ja meille tuo rajoitin on myyty Volvon turvallisuuspolitiikkana.
Softanvääntäjät - kurkatkaa kun noita roplaatte, jotenkin tuntuu edelleen oudota, miksi Volvo tekisi jotain, minkä pitää asiakkailta salassa.... Sehän on "petos", joka voi johtaa korvausvastuuseen onnettomuustilanteessa.
Arvaan että tämä on tasapainottelua eri markkina-alueiden välillä sekä myös hintakysymys -- tottakai!
Voi olla, että Saksan markkinoille on pakko saada auto joka menee sen herrasmiessopimuksen mukaiset 250 km/h eikä hyydy vielä 210 kohdalla. Tuo 210 lienee taas valittu siksi, että tällöin voidaan käyttää H-luokan renkaita ensiasennuksessa ja taas säästettiin jokunen kymppi.

Mutta koska kovempaa kulkeva malli pitää saada markkinoille ja siihen vaaditaan paremmat renkaat, speksataan homma konfiguraattorissa siten että myydään samalla asiakkaalle isommat vanteet, jolloin saadaan myös parempi kate.
Tämähän on vain tietenkin minun spekulaatiota, mutta voisi olettaa että jotenkin noin se menee.