Laiskana en jaksa koko topiccia käydä läpi.
Itse käyttäny nyt 240:ssä Oslamp s1 h4 ledejä ja samat polttimot h7:na myös bilteman 9" 37,5 ref pitkissä joita kaksi ämpäriä nokalla.
Näkee. Ehkä pohjosempaan mentäessä vois hipostella ja keskelle laittas 50ref version.
Hommasin kyllä uudet auton omat umpiotkin, kun vanhat hiekkapuhalletut kera kiveniskeymien nyt ois ko polttimoilla
pistäny ketuttamaan vastaantulijaa aivan varmasti.
Tai sitten suuntaukset ois pitäny viedä niin alas niillä, että näkemisen hyöty ois kääntyny häviöksi.
Mitä tässä nyt reilu +50tkm ajellut, niin sanomisia tai vastaantulijoiden väläytykset voi laskea kahen käen sormien, ellei yhden.
Tarkoittiko nekään väläytykset mun valoja, vai varottivatko vaarasta (hirvi, peura, ratsia.. tms).
Polttopiste sattuu samalle kohdalle kuin halogeenissa, pituus suunnassa.
Tässä vastikään kävin tutun korjaamolla kattomassa suuntauslaitteella valokuviot.
Noh sen mukaan himppasen liian alas oon nuo ledit säätäny.
Ei muutakon säätelemään ja hakemaan mahollisimman selvää kuviota...
Siinä samalla sitten selvis asiaan vihkiytyneenä että halogeeniin verrattuna polttimo on aavistuksen kierteellä eikä tasan.
Joka ei h4 polttimon kyseessä ollessa oo hyvä juttu.
Näissä kyseisissä ei ole säätöä, mutta mitä siinä käsin katoin niin kuvion kyllä saa kohdalleen soveltamalla.
Vaan ei ajossa pysyvästi ilman sitä soveltamista, vingulla tms siis lisää uraa että polttimo kääntyis ja pysyy suorassa tms.
Eli olkoon laittomia, mutta oma lain noudattaminen häilyy siinä vaiheessa kun polttopiste vs laillinen polttimo on sama
ja h4 ollessa kyseessä se heijastelevy lyhkäselle on riittävä ja oikeassa kulmassa.
Tällöin se on sama kun siellä ois se hiton laillinen halogeenikin, mutta kirkkaampana ja värisävy erona.
Että tarkkana niitä xenoneita ja ledejä ostaessa