
Tehdään se mitä osataan ja tehdään sekin mitä ei osata

Asetaatti liuos tuli oltua 13 tuntia, se tuli riittävän valmiiksi. Onnistui jopa. Ei hirveästi siihen hommaan ehtinyt perehtyä.

Vähän tuli kupariputkella testattua iltapäivällä kuitenkin, hieraisin paperilla ja pyyhin asetonilla. Kyllä se vaan alkoi väriä vaihtaa, tosin aika hitaasti, mutta kuitenkin. Systeemi todettu toimivaksi. Ei tullut kuvaa räppästyä tuosta kuparista. Taidan härskisti käyttää imusarjan lipeässä ja pinnoittaa sen tuolla nikkelillä. Tulee hieno ja pysyy puhtaanakin paremmin.
Sitten auton kimppuun, aloin aamupäivästä kaivaa moottorin oheislaitteita. Aloitin kytkimestä, ja siitä päästiinkin ekaan (unohdettuun) ongelmaan; silmälaakeri. Oli ruostunut jumiin, sekä ihan oikeasti jäänyt jumiin.
Omasta vanhasta kampurasta onneksi löytyi tuo laakerin lukkorengas, mutta siinäkin laakeri oli(kin) pilalla myös. Meinasi tulla ongelma, että milläs nappaan nuo laakerit veke, en omista hienoja ulosvetimiä. Piti laittaa taas aivosolut töihin ja seuraavaan lopputulokseen päädyin.

Eli tuollainen DIY ulosveto-liukuvasara rojuista mitä hyllystä löytyi. Ja vetopäässä muokattu betoniankkuri. Omasta vanhasta kampurasta lähtikin laakeri kahdella kevyellä lyönnillä. Mutta sitten tuo vaihtokampura jonka talvella ostin, siitä ei sitten lähtenytkään...

...oikein mitenkään, sain hakattua sisäkoolin tuolta irti, liukuvasarassa oli kyllä selkeästi voimaa

Mutta ei niin ei. Hain sitten porkkanan ja se otettiin sitten väkisin. Lähtihän se sieltä sitten myös, mutta tiukassa oli.

Ja kaupan kautta uusi laakeri, nyt on hyvä. Sekä vaihdoin samalla painelaakerin.

Vauhtipyörä ja kytkin tuli laiteltua paikalleen samalla. Seuraavaksi sitten ajattelin askarrella nuo kilometrin pituiset tulpan johdot vihdoinkin sopivan pituisiksi. Olihan siinäkin näpertäminen


Sen verta laadukkaat piuhat, että ei viitsinyt uusiakaan laittaa. Ehjät oli kuitenkin vielä. Seuraava kuvasarja sitten illan viimeiseltä työtunnilta


Vihdoinkin
Eipä tuohon sen enempää lisättävää
