Viitaten Slerba:n tekstiin, niin meillä mitä parasta huvia iltaisin on pojan kanssa Suomen surkeimman kuskin katsominen. Siellä avautuu hyvin minkälaisia lottovoittajia ovat kansallisvelvollisuutena ajokortin saaneet. Ei pelkästään pyyhkijät ole hukassa
.
Jos 740 GLE:llä on ylimääräistä takataskussa, niin eiköhän VTT tee korvausta vastaan hänelle tutkimuksen noista takavalojen hyödyistä ja haitoista. Tai ehdotuksen voi laittaa vaikka liikennevirastolle.
BTW: Skeidassa olen muistavina, että tuo päivävalot näkyy vain valokytkimessä ja oliko ettei mittarivalot syty. Itse taas kytken AINA ajovalot päälle enkä pelleile päivävaloilla vaikka ne olisi, niin coolin näköiset.
SSK:sta tulee välillä mieleen, onko tosi-TV:nä meille tarjottu sarja sittenkin käsikirjoitettu? Ei kai noin käsiä voi olla? Vai voiko? Nuorempi kaveri käy välillä ihan kuumana, kun hänen autoonsa sopivia nättejä W124 8-reikäaluvanteita räimitään kanttareihin ihan surutta

Mietin jo todennäköisyyksien laskentaa, mutta luotettavan tiedon saaminen ei ole aivan triviaalia. Periaatteessa riittää, kun vertaa takavalojen parantaman havaittavuuden ja takavalojen heikentämän nopeuden muutoksen havaittavuuden tasapainoa. Mutta materiaalin seulonta ei tosiaan ole yhtä yksinkertaista kuin ajovalojen käytön seurausten tutkinta. Tässä saattaa olla syy siihenkin, miksi myös ammattilaiset ovat antaneet aiheen olla toistaiseksi?
Yksittäisten peräänajojen kampaaminen vuosien ajalta ei välttämättä riitä, ellei tilastojen pohjana oleva materiaali sisällä riittävästi tietoa muiden tekijöiden eliminoimiseksi? Muiden tekijöiden lisäksi pitää verrata kunkin automallin havaittua onnettomuustiheyttä takavaloin ja ilman. Eri autojen todennäköisyys aiheuttaa kolari ja joutua muiden aiheuttamaan kolariin poikkeaa toisistaan selvästi. Kisassa kolaripaikalle ehtimisestä Audi todennäköisesti voittaisi Avensiksen vaikkei Toyotassa olisi valoja lainkaan

Omassani en tosiaan tiedä, onko mittarivalot päällä LEDien kanssa vai ei, koska ei niitä mittarivaloja erotu silloin kun automatiikka kytkee jo täydet valot? Minä erotan valojen syttymisen lähivalon merkkivalosta, joka tulee selvästi esiin kaikissa tilanteissa. Eli saattaa olla hyvinkin vastaava kojetaulumaisema kuin Skodassakin?