Kone ei keitä eli ei puske vettä pihalle, pari tippaa saattaa joskus tulla. Jäähdytinnesteet kirkkaat, öljyt oli normaalin näköiset kun ne vaihdoin, tulpat myös kaikki hyvin paahtuneet ja kone käy tasaisesti. Sytytys ja kaasari on aika hyvin säädöissä koska vetoja on ja bensankulutus pieni. Lämpömittarin mukaan kuitenkin lämpenee turhan paljon helteellä jos on ns. normaali olosuhteet niin ei juuri ongelmaa.
Aikanaan tuon ilmasin niin että laitoin nesteet koneeseen, kone käyntiin, lämmitys täysille ja sitten kierroksia koneeseen että lämpenee ja vesi kiertää. Sitten se lämpeni liikaa ja sammutin koneen, vähän ajan päästä uudelleen käyntiin ja lämmöt meni takas normaaliin. Laitoin lisää nestettä jäähdyttimeen ja ajoin tyytyväisenä kunnes tuli helteet ja aloin ihmettelemään tuota.
Aiemmassa kannentiivisteen polttaneessa koneessa oli semmonen probleema että yhtäkkiä saatto lämpömittari mennä "tappiin" vaikka ajo lämppäri päällä ja siinä taisi olla sama termari kuin tuossa nykyisessä, luulin että johtuu vuotavasta kannentivisteestä joka päästää palokaasuja veden sekaan mutta voihan se termari olla syypää.
Ei auta kuin testailla, ekana jäähdyttimen korkki, sen jälkeen vaikka termari ja jäähdytin vaihtoon.
Edit: Huomasin että kun laittaa lämppärin päälle tyhjäkäynnillä niin lämmöt putoaa normaaliksi ja sit ne alkaa vähän taas nousta ja sit ei nousekaan enempää. Sitten kun laittaa pois niin lämpömittarin viisari alkaa liikkumaan vähitellen silleen sykäyksinä eli saattaa olla termari jumis... No joo nyt lämmöt pysyy normaalina kun ilmat kylmeni.
