Tänään aloittelin putken suunnittelua. Tarkoitus olisi tehdä hyvin

Eipä se hyvin alkanut

Leikkasin runkopalkkien mukaan viisteet, ja sen jälkeen mittasin sitten vasta

Olen itse hitsannut 5v sitten tuon pyöräkotelon paikalle laittaman runkopalkin vinoon..

Piti sitten oikaista, otin kontin kahvasta, ja takavaloista mitat, niin löytyi putkille paikka. Parempi leikkaus, piirsin tommoisilla sorvatuilla renkuloilla(ovat prässin lisävarusteina olleet käytössä), jotka vastasi lähimmäksi tuota 2.5" kokoa, niin piirsin niillä viivat ja leikkasin kunnolla. Niissä sitten sattui olemaan juuri passeli 2" reikä, niin ajattelin että jos heppaan ne kiinni peltiin, niin putket tulee varmasti oikeille paikoille

Tulee muuten räyheän näköinen perä

Tässä näkyy paremmin tuo korjaus, ja hölmö hätäinen leikkaus..

Tuota mietin aiemminkin jo, että tarviikohan tankki siirtää keskelle konttia

Ahdasta on.

Otinpa öljyt pois perästä, niin lisää iloisia yllätyksiä. Onneksi taidettiin selvitä säikähdyksellä tästä.. Oli öljykorkki-pultti ottanut lukon kanssa matsia

Jälket näyttäisi, että on ottanut alusta asti kiinni, ja alkuvuodesta kun tiukkasin pulttia kun näin että se vuotaa, niin se on hieronut tuon toisen pykälän, ja hinkannut lukkoa ihan urakalla... Ihme ettei ole pitänyt ääntä ollenkaan

Watt-linkin sovittelu alkaa, se on parempi tehdä ekana että saa vedettyä pakoputken sitten kerralla

Samoin etupöntön paikkaa haettiin, korkeimmalle tuon saa kun laittaa alkuperäisen pöntön paikalle. Edellinen putki roikkui niin alhaalla, että otti kokoajan kiinni. Mutta itsepähän tein huonosti

Josko tästä tulisi parempi. Lähestytään tällä ekrtaa putken tekoa aloittamalla vaimentimien paikan hausta ja niiden napakasta kiinnittämisestä, sen jälkeen itse putkisto-osien rakentelu sujuu paljon mukavammin ja tarkemmin.. Toivottavasti ainakin

Sopiva väylä olisi tuossa kardaanin vierellä.

Ahdasta on kunnon kiinnityksille. Tarkoitus olisi tehdä putki silleen, ettei itse putkeen hitsata mitään kiinnityksiä tms. Liitokset tulee laipoilla, että saa vielä vuoden päästä purettuakin.. Ei enää ikinä muhviliitoksia

Huomenna nähdään miten alkaa putki hahmottumaan

Itseänikin jännittää