Tänäänpä sainkin vihdoinkin tuon kierretappisarjan

Ja alkoi tapahtua.



Jarruputketkin on nyt valmiina, keula on konetta vaille

Iltapuhteina vielä en malttanut olla tuota takapäätä tutkimatta, ajattelin kokeilla tuota hitsaamista, kun sen nyt sattui olemaan ainut vaihtoehto, pikkuvirralla hitsasin porattuun reikään tulpan, ja siihen sitten pikkusen isommalla virralla paksun prikan perään.

Sen jälkeen laitettiin jatkojohto ja talon sulakkeet koville, täydellä jerkulla perään mutteri, varmaan 30s pistin menemään että saatiin lämpöä kehiin riittävästi, ja tulihan sitä


Mutteri suli ihan muodottomaksi, annoin värien jäähtyä pois rauhassa, sitten suihkutin vedellä sen nopsaan kylmäksi. Kävin lukkopihtejä siihen sähläämään kiinni, luulin että ote lipsahti kun ne heilahti ihmeellisesti, sitten huomasin että jaahas, pultti on aivan läysä

JES

Sitten vaan maltilla ja öljyllä nuljuttamaan sitä vähän kerrassaan aukipäin, ja voila, se oli irti



Nyt näyttää perä paljon paremmalta


Siellä on jenkatappi käytetty, tervat ja kuparitahnat välissä ja paketti kasassa taas

Muutaman vuoden taas pärjätään. Huomasin samalla että välykset on perämurikassa kasvaneet aika suuriksi

Onko tuo vielä normaalia/tervettä ?
VideoNäihin kuviin ja tunnelmiin

Vkl tulee retki ulkopaikkakunnille, joten remppa jatkuu ensiviikolla vasta taas.

