Jotain tapahtunut tässä parissa päivässä. Tulikin sunnuntaina haettua Lahdesta sävylasi halvalla, nyt saa mieleisen paketin nippuun kerralla. Ja tänään kävin kartoittamassa nuo loput omat osat. Sekä sain vihdoinkin purettua tuon räjähtäneen koneen kokonaan, öljypumpun akselin ratas näytti sen verta kuormituksen alle joutuneelta

että en enää ihmettele yhtään miksi koko kampura on solmussa. On ilmeisesti öljypumppu joutunut aikamoista kittiä pumppaamaan

Ainut että nyt huolettaa jonkinverran missä kunnossa jakopää on, en muistanut niitä tutkia nyt kunnolla, mutta aiemmin ainakin siinä ei mikään erikoisemmin kiinnitänyt ainakaan huomiota.
Sain tuon tämänhetkisen projektilohkon nyt tuohon pukkiin. Sitä kävin hoonailemaan.

Alapuolen "pykälä" hävisi, männänrenkaiden jäljet jäi heijastuksiin, mutta ne hävisi 4/5 kuitenkin kokonaan, joistain kohtaa hoonijäljet jo leikkasi niitä. Ehkä vielä vispaan lisää, aika ylärajoilla alkaa olla sallituista toleransseista. No, toimi miten toimi, varmasti toimii ainakin välttävästi noinkin. Ei tuolta moottorilta mitään ihmeitä tulla vaatimaankaan.
Siinä tuo minun moottoriverstas

2.3 ja 2.0 siinä tekeillä.

Tänään tuli aamulla postista tuo toissaviikolla ostettu kevennetty vauhtipyörä. Siitä kaupasta jäi kyllä paskan maku suuhun

mutta eikai aina voi voittaa


Sen lisäksi huomasin että nuohan on eripaksuisetkin vielä

Pitäisi shimmata painelaakeri uusiksi sen lisäksi että tuo pitäisi oikasta. Saan samaan rahaan jo suoraan sen 8-bolt kampuran ja oman hyvän ja kevyen vauhtipyörän. Eli sillä suunnitelmalla mennään nyt sitten.
Alla siis oma 6kg 8-bolt ja tuo ostettu 7,5kg 6-bolt.

Ensikerralla sitten pitää vähän parannella tuota pohjola-tallia, jonkunlainen tuulenpysäytin pitää siihen rakennella, ei tuolla enää kehtaa olla kun 0-asteista vettä sataa vaakatasossa. Pääsisi ehkä vetelemään sitten jo noita bensa- ja jarrulinjoja kenties.