Vaikka lisävalossa olis lämmitys, niin silti se kuramömmö tuolla eilisellä ajokelillä jää himmentämään valotehoa. Mutta vähemmän se pimentää tosin, kuin se sentin loskakerros.

Nykyisiin autoihin v70 ja xc70 on tullut asennettua DSM:n mallikohtaiset lisävalot, niin kummatkin ovat rekkarin alla. Niihin ei ole vakiona saanu lämmitettävää panelia. Oishan se ihan kiva lisäapu.
Mulla on hyllyssä entinen valopaneli lämmityksellä, joka oli caddyn keulilla, niin kyllä se saattoi auttaa estämällä nuoskan kertymistä. Vaikea sanoa, kun onneksi nuo kurjat ajokelit ovat suht harvinaisesti osuneet kohdilleen. Pakkaslumi liukuu lämmittämättömissä nätisti tasaisen panelin pinnalta pois, kun ei ole kehyksiä reunoilla, johon se kasaantuisi.
Pesurien vaikutuksen huomasi eilen hyvin, kun lähivalot kirkastu pesemisen jälkeen hetkeksi. Ja aika hyvin tuolla motarilla kansa osas ajaa ohittaessaan edes sen 15-20m päähän keulille, ennen kaistanvaihtoa eteen. Että pahimmat kurat ei lentäny tuulilasille. Muutama törttö aka munakuski tietty mahtuu aina sakkiin, mutta ei niistä sen enempää.
Jaa - SPA-alustaisissa on tutka tuulilasissa tai toteutettu jotenkin eri tavalla, ettei lumen kasaantuminen haittaa? Tuon mukautuvan vakkarin saa kyllä mukavasti ohitettua painamalla vakkarin nappia pitkän aikaa, niin muuttuu tavalliseksi vakkariksi. Joten ei tuosta toimimattomuudesta niin isoa haittaa aiheudu.