Tein mielestäni (kerrankin) fiksusti ja nappasin 745:sta toimivaksi todettuja sytkäosia.


Olin ajellut tuolla toisella Volvolla ihan tyytyväisenä ilman tuota lautasta:

Näköjään se kulkee ainakin jossakin lähteessä nimellä STAUBSCHUTZDECKEL eli pölysuojus. Veteen ei siis kannata autoa upottaa edelleenkään, tiiviste on vain toisella puolella lautasta

Jakajan hall-anturille menevä piuha tuntuu melkoisen kovettuneelta, mikä ei liene täysin tavatonta 30-vuotiaan auton konehuoneessa.
Puolaa lukuuottamatta paikoilleen laittamillani sytkäosilla ei ole paljoa ajettu, joskin jakajan kannen keskinastan ympärys näyttää siltä, että pyörijä on saattanut joskus ottaa siihen enemmän kontaktia kuin olisi ollut tarpeen:

Tuossa vertailun vuoksi varastojen kätköistä löytämäni toinen Boschilainen kansi, joka on jo kaikkensa antanut. Sivunastoissakin kuopat puoleen väliin asti:

Myöskin puolan ja sytytyspäätteen otin 745:sta, johon laitoin jotkin muut epämääräiset osat tilalle. Käyntikuntoiseksi sekin jäi siis edelleen, jos joskus huvittaisi sillä vaikka ajella. Bosch 0 221 118 351:

ja 0 227 100 124:

Edit: Tähän muistiin hyvä linkki:
https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552Esim. puolan merkinnät taulukosta "Ignition system":
15: Battery + from ignition switch (sininen piuha tässä autossa)
1: Ignition coil, distributor, low voltage (punavalkoinen)
Kytkentäkaaviot esim. tuolta:
http://www.volvowiringdiagrams.com/?dir=volvo/740%20Wiring%20DiagramsAinakin "TP31058:1 1987 740 760 Wiring Diagrams.pdf" sisältää LH2.2 tietoutta.