa. Pesty ja ajettu paljon, tehty hieman huoltoa ja hyvin on pelannut. Auto on ollut karvan yli 1,5vuotta nyt ja kilometrejä meikäläisen omistuksessa reilu 25tkm. Viimetalvenhan oli seisonassa joten ihan kivasti on tullut ajoa.. Mitään kummempia muutoksia ei ole nyt hetkeen tullut..  Ainiin, ja menihän tää leimasta taas ekalla läpi. Ja tälläkertaa täysin puhtain paperein. Eli ei mitään huomautuksia S*

Sensijaan enemmän aikaa ja rahaa on kulutettu tuoreimpaan hankintaan, eli vuonna 1986 uunista ulostulleeseen kakkosneloseen.. Kaverilla tällänen oli myynnissä ja päätin projektiksi hommatta. Mittarissa 192tkm , huoltokirja ja nätti (päältä).. Kumminkin tarkemmin tarkastelun, hionnan, koputtelun ja sisustan purkamisen jälkeen on karu totuus paljastunut pikkuhiljaa. Eli mätää on "sopivasti". Auton hankin elokuussa ja 2-3vk oston jälkeen otettiin kaverin kanssa peltihommat työnalle. Alun perin oli oletus että pari paikkaa pitää tehdä, mutta nyt vajaa 2kk aikana on miestyötunteja kertynyt jo pitkälti yli 100 ja peltiä on vaihtunut "kivasti". Myös nyt samaan konkurssiin tulee pieniä muutoksia pelteihin. Niistä ehkäpä tarkemmin myöhemmin ;)

Ja tuolta se näytti ostaessa: (rekkari muunnettu  :pomo: )
« Viimeksi muokattu: 21.10.2012, 17:05:11 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 945 -98 Classic Turbo "arkkupakastin" + 240GL -86
« Vastaus #83 : 21.10.2012, 17:23:23 »
Hieno nimi tuolla sun 945:lla  ;)

Mun arkkupakastimessa on siitä sun ex kultasesta 945:sta takavalot+takaspoileri+etuvilkut  :)

Ja puran sitä lisää syksyn/talven aikana  ;) Iskarit ainakin vielä siitä otan nykyiseen autoon.

V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 945 -98 Classic Turbo "arkkupakastin" + 240GL -86
« Vastaus #84 : 21.10.2012, 18:56:08 »
Eihän noin hienoa uskalla turbotella?  ??? Millä tekniikalla tää oli? Perus B200K ja M45? Itellä samanvuotinen ja on muuten hemmetisti huonommassa kunnossa.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 945 -98 Classic Turbo "arkkupakastin" + 240GL -86
« Vastaus #85 : 21.10.2012, 20:03:22 »
Hieno nimi tuolla sun 945:lla  ;)


Sillä nimellähän tätä on epävirallisen virallisesti kutsuttu jo 14.4.2011 alkaen  8)

Eihän noin hienoa uskalla turbotella?  ??? Millä tekniikalla tää oli? Perus B200K ja M45? Itellä samanvuotinen ja on muuten hemmetisti huonommassa kunnossa.

Noh, moni kakku päältä kaunis.. Autosta löyty n.10 ruostereikää ja samanverran edellisten omistajien tekemiä "ratsupaikkoja", eli ruosteen päälle hepattuja paloja. Kaikki vanhat paikkaukset leikataan irti. Paras taisi olla yks popniiteillä vedetty alumiinilappu.. Kokonaisurakka on abaut pari neliötä peltiä useaan eri paikkaan, kummatkin helmat vaihtoon jne.. Peltitöissä tosin jo voitonpuolella tänäpäivänä..

EDIT: Ja tekniikkana on vielä toistaseks B200K ja M47. Jotka joutanee talvenaikana myyntiin. Eli jos jollain tarvetta 192tkm ajetulle, täydellisellä huoltokirjalla varustetulle moottorille ja lootalle niin voi alustavasti varailla  :pomo:

EDIT2: Ja tottakai sitä ahtaa mieluiten mah. hyvän kopan. Onhan se hieman tyhmää laittaa useita tuhansia euroja tekniikkaan ja upottaa se mätään koppaan josta vesi suihkuaa sisään ja koppa katkeaa ekassa vedossa  :2funny: Eli mah hyvä pyritään tekemään tuosta kopasta. Kumminkin niin että sillä uskaltaa ajaa vielä ;)
« Viimeksi muokattu: 21.10.2012, 20:07:50 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 945 -98 Classic Turbo "arkkupakastin" + 240GL -86
« Vastaus #86 : 16.11.2012, 01:07:55 »
Arkkupakastinta laitettu talvikuntoon, ei juurikaan muuta sen osalta.. 2-satasesta tein nyt sitten oman topicin projektipäiväkirja -puolelle, joten ei muuta kun sinne tutkimaan mitä sille kuuluu ja tapahtuu!

-Lauri
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 945 -98 Classic Turbo "arkkupakastin"
« Vastaus #87 : 18.12.2012, 17:24:16 »
Pari kertaa nyt pääs arkusta akku hyytymään niin pitihän se suunnata akkukaupoille. Ei ilmeisesti hirveän pitkäikäsiä nuo Volvo-orginal akut. Meinaan huoltokuittien perusteella tohon on biliassa  vaihdettu akku v. 2002,2005 ja 2007. Akku oli 60Ah / 520A.

Uuden akun hain Sipoon akkukellarista, mallia Exide Excell 74Ah / 680A. Komeesti lähtee taas soimaan!

Voisin jonkun uuden kuvankin nappasta autosta jokupävä.. Lähinnä tullut tuohon rojektiin keskityttyä viime kuukausina..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 945 -98 Classic Turbo "arkkupakastin"
« Vastaus #88 : 18.12.2012, 21:33:06 »
Pari kertaa nyt pääs arkusta akku hyytymään niin pitihän se suunnata akkukaupoille. Ei ilmeisesti hirveän pitkäikäsiä nuo Volvo-orginal akut. Meinaan huoltokuittien perusteella tohon on biliassa  vaihdettu akku v. 2002,2005 ja 2007. Akku oli 60Ah / 520A.

Uuden akun hain Sipoon akkukellarista, mallia Exide Excell 74Ah / 680A. Komeesti lähtee taas soimaan!

Voisin jonkun uuden kuvankin nappasta autosta jokupävä.. Lähinnä tullut tuohon rojektiin keskityttyä viime kuukausina..
aikas jännä homma  :o on meillä toi volvon oma akku tuossa porukoiden kymppitappisessa kasipätkässä ollut ainakin 5 vuotta, oli ostettaessa kiinni   :) saattaa olla sitten akuissa aika paljon eroa  :idiot2: vai ootko mitannu paljon sulla on latausjännite ???

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 945 -98 Classic Turbo "arkkupakastin"
« Vastaus #89 : 18.12.2012, 22:04:47 »
Viimesin akunvaihto -kuitti oli 3/2007 eli olihan tuo kiinnioleva akku jo lähes 6vuotta vanha. Sikälimikäli ei oo ton jälkeen vaihdettu. Akusta en valmistusajankohtaa pikasella vilkasulla löytäny.. Kertoi toi akkkellarin kaveri että tänäpäivänä odotettu elinikä on akuille joku 4-6vuotta.. Tietysti varmaan jotkut hipohipo akut sitten erikseen..

Mutta komeesti tärähtää tolla uudella vähän voimakkaammalla patterilla käyntiin. Ja eiköhän se sen ajan palvele mitä tämä auto vielä meikäläisen omistuksessa on  ::)
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo