Joopa joo, tänään olin ahkera ja sain aikaiseksi, ainakin jotain

Eli nyt vihdoin kone ja loota veke. Laatikko ruikkii loikkarin peräpäästä ihan huolella öljyä pihalle. Takastefaa vaihdellut eikä se sotkeminen lopu mihinkään. Mutta nyt sain tuon kardaanin pois. Eturistikkokin on ihan ehjä

Mutta laakeri sen sijaan

Nyt sen vihdoin saa vaihtaneen.

Mutta sitten itse asiaan, tuo kone.

Siellä oli kakkospytty ylin männänrengas poikki

Pytyt itsessään on ok, Siellä on lämpenemisjälkiä, pystyraitaa aavistus, niille ei nyt mahda mitään. Tarjoan vispilää sinne ja rengastan uudestaan ja olen onnellinen.
Veivien laakereista myös kakkospytyssä roskistavaraa. Ykkös (keulan) runkolaakeri omituinen

Kampurassa myös jäljet, kulunut epäsymmetrisesti, yhdessä kohtaa selvät urat laakeripintojen kohdalla, vastapuolella laakerikaulaa taas 100% tasainen pinta

, kaikki muut laakerit ihan ok. Vaihtoon menee kaikki.
Sitten nokkaan, nokat on periaatteessa ok, mutta nostimet on kuppimaiset ja niin paljon särmää ettei tulleet ylös, sekä nenät on kuluneet vinoiksi/kaareviksi, aavistuksen.. Romutavaraa ?

Kansi onneksi näytti olevan aivan ok, kolmos imuventtiili näytti vuotavan kumi, siksi kai pöllytteli vähän. Homma sai kuitenkin käänteitä, tutkin tuota isoa kantta, kun minulla on siihen uudet ohjurit sekä imuvenat. Mittalin uudestaan vielä heittokellon kanssa läpi noita välyksiä. Se meni suunnilleen niin että ensinnäkin nuo kalliit pronssiohjurit ovat liian kapeat noihin kannen reikiin

Hyvä sentään tässä vaiheessa huomata ennekuin kävin prässäämään vanhoja irti. Ja samalla tutkin vanhoja, niin niissä edes ole mitään vikaa. Uudet imuvenat on 16g painavammat kuin vanhat, ja tosi paksut lautaset, mutta ohennetuilla varsilla. Uudet venat oli vanhoissa ohjureissa aivan kelvollisilla välyksillä. Myös vanhat pakovenat menevät ihan täysin vielä sellaisenaan. Taitaa käydä niin että mikäli tuosta koneesta saa vielä kalun, niin tuo tehokansi tulee päälle.

Eli vaihtoon menee kaikki laakerit, nokka, nostimet, kampura (?), stefat, männänrenkaat, Niin ja öljypumpussa se klassinen, luoti oli jumissa, ja oli muuten tosissaan jumissa. Öljypumppu taitaa olla aivan entinen. Olisiko kellä ehjää Ö-pumppua tosi edullisesti sponssata tähän rojektiin