Proturbo  Autodiagnoosi

940 STW Turbo 1996

  • 253 Vastauksia
  • 88644 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #45 : 21.06.2014, 10:01:57 »
Nössöt ei ryyppää juhannuksena ja on seuraavana aamuna 06.45 autopesussa
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Lähemmin tarkasteltuna tuo maalipinta ei enää kaheksantoista vuoden jälkeen ole ihan näyttelytasoa, täytyy koittaa kesän aikana tehdä tuolle vähän jotain. Samoin snadisti kulahtaneille muovilistoille. Maskin kehyksen ajattelin plastidippailla mustaksi.

Toissapäivänä tuli vaihdettua koiranluutkin, enpä muista autoa, johon sama homma olisi käynyt yhtä nopeasti. Mikään ei ollut kovin pahasti jumissa ja koko hommaan ei tainnut naapurin kanssa jutustelun ja tupakan polttelun ohessa kahtakymmentä minuuttia pidempää vierähtää. Kuinkas tiukkaan muuten niitä koiranluiden yläpäitä uskaltaa kiristää? Laittelin about yhtä tiukkaan, kuin aikaisemmatkin oli, noin sentin verran jäi kierrettä näkyviin
ite on ainain aina ampunu mutterimopolla pultit niin kiini ku menee ja tervaa väliin vielä nii ei ruostu kiinikkään et saa ens kerralla aukikin vielä.:)
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #46 : 21.06.2014, 13:07:43 »
Olenko puusilmä vai eikö täällä ole missään mainintaa millä laatikolla tämä on?  ???

Komea kanttihan se on ja Hydrat toimii oikein mukavasti tässä. Vetokoukuksi joku vähän fiksumman näkönen, takaspoileri kiinni ja helmaan pientä ehostusta, niin olis vielä näppärämpi ulkonäöltään.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #47 : 21.06.2014, 13:24:51 »
Olenko puusilmä vai eikö täällä ole missään mainintaa millä laatikolla tämä on?  ???

Komea kanttihan se on ja Hydrat toimii oikein mukavasti tässä. Vetokoukuksi joku vähän fiksumman näkönen, takaspoileri kiinni ja helmaan pientä ehostusta, niin olis vielä näppärämpi ulkonäöltään.
Taitaa lukea vanhassa seiskasatkun topicissa. AW71L, tarkoitus ehkä tulevaisuudessa vaihtaa manuaaliaski. Hydrat on muodoltaan ihan jees, saisi vain olla tuuman-pari isommat ulkohalkaisijaltaan ja pari tuumaa leveämmät. Vetokoukuthan olen lähes kaikista aikaisemmista autoista poistanut, mutta tässä ajattelin pitää. Tuli tuo koukku + kiinnike maalailtuakin tuossa joku aika sitten. Peitelevykin tuli hinkkailtua pois ruosteista ja maalattua mustaksi.

Helmoihin voisi kyllä kehittää jotain, mutta mitä? Ehkä jotkut _todella_ hillityt helmat, mutta enpä tiedä. Ehkä jos tulee joskus vastaan jotkut oikein buenot  O0
Spoileria ei ole, eikä tule



PS. Tuli lueskeltua, että tuo vakio takapönttö ahdistaa melkoisesti. Askartelenko tilalle ruman yleismallin vapaastivirtaavan vaimentimen, vai korvaanko koko pöntön suoralla putkella? Tuleeko hirveän kovaääninen, jos koko pöntön poistaa? B200F:ssä ei ainakaan noussut meteli mitenkään hirveästi takapöntön poistolla
« Viimeksi muokattu: 21.06.2014, 13:27:37 kirjoittanut Jakkefp »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #48 : 21.06.2014, 13:29:25 »

Helmoihin voisi kyllä kehittää jotain, mutta mitä?
Ihan spreimasssaa meinasin. Kuvassa näyttäis että kuskin oven kohdalta olisi vähän lähtenyt?  :D

Äänet ei muuttuneet oikestaan ollenkaan ainakaan kaverin vastaavassa jossa B200FT

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #49 : 21.06.2014, 13:31:59 »
Ihan spreimasssaa meinasin. Kuvassa näyttäis että kuskin oven kohdalta olisi vähän lähtenyt?  :D
Niinpäs muuten näyttääkin! Itseasiassa tuo on autoshampoota, ei suinkaan puuttuvaa maalia :D Kurvasin juuri autopesusta tuohon ja koko oven alareuna ja helma oli vielä shampoossa

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #50 : 23.06.2014, 11:25:30 »
Toissapäivänä pussihousumode++ aktivoitui, kun Greycap ystävällisesti toi tarraa kotiovelle saakka P>


Seiskasatkullekin kuuluu hyvää


Vanha rouvakin odottelee omistajan taitojen karttumista, rahaa ja motivaatiota. Tästä ehkä joskus enemmänkin tarinaa?


Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #51 : 23.06.2014, 13:37:37 »
Simppelin kliini ysi :) värikin oikein kiva  O0

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #52 : 23.06.2014, 13:42:13 »
Simppelin kliini ysi :) värikin oikein kiva  O0
Vähän turhankin kliini omaan makuun, kun katselee noita edellisiä autoja ;D
Jos ihan viimeistään ensi kesänä konepellin alla olisi se +220hv ja auto muutamia senttejä matalampi, sekä vanteet joka suuntaan vähän isommat S*
« Viimeksi muokattu: 23.06.2014, 13:43:53 kirjoittanut Jakkefp »

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #53 : 24.06.2014, 02:39:24 »
Tuo koiranluitten ohjetiukkuus on tukilevyjen väli 42mm. Saattaa tuntua löysältä mutta näin se on tehtaalla mietitty. Kireemmälle jos vetää niin kumien toiminta vaan kärsii ajan mittaan. Noissa kumi osissa on sitten aikamoisia laatu/kovuuseroja ja tuo mitta on sinisen osille.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #54 : 25.06.2014, 17:59:21 »
Eilen vihdoin ja viimein Matkahuolto toi Boost Teen ja tänään tuli asennettua ja kikkailtua sen kanssa. Nyt ahdon ~0.5 bar, piikkailee välillä jossain 0.6 bar kulmilla. Kyllä voi auton luonne muuttua jo ahtoja nostamalla O0 Lähti jopa tiukassa mutkassa peräkin irti tiestä. Paljonkos noita ahtoja nyt uskaltaisi nostaa ilman lastu(j)a? Jotkut sanoo 0.6, jotkut 0.7 ja jotkut jopa 0.8 bar.

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #55 : 25.06.2014, 21:04:32 »
Joku 0.6-0.7 on ihan hyvä, fuelcut tulee 0.8 bar.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #56 : 25.06.2014, 21:15:44 »
Jees, jos vähän vielä ruuvais lisää. Seuraavaksi voisinkin huolia mieluiten kuvalliset ohjeet tohon kickdown vaijerin löysäämiseen. Menee bensaa aika reilusti hukkaan, kun esimerkiksi kahdeksankympin vauhdissa ihan vähän kaasua lisätessä loota heittää kolmoselle, ja jos vielä antaa vähän lisää tennaria niin mahdollisesti kakkosellekin.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #57 : 05.07.2014, 23:52:58 »
Se joka väittää, ettei automaatilla ja pikkumitsulla voi olla hauskaa, on väärässä ;D
Ahdot nyt ~0.6-0.7 bar, käväsee kyllä kengityksen alussa pikaisesti 0.8, muttei halua pysyä siellä. Onko tässä syynä nimenomaan löysä hukkiksen kello? Tänään tuli myös vaihdettua alkuperäinen, tukkoinen takavaimennin vapaammin virtaavaan ja ainakin kuuluisalla persdynolla siitä oli hyötyä.

Eikä ihme, kun kurkisti mitä vakio takapönttö pitää sisällään



Seuraavaksi sitten lastua ja kaveri lupasikin tehdä rosterista 3" DP:n. Kannattaako samalla koko putkisto uusia ja tehdä kolmetuumaisesta?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #58 : 06.07.2014, 02:33:46 »
Vakioromuilla järkevin olis mun mielestä 3" dp ja loput sitten vaikka 2,5". Loppuputkea ei oikein kannata isommasta tehdä kun kaasu kuitenkin matkalla jäähtyy aika paljon. Akselin ylityksenkin tekeminen helpottuu ja ei mölyä niin kovaa. Omassa B230ET:ssä huomasi aikoinaan kyllä selvästi piristyksen kun vaihdoin 3" rännin, mutta luulisin että saman vaikutuksen olisi saanut pelkällä isolla dp:lläkin.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #59 : 06.07.2014, 12:04:49 »
Näin mä vähän ajattelinkin. Mutta mitäs, jos jossain vaiheessa päässä kuuluu naksahdus ja pellin alle ilmestyy 19T?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy