Samppasport  Futurez

940 STW Turbo 1996

  • 253 Vastauksia
  • 88767 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #180 : 27.01.2015, 22:22:08 »
205/35 tai 215/35 kuulostais itestä paljon järkevämmältä, 40 profiilinen on halkaisjaltaan jo reippaasti isompi kuin vakiorengaskoko.

Joo ei muuten ole. On se toki isompi, se myönnettäköön, kehältään massiiviset 9 mm pidempi kuin vakio 195/65R15. Tuntuukin kahdessa metrissä ihan merkittävästi.

195/65R15 - vierintäkehä 1993 mm
225/40R18 - vierintäkehä 2002 mm, ero vakioon +0,4%
205/35R18 - vierintäkehä 1887 mm, ero vakioon -5,3%
215/35R18 - vierintäkehä 1909 mm, ero vakioon -4,2%

Vertailuna mitä minulla on kesärenkaina joilla saa mittarivirheen nollaan ja ulkonäöstä edes semijärkevän eikä biljardipalloilla varustettua:

205/60R16 - vierintäkehä 2050 mm, ero vakioon +2,8%

Itse laittaisin näin ollen:

215/45R18 - vierintäkehä 2044 mm, ero vakioon +2,6%

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #181 : 28.01.2015, 01:17:47 »
Juusoo uskoakseni hakikin pienemmällä profiililla sitä, että auton saisi vielä matalammalle ilman, että renkaat ottavat kaariin / sukeltavat kaarissa.
Noinkin kapealle vanteelle 205 rengas näyttää venytettynä typerältä. Tietysti jos vanteiden leveydet olisivat esimerkiksi 8,5" + 10", voisi harkita esimerkiksi 205 + 225 -tyyppistä settiä. Venykumit vaativat leveämmät vanteet, sillä 205 leveä kumi näyttää oikesti ihan kärpäsen paskalta tämmöisessä laivassa.

Sen sijaan aluksi himoitsinkin taakse 245/35R18 setuppia, mutta se taitaa olla jo aivan helvetin möhkö valinta, joten päädyin nyt ainakin alustavasti tuikitavalliseen ja tylsään 225/40R18 komboon ::)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #182 : 28.01.2015, 05:52:16 »
Omilla kokemuksilla 225/40 on jo vähän"pässi" ajaa. 215/40 oli huomattavasti neutraalimpi ajettavuudeltaan ja menee 8" vanteelle vielä fiksun näköisesti.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #183 : 28.01.2015, 09:52:54 »
Juusoo uskoakseni hakikin pienemmällä profiililla sitä, että auton saisi vielä matalammalle ilman, että renkaat ottavat kaariin / sukeltavat kaarissa.
Jakkefp tajus, ymmärrän että kuormajousi+jääkiekko miehet ei oo joutunu renkaiden halkaisijoita miettimään sopivuuden puolesta millilleen ;D tosin 35 profiilisellakin täytyy renkaan sukeltaa jotta saa tarpeeks tonttiin, ainakin mun mielestä. Oon kuullu wheelgapista sanottavan: wheelgap is like vagina, the more fingers you get in the worse it is. ;)
« Viimeksi muokattu: 28.01.2015, 09:58:12 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #184 : 28.01.2015, 10:06:07 »
Mikäs siinä jos tontitus kaikkien muiden asioiden kustannuksella on ainoa mikä kiinnostaa, haluaa ajaa pyörillä joiden ulkohalkaisija on sama kuin yleensä 13" vanteilla eikä haittaa että mittari näyttää kahdeksassakympissä jo toista sataa mutta tämä:

40 profiilinen on halkaisjaltaan jo reippaasti isompi kuin vakiorengaskoko.

on silti ihan puhdasta puutaheinää, reippaasti isompaa nähnytkään. Mielipiteistä voidaan vääntää vaikka maailman tappiin asti mutta faktoista ei.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2015, 10:13:26 kirjoittanut Greycap »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #185 : 28.01.2015, 10:18:56 »
wheelgap is like vagina, the more fingers you get in the worse it is. ;)
pienimunasten propagandaa :smoke:
No kun halvalla sai.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #186 : 28.01.2015, 10:21:26 »
Mut ohan toi 225/40 vähän muhku tämmöseen peliin. Fakta on toki se, mitä jo edellä mainittiin, että ympärysmitta on aikalailla samaa luokkaa kuin vakiorengastuksella. Mutta jos haluaa alhaalla mennä, niin melkeinpä fiksuin vaihtoehto on pienentää vähän ympärysmittaa. Makuasia, saahan sen "vakiollakin" menemään. Itse ampuisin noille 205/40 tai 215/35 kumit, ei se oikeesti niin typerältä näytä. Ja eihän toi nyt niin kovin iso auto loppujen lopuks ole  ;)

Camberiahan saa shimmilevyillä, jos sitä halajaa :) Jää nähtäväksi. Venykumeja ei viitsi noin kapealle vanteelle (8") edes harkita, joten rengastukseksi tod. näk. 225/40R18
Kerroppa miten? Tämän asian pohdiskelu on saattanut aiheuttaa jopa unettomia öitä muutaman kappaleen  :D

pienimunasten propagandaa :smoke:
Vaikka kuinka iso ois, ni on se silti kamalaa löysää tavaraa tuikkia  ;)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #187 : 28.01.2015, 10:23:46 »
Mustat ja pyöreet on varma valinta  *taavih->

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #188 : 28.01.2015, 13:45:24 »
Oon kuullu wheelgapista sanottavan: wheelgap is like vagina, the more fingers you get in the worse it is. ;)
Stance touhua kun kattelee, niin ilmeisesti silloin on hyvä kun ei mene yhtään. Jokainen tehkööt päätöksensä.  ::)

Mustat ja pyöreet on varma valinta  *taavih->
+1

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #189 : 28.01.2015, 14:38:00 »
Stance touhua kun kattelee, niin ilmeisesti silloin on hyvä kun ei mene yhtään. Jokainen tehkööt päätöksensä.  ::)
Autojen kohalla tykkään sanoa tässäkin yhteydessä, less is more. Jotenkin oli jääny sellanen kuva noista 40 profiilisista että olis kauheen isot, kun sellasia viimekesänä kaverin s13 alla katteli :idiot2: No eihän ne juurikaan vakioo isommat ole. Jokatapauksessa itestä jo miedollakin madalluksella vakiokokonen rengas muodostuu ongelmaks, jos meinaa rattia vielä kääntää. Enkä puhu kuin sellasesta muutoksesta, että 1-2cm halkasijasta pois, niin saa 7/940 tonttiin ilman överisukellusta.

Camberjuttu kiinnostaa itteekin.

pienimunasten propagandaa :smoke:
Onhan se vähän ankeeta jos nyrkki tai kaks menee :2funny:
« Viimeksi muokattu: 28.01.2015, 14:48:06 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #190 : 28.01.2015, 14:53:02 »
215/35 olis varmaan oma valinta. Tosin tiedä sitten miten ysin kaaret eroaa kasin omista. Mun silmään toimii: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36523.msg873688#msg873688
Edeltävällä sivulla (5) on kuva 225/40 kumeistakin. Kapeemmalla sais matalemmalle.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #191 : 28.01.2015, 15:11:28 »
215/35 olis varmaan oma valinta. Tosin tiedä sitten miten ysin kaaret eroaa kasin omista. Mun silmään toimii: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36523.msg873688#msg873688
Edeltävällä sivulla (5) on kuva 225/40 kumeistakin. Kapeemmalla sais matalemmalle.
Toihan on ihan hyvän näköinen, huomaa myös hyvin 35 ja 40 profiilisen kumin erot kun tota vitossivun kuvaa katsoo. 215/35 laittaisin todennäköisesti itsekin.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #192 : 28.01.2015, 15:14:42 »
215/35 on kyllä aika nappi valinta. Snadisti venytetty ( O0 ), muttei mikään överi. Myöskin halvempia kuin 205 leveät

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #193 : 13.02.2015, 07:15:25 »
Taakse vaihdettu nyt uudet TRW:n iskarit ja kierroksen pätkäistyt kuormajouset (joita täytyy vielä pätkäistä kierros) ja muuttuihan se peräpään tuntuma ihan pirusti. Takana olikin ylläripylläri ihan Volvon originaalit iskarit ja jouset, 360 000 kilometriä olivat tehneet niille tehtävänsä.
Taidan olla jo aika tuttu näky paikallisessa Motonetissä. Hain eilen eteen TRW:n iskarit, jouset ja raidetangonpäät ja varaosatiskin setä sanoi, että "Sinun tuskin kannattaa myydä tuota autoasi enää ikinä pois". Ja kassalle päästyäni kassaneiti kysyi, että meinaanko rakentaa koko auton uudestaan, kun taas on tämmöinen kasa tavaraa sylissä :D

Jo kierroksen laikatuilla takajousilla tunkatessa eivät alapäät pysy jousilautasessa millään. Tämähän jo fiksattiin laittamalla alapää kiinni jousilautaseen RST-nippusiteillä. Tai lähinnä tuli naurettua helvetisti ja kokeiltua, että eihän nuo voi kestää tuommoisessa käytössä. Kesti ne perkele. Tosin minulla on ylimääräiset takatukivarret, joihin hitsautan pienen, muutaman sentin korkuisen "reunuksen", jotta jouset eivät voi hypätä veke, vaikka noita vielä lyhentäisikin. Täytyy vaan vetää reilusti massaa päälle, jotta vuoden päästä leimalla ei katsuri pahoita mieltään

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #194 : 13.02.2015, 16:43:15 »
Miksieivoi asentaa lyhyempiä iskareita tai rajoittimia? ???

 

Futurez  Kulkukoira