Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
Juu, sori, olen ollut hetken pois maisemista. Oli kertynyt melkein 300 sivullista lukemattomia aiheita. Palaan kuitenkin hiukan tähän aiheeseen, koska tästä löytyy syy poissaolooni.
Henkilökohtaisesti olen lievästi sanottuna kurkkuani myöten täynnä tätä paikkaa, mutta en saa oltua poiskaan. Kuvitellaan kaikki olevan niin hyviä kavereita keskenään, vaikka ei edes olla ikinä toisia nähty, tai muutenkaan oltu tekemisissä. Siinä samassa ne normaalit käytöstavat ja toisen kunnioittaminen jo unohtuukin.
...no siinähän se aika hyvin kiteytettynä tulikin.
Aikalailla samaa mieltä sinun kanssa tästä, juurikin noiden täällä vallitsevien asenteiden kanssa. Joissain kohdin aistittavissa hieman sisäpiirimäisyyttäkin,
Niin, ja onhan täältä saanut lisäksi paljon "rahanarvoista" jeesiäkin erilaisissa asioissa autoiluun liittyen. Siitä iso kiitos asianomaisille! 
Ja siinä lisää syitä poissaoloon mutta myös syy siihen, miksi tulin kurkkaamaan vielä takaisin.
Täällä on paljon osaamista, paljon avuliaita ihmisiä. En itse osaa juuri tehdä mitään autojen kanssa, mutta täältä olen saanut moneen pikkuhommaan apuja ja kannustusta yrittämään itse ja konkreettisesti se on näkynyt siinä, että olen ollut kiinnostunut enemmän autoni kunnosta, olen säästänyt oikeasti rahaa tekemällä itse ja olen saanut siinä samalla mielekästä puuhaa.
Mutta... Miksi helvetissä täällä on kaiken maailman offtopikkeja sun muuta paskaa?
koska:
1. Viihdettä
Tylsäksi kävisi jos täällä olisi vain autonkorjausjuttuja. Kieltämättä monet offtopicit menevät minultakin yli, enkä jaksa vastailla gallupeihin: "kummassa lahkeessa se on?" (vaikka sitten taas toisaalta monesti sitä juuri näistä itsensä löytää).
Lisäksi kun kun kyseessä on vilkas foorumi ja eri ihmiset ovat osoittaneet tietämystään elämän eri aloilta, niin tänne on helppo tulla kyselemään ei-auto -asioitakin.
Henkilökohtaisesti minulla kärähti viimeisen kerran kun foorumin moderaattori kirjoitteli, sanoisinko jopa rasistisia, juttuja (lue tämän vastaukseni toisen lainauksen kolmas lause). Juu, ne kirjoitettiin jäsenosion puolelle, mutta
kurkatkaapa, miten paljon tällä foorumilla on maksaneita jäseniä. Juttuja lukee / pääsee lukemaan niin paljon enemmän ihmisiä kuin se vakikalusto, joka esim. "kahvipöydässä" pyörii.
Tämä foorumi olisi iso syy jatkaa Volvolla ajamista, mutta menin kuitenkin ja vaihdoin kuukausi sitten toiseen merkkiin. Viihteen vuoksi tulin takaisin; voi olla, ettei minulla ole tekniikkapuolelle paljoa annettavaa.