Käyrä on jakajan ohjelmassa juuri sitä varten, että se osaa antaa ennakon, kun sähköinen ”alipainekello” saa alipaineinputin. Ohjelma käyttää sitä ennakkokäyrää, mikä on valittu jakajan pohjan valitsimesta:
http://aircooled.fi/data/doc/12/123_b18b20_vrl02gndou.pdfJakaja ei hae ennakkoa ohjelmasta, ellei se saa tietoa sen tarpeesta alipaineen muodossa. Ellei sinulla ole alipainesäätö kytkettynä, ennakon säätö ei toimi. Näin ainakin olen tuon asian ymmärtänyt jakajan manuaalia selaillessani.
Perussäätöä tehdessä, kampiakselin tulee olla kierretty siihen kohtaan, mikä on perusennakko (siinä kymmenen asteen hujakoilla), ei mihinkään yläkuolokohtaan. Jakajan ohjelma hoitaa loput säädöt
Alipaine jakajalle kaasareilta linkin mukaisella letkukaralla, EI imusarjasta, katso että ovat ummessa ellet käytä:
https://classiccarbs.co.uk/product/weberdellorto-dcoedhlaphf-twin-carbs-vacuum-take-off-adaptor-x1Mitä ihmeen reikiä nuo ovat? Katso etteivät ne ole yhteydessä mihinkään keltaisten nuolien osoittamiin paikkoihin:

Jos kytket imusarjan isoon liittimeen huohotuksen kampikammiosta tai venttiilikopasta, niin silloin liitimessä tulee olla rajoitettu virtaus. Siis selkeästi pienempi reikä kuin nyt Motorplus imusarjan nipassa. Alla yksi toteutus letkutuksesta, voisi jopa toimia. Deleteoin kuvaan muutaman letkunvedon, joita ei pitäisi toteuttaa.
Alipaineletku jarrutehostimelle sellaisesta letkusta, joka ei mene kasaan alipaineesta. Väliin myös liekkilukko/takaiskuventtiili ja sitten oikein päin, jotta ilma kulkee.

Nykyisellä letkutuksella (T-kappale kampikammiosta??) tehostimessa VOI olla jonkinverran öljyä/ilman kosteudesta tiivistynyttä huohotusvaahtoa, joka pakkasten tultua vie jarrut koko vehkeestä. Poljin ei painu ollenkaan, kun se moska jäätyy tehostimessa. Tietty tähän tehostajan "nesteen" kertymään vaikuttaa se, että missä kohtaa letkutuksessa on ollut mainitsemasi toimimattoman tehostajan tulpitus.
Huohotuksen parantelua:
https://www.sw-em.com/pcv_diagrams_and_notes.htm#crankcase_pressurizationEllei sinulla ole ajoituslamppua, niin kohdista jakaja seuraavasti. Kierrä mootoria pyörimissuuntaan siten, että kampiakselin merkki osuu perusajoituksen (10 astetta) viivaan. Ota puolan johto irti jakajan kannesta, laita se johonkin paikkaansa, missä sen pää pysyy vajaan viiden millin päässä "maasta", vaikka venttiilikopasta. Ota jakajan kansi irti ja katso, että pyörrin on ykköspytyn hujakoilla, tai juuri tulossa sen kohdille. Irrota jakaja ja laita hammastus uuteen kohtaan tarvittaessa kiertovaran mahdollistamiseksi.
Laita kansi takas. Virta päälle, kierrä jakajaa vasten pyörimissuuntaansa ja jätä siihen missä kipinä irtoaa puolan johdon ja "maan" välillä.
Edit: pyörityssuunnat tarkennettu