Vähän askarreltu taas auton kanssa. Pamautetaanpa muutama kuva taas.

Aloitin hommia laittamalla ekaksikin tuon "kesäilmanoton". Ja huomasin että taas rupesi kakomaan siinä alle 2000rpm, jotai ei nyt ollut ongelmaksi aikaisemmin enää.

Ei voinut vastustaa enää, piti käydä kesärenkaiden kimppuun.

Kyllä nekin vaan joka vuosi menee huonommaksi, tahnalla kiilloiteltu ja perään vahat.


Eipä edes hienot vanteet enää pelasta tuota auton järkyttävää ulkonäköä. Siihen panostetaan tänä kesänä.

Saakoon nyt kelvata tuollaisenaan. Vähän parani tuosta aloituskuvasta ilme sentäs.

Tänään sitten kävin tutkimaan, että miksi eilen syttyi laturin valo. Kävin piuhat läpi, kaikki ok. Ei muuta kuin laturi pöydälle.

Luulin että hiilillä selviäisi, olihan ne vähän lopussakin jo.

Uudet löytyi, vähän piti viilailla. Ja kasaan vain ja kokeilemaan. Ei tulosta ja laturia irti vaan. Tässä välissä muistin myös koneen maadoitukset katsoa.
Laturin alakiinnitys taas reistaili, pultti oli hakannut laturin reijän väljäksi, kun jatkuvasti tuo hajottaa noita korvakkeita tärinästä. Nyt sitten ajattelin hoitaa tuon samalla kunnolla pois alta. Löysin sopivaa kupariputkea, porasin pultille tiukan reijän putkeen.

Ja sitten vaan laturin reikä myös sopivaksi ja holkkia perään.



Nyt se kiinnitys on tiukka ja erittäin hyvä. Ei muuta kuin laturi paikalleen ja kokeilemaan toiveikkaana. No ei mitään eloa/muutosta, ei heilahda voltit yhtään, mittarilla testailin. Oma mittari alkoi kyllä heilahtaa punaiselle jo pikkuhiljaa. Alkoi olla jo pimeäkin ja vesisade alkoi.
Laturi vaan irti taas vaihteeksi ja vielä purkamaan kerran läpi sitä. Huomasin että uudet hiilet ei ainakaan kontaktia saa, nuo laahauspinnat oli aika jurot. Otin sitten viilalla nekin suoriksi.

Laturi vaan kiinni vielä. Tulos:


Onko hyviä ideoita ? Laturi on 940:stä Denson 100A sisätuuletettu malli. Jos kellä nurkissa halvalla ylimääräinen niin käsi ylös ! Tai Ehjä boschin vastaava, mikäli kiinnitys on samanlainen ! En osaa tuolle tehdä enempää, auto piti jättää parkkiin
