Vaihdoin tänään öljyt autoon, öljypaineet yhtäkkiä löytyikin, ja mittari tasaantui aika pitkälti kokonaan.
Mutta

Öljyropussa (magneetti) oli ainakin yksi kokonainen laakeri kirkkaanharmaan muussina kiinni. Ja koneen kalikali kuullostaa kyllä uhkaavasti juurikin samanlaiselta kuin alkava kiertokangen laakerin paha vaurio. Päätin että ajot on nyt siinä, sen verran laitoin käyntiin että siirsin auton parkkiin öljynvaihdon jälkeen. Nyt se on pakko nostaa ylös, samalla sitten rengastan männät uudestaan, ja selviää mitä kaikkea on mennyt.
Syyllinen oli huohotus, öljyt oli ihan luiruvettä, ja haisi bensalle. Puhaltanut kaiken ohi, öljyt pettänyt, ja varmaan se tyypillinen veivin laakeri tosiaan löytyi tuolta öljypohjasta nyt. Luultavasti nokkakin menee hakuun, sekä nostimien vaihto. Ihan samantekevää tuollaiset, kunhan pytyt olisi vaan ehjät.
Otin nyt sen aiemmin esittelemäni S40 vollen pukille ja putki remonttiin. Juuri kun olin saanut
auton alla putken hitsattua, löysin katin edestä laipasta vuodon, rälläköin sitten koko putken irti ja pois auton alta

Katti näytti ehjältä. Takapönttö helisi ja kolisi, tein salaluukun takapönttöön, niin kiva ylläri tuli vastaan, katin toinen kennosto löytyi palasina sieltä takapöntöstä. Onko tuota mitään mieltä lähteä koittamaan päästöihin huomenna ?