Autodiagnoosi  Carcom Oy

940 takakontiin uutta subia

  • 100 Vastauksia
  • 33755 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #75 : 12.05.2011, 20:57:18 »
nohätä ihan passelia tatinaa, itsekin ekan refleksin pursotin jos jonkinmoisella matskulla kiinni.

ei näy nui facebookin kuvat :(

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
« Viimeksi muokattu: 12.05.2011, 21:17:16 kirjoittanut matti1983 »
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #77 : 12.05.2011, 21:34:09 »
sehä on oikein passelin kokoinen lodju.


Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #79 : 13.05.2011, 02:00:28 »
Meinasitko V70:iin? Jos perus subin hyvällä äänen laadulla haluat, niin se pioneerin littana kakstoistanen tulis eka miulle mieleen... Sillä saa jo aika maukkaant soundit ;)

Poissa ReeVeeRee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #80 : 13.05.2011, 03:18:30 »
Meinasitko V70:iin? Jos perus subin hyvällä äänen laadulla haluat, niin se pioneerin littana kakstoistanen tulis eka miulle mieleen... Sillä saa jo aika maukkaant soundit ;)

Ton persuukseen tein kotelon.

Poissa S.M.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #81 : 13.05.2011, 11:04:34 »

Ei vaan. Itse mietiskelen että minkä subin n. 15L lotjuun. Vararenkaan sisälle. Ehdotuksia?

Mites
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuote=684&merkki=5&mallisto=31&teksti=GZUW12XII

Menee 15l suljettuun ja on saanut todella paljon kehuja joka suunnasta. Etenkin äänenlaadullisesti moni ollut yllättynyt, tarjoaa kuulemma varsin hifistynyttä ääntä.

Ja kun puhutaan lempi kotelokoosta eli 15l suljetusta niin
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuote=176&merkki=8&mallisto=21&teksti=12_AMBOSS

Ambossille suljetussa tuo 15-18l on todella erinomainen kotelokoko, autosoundin vanhalta foorumilta löytyy paljon keskustelua, kuin myös muualta netissä. Menee alas semmosella voimalla, että oksat pois.  8)
-Kyllä vanhat VolVot kestää-
-Etuveto, veikkauksen uus peli?

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #82 : 13.05.2011, 14:19:47 »
matalaa pauketta ei saa suljetulla.

kun vertaa esim 15l suljettu 12" ambossilla 30Hz taajuudet soi jotain -11dB
sama elementti 30l refleksissä (32Hz) 30Hz taajuus soi -5dB

ero on hurja, koteloa vaihtamalla +6dB

vertailuun 170e maksava JBL P1222 ja 120l refleksi 20Hz virillä 30Hz soi 0dB, ja JOPA 20Hz soi vielä 0dB.
jos matalia taajuuksia haluaa ulos niin valinta on aina refleksi.

sama WinISD:llä

kelt: 15l 12"amboss suljettu
vihr: 30l 12" amboss refleksi 32Hz
pun: 120l 12" JBL 20Hz
oran: 120l JBL 37Hz

kuten kuvasta näkee suljetun 15l kotelon toisto alapäässä on aivan olematon verrattuna refleksiin.

kannattaa myös muistaa että 3dB vastaa 2x tehoa ja testissä kaikki elementit saavat 1W tehoa, käytännössä jos käytössä on ambossi saadaan kaksinkertainen teho irti elementistä lisäämällä 15l kotelon kokoon ja refleksin.

mutta jos tilanpuutteen vuoksi täytyy rakentaa pieni suljettu kotelo niin kallistuisin tuohon ambossiin kanssa, groundzero on todella hyvä elementti, mutta sen tunkeminen 15l refleksiin on kuin ajaisi autoa käsijarru päällä.

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #83 : 13.05.2011, 20:02:38 »
Tänään tuli liimailtua refleksi paikoilleen ja soviteltua elementtejä koteloon ja hienosti ne siihen sopi kun leikkas ylimääräsen kankaan pois upotuksen kohdalta. http://i551.photobucket.com/albums/ii480/masa1983/IMAG0241.jpg huomenna duunailen ne pari kiinnikettä kontin "katon" ja kotelon väliin.

"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #84 : 14.05.2011, 18:50:11 »
Duunailin tänään nuo kiinnikkeet ja onnistuikin ihan riittävän hyvin mutta niitä kiinittäessäni huomasin että eihän se onistukaan näin, turhauduin ja laitoin kiinnikkeet kiinni autoon vähän rajummilla nippusiteillä :2funny: huomenna varmaan korvaan nuo nippusiteen jollakin muulla, ruuvimuutteri yhdistelmää ei oikein pystynyt käyttämään koska mutteria ei pystynyt kiristämään tilanpuutteen vuoksi.
http://i551.photobucket.com/albums/ii480/masa1983/IMAG0246.jpg
http://i551.photobucket.com/albums/ii480/masa1983/IMAG0245.jpg
http://i551.photobucket.com/albums/ii480/masa1983/IMAG0244.jpg
http://i551.photobucket.com/albums/ii480/masa1983/IMAG0243.jpg
« Viimeksi muokattu: 14.05.2011, 18:55:08 kirjoittanut matti1983 »
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #85 : 15.05.2011, 20:58:44 »
Nonni nyt on subi kontissa ja soi aivan hemmetin hienosti *taavih-> nostin gainia jonkun verran ja ei ruvennut viel särkemään mutta mökää lähtee jo ihan tajuttomasti!!! jos nuo elementit toimivat jo nyt noin hienosti niin kuinkakohan hyvin ne soi sitten kun ovat vetreytyneet.

Aluksin minulla oli aikomus johdottaa elementit 4mm2 piuhalla mutta se osoittautui mahdottomaksi koska elementin liittimeen ei saa mitenkään mahtumaan kahta 4mm2 johtoa. Vedin siis terminaalilta ensimmäiselle elementille 4mm2, terminaalilta vahvistimelle 4mm2 ja kaikki elementtien "lenkitykset" tein 2.5mm2 piuhalla. Onko tuo nyt aivan päin seiniä duunattu???

http://i551.photobucket.com/albums/ii480/masa1983/IMAG0252.jpg
http://i551.photobucket.com/albums/ii480/masa1983/IMAG0253.jpg
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #86 : 15.05.2011, 22:16:52 »
voihan gorillamakkara.

on siisti asennus, mutta pakko sanoa että noi vahvarit eivät kestä tärinää, siis normaalissa auton sisätiloissa kestää, mutta kotelon kyljessä ei kestä, varsinkin kun on jo näin paljon watteja kehissä.

eli täytyis rakentaa erillinen vaneri joka pitää vahvarit irti kotelosta, tai laitat semmonen mutterikumin jossa toisessa päässä jenkat keskellä kumipala ja toisessapäässä toiset jenkat, ja niillä vahvarit kiinni.

mutta muuten kyllä napakannäköinen setti ja hyvin jäi vielä tilaa konttiin!

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #87 : 15.05.2011, 22:27:41 »
Pistäs lankku ja konkka selkänojaan kiinni, näin meillä emännän autossa. Itellä farkussa lattialevyjen alla.

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #88 : 15.05.2011, 22:43:56 »
Tuo mutterikumi on kyllä ihan hyvä idea, täytyypä ruveta metsästämään sellaisia.
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #89 : 15.05.2011, 23:06:32 »
Muista sitten kun tarvitsee joskus kotelo nostaa pihalle, enemmän irroitettavaa ;) Mutta tosiaan jotain pehmikettä väliin, niin ilmakin kiertää lankun pohjan ali.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy