Tänään oli pitkästä aikaa muutama tunti aikaa käydä auton kimppuun. Tuli tuota putkea nyt vedettyä vihdoin.

Linja näyttää hyvältä. Jopa vähän ylempänä kuin ennen. Mutta jostain syystä tuo eka pönttö oli minun mielestäni siirtynyt taaemmaksi. Liian ahdasta tuli akselin ylitykselle. Joten tuo aiemmin tekemä etupöntön kannake meni hylkyyn ja tein uuden kannakkeen pöntön takapuolelle.

Tuo eka kannake joka on kardaanin tukikumin kanssa, siihenkin pitää nyt tehdä kannakekumit kunnolla. Lähellä menee, mutta ei pääse kolisemaan. Uudet takalattiat tulee merkittävästi lähemmäksi putkea.

Sitten vaan nyt kun etupää on asemissaan ja kestää paikallaan, pääsi tuota ylitystä hahmottamaan. Olihan siinäkin tekemistä, kun aika ahdasta on. Niinkun työskennellä lähinnä, ahdasta on toki muutenkin.

Loppupätkäkin alkoi muotoutua. Tein tuollaisen pienen ohjaimen, että puskisi kaasuja karvan verran sivuun eikä suoraan tuonne "kammion" takaseinää vasten. Aluksi ajattelin että laitan sitten liitoksen sinne johonkin ylemmäs lähelle ylityskaarta...

...mutta liitos tuleekin heti tuohon kammion juureen.

Nyt se on tosi kätevä pudottaa tuolta välistä pois jos tarvitsee vaikka akselia rassata. Kaikki V-bandit on siinä nipussa. Ja ylityskaarikin tulee nyt nätisti irti akselin etukautta, ei tarvitse enää tapella koskaan. Valmis välikammio:

Ja sekin, että jos tuo ei toimi yhtään, niin tuo on nyt helppo muuttaa miten tahtoo, tekee vaan jigin ja hitsaa mitä haluaa. Mutta jännä nähdä miten toimii, ja etenkin kuulla

Vielä pitää vetää kaikki saumat kiinni läpensä. Ja tehdä etupäähän se huohotuskaasujen imuputki.