Purin loppuun B230FB:n josta kannen ja öljypohjan jo irroittelin useampi vuosi sitten. Todella likainen öljytiloista sekä lohko, että kansi. En tiedä millä jäteöljyillä tolla on Ruotsissa ajeltu.
Kangen laakerit oli kaikki kuvan mukaiset, eli n. Puoliksi pinnat kulunut puhki. Erikoinen kun ei ole koko matkalta, vaan kangen varren puoleisista laakeriliuskoista. Toki niihinhän se paine kohdistuu jos esim. Nakuttaa, kuitenkaan männissä ei ollut nakutuksen jälkiä..
Kannessa oli myös melkein kiinteetä möhnää öljytiloissa, siitä ei kuvaa.
Tähän lohkoon ois siis tarkoitus vaihtaa nuo turbon männät ja H-profiilit.
Uudet männät on 95,98mm ja vanhat männät "C" mitan porauksella, täytyy selvittää meneekö suoraan.
Glycon laakerit tilailin ja pariin mäntään joista puuttui, Mahlen renkaat, toki renkaat on vapari-koneisen samoilla mitoilla olevat. En tiedä onko käytännön merkitystä onko vaparin vai turbon renkaat.
Mietinnässä myös mitä kannelle tekisin, että teenkö vaan "perus huollon" vai täytyskö joku osaava laittaa vinguttelemaan ja isommat venttiilit.. Pelkillä isommilla venttiileillä ei taida saavuttaa mitään..?
Nokka-akseli myös mietinnässä, omasta varastosta löytyy A, D ja VX3. D on tällä hetkellä kiinni tuossa B21:ssä. Vai tilaako jonkun oikeen turbonokan..
