Futurez  Kulkukoira

8-pätkän 855 R

  • 134 Vastauksia
  • 40382 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R [Coolerijumppaa]
« Vastaus #90 : 30.01.2015, 09:10:06 »
Ai tuon on VAAN 60mm paksu  ???

Mää survoin v70 keulille 3" paksun cuulerin  :D
Ei mulla kyllä siellä ole poikittais palkkia enään...
Tuulihaka jää 2mm ilmastoinnin kennosta  :buck2:
Saattaa omakin poikittaispalkki kokea hieman väkivaltaa jos sitä puskurin takana olevaa meinaat? Siihen tuntuu ahdistavan pituussuunnassa tällä hetkellä.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: 8-pätkän 855 R [Coolerijumppaa]
« Vastaus #91 : 30.01.2015, 09:14:25 »
Saattaa omakin poikittaispalkki kokea hieman väkivaltaa jos sitä puskurin takana olevaa meinaat? Siihen tuntuu ahdistavan pituussuunnassa tällä hetkellä.

Juuri se.
"Runko aisojen" välissä/päässä oleva.
:smoke:

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 8-pätkän 855 R [Coolerijumppaa]
« Vastaus #92 : 30.01.2015, 11:16:52 »
Siis puhutteko te nyt puskuripalkista?

Kun omalla järjellä kuulostaa melko oudolta leikata runkoaisojen väliltä palkki pois. Äkkiä luulisi keulan muuttuvan melko löysäksi...? ???

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: 8-pätkän 855 R [Coolerijumppaa]
« Vastaus #93 : 30.01.2015, 11:40:48 »
Siis puhutteko te nyt puskuripalkista?

Kun omalla järjellä kuulostaa melko oudolta leikata runkoaisojen väliltä palkki pois. Äkkiä luulisi keulan muuttuvan melko löysäksi...? ???

Ei puhuta puskuripalkista.

Tuo ole, kuin pellin lirvake,  mikä on rässätty vaan muotoonsa.

Ja keveneehän auto samalla  S*
:smoke:

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R [Coolerijumppaa]
« Vastaus #94 : 03.03.2015, 20:30:41 »
Tällekin jotain päivitystä välillä vaikka mitään mullistavaa ei olekaan tapahtunut.
Cooleri löysi paikkansa, siellä kurkistelee:

Olisihan sen päädyn voinut mustaksi maalata mutta meni jo... Pientä väkivaltaa poikittaispalkille ja nätisti istuu. Lukko"muovi" rajoittaa yläpäässä eli hieman takakenoon paketti jää kun coolerin pääty ottaa kiinni muoviin. Ihan järkevästi silti mielestäni jäi, hieman vielä täytyy parannella ja siistiä.




Muuten konehuoneessa näyttää nyt tältä. Ahtoputket saivat ajatonta mattamustaa ja kasasin ne do88.se:n silikoniletkuilla, jotka laitoin myös vesiletkuiksi. Öljynjäähdytyksen linjat kasasin toki myös uusilla tiivisteillä ja klipsuilla syyläriin. Cooleriinkin päädyin lopulta kuitenkin jättämään tuon alkuperäisen alhaalta ylös-kierron vanhemman mallisen sijaan.

Päällimmäinen ahtoputkihan kuvista tosiaan uupuu koska jakaja vaatii vielä huomiota osakseen. Oli kansi haljennut eikä ollut järin terhakan näköinen enää muutenkaan. Laitoin siis pyörijän ja kannen tilaukseen.

Alkuperäinen poikkitukikin asentui erittäin kivuttomasti ja istuu nätisti. Mielenkiinnolla odotan että pääsee ajelemaan ja näkee onko sillä jotain kalibroidulla perstuntumalla havaittavia vaikutuksia. Saattaahan tuo äRRä tietysti TDI:n jälkeen aavistuksen "sporttisemmalta" tuntua muutenkin... :2funny:

27.3 pitäisi viimeistään katsastaa. Siellä olisi siis tavoite ajoon saamisen suhteen. :3/4 jättää sen:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #95 : 09.03.2015, 20:44:50 »

Eipä siinä paljon eroa edellisiin kuviin ole, mutta tulipahan pyöräytettyä käynnissä ensimmäistä kertaa tälle keväälle. Ainakaan vielä ei ilmennyt vuotoja tai muutakaan asiaankuulumatonta. Alkuperäiset jakajan kansi ja pyörijä sujahtivat paikalleen, Boschin tuotteita näyttivät olevan. Tulpanjohdot jätin vielä vanhaa, täytyy mittailla ne läpi ja tehdä sitten johto( :D )päätöksiä uusitaanko.

Ahtimen imuputken ja putsarin kotelon purin pois ihan mielenkiinnosta kun jossain väitetään että se alkuperäinen imuputki olisi jotenkin merkittävän ahdistava. Ei siinä nyt mitään erikoisen ahdistavaa kohtaa näin maallikon silmin näkynyt, mutta ei putken suurentaminen IMM:n mukaiseen 70mm halkaisijaan mahdollisimman pitkälle ennen supistamista ahtimen 60mm imuun varmasti pahaakaan tekisi. Äkkivilkaisulla saisi tehtyä kahdella silikonimutkalla ja pätkällä putkea. Tällä kun ei talvella ajeta niin huohotuksen lämmityskään ei ihan niin kriittinen ole, sen liitäntä imuputkeenhan on vähän hassun mallinen ja ehkä hieman hankala toteuttaa. Onko harrastajilla kokemuksia vastaavista muutoksista?

Kierros X70 ovenkahvoja, reiättömät pesurinlistat ja takaspoileri pitäisi saada väriin niin saisi ulkopuolen kuosiin. Sekin homma on jo osittain työn alla. Takaspoileri pitäisi vielä irrottaa autosta. Onko minkälainen työmaa siirtää 850 kahvasta lukkopesä X70 kahvaan? Onhan tuossa toki kauko-ohjaus mutta mukava olisi olla backupina ihan avaimellakin toimiva lukitus.

Kojelaudan päällisen purin irti todetakseni että 4" keskiääni ei mene vakiopaikoille halkaisijan eikä upotussyvyydenkään puolesta. Eli keksitään joku kevyempi ratkaisu. Noista pahvikartioista on joka tapauksessa päästävä eroon. Yhtenä vaihtoehtona alkaa vakaasti olla joku ihan peruslaadukas 5,25" 2-tiesarja, esim. Focal. Haaveissa olisi löytää sopivan pieni vahvistin soittamaan etupäätä minkä saisi mahdutettua vaikka hanskalokeron alle niin välttyisi siltä älyttömältä kaapelinvedolta. Jos ei sopivaa ratkaisua löydy niin lienee tyytyminen soittimen vahvistimeen.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #96 : 09.03.2015, 20:53:21 »
http://www.hifitalo.fi/alpine_ktp-445

Tossa olis ainakin pieni "vahvistin", tosin on noita oikeita vahvistimiä nykyään ihan naurettavan pienen kokosia. Sellainen mahtuu helposti hanksalokeron alle.

Itse ostin tämä 5.25" satsin juurin:

http://www.hifitalo.fi/focal_performance_ps130_525_erillissarja

Hintasekseen aivan helvetin hyvä! Hyvin mahtu vakiopaikoille, diskantit laitoin pilareihin. Suosittelen! Ja soitan vain soittimen perästä.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #97 : 09.03.2015, 21:16:20 »
Jäähän takaluukkuun kuitenkin lukkopesä että jos kake sippaa niin saa ovet auki.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #98 : 15.03.2015, 19:34:15 »
Lähdin kaveriksi hakemaan vanteita toiseen autoon eikä ollut aikeita ostaa itse mitään. Toisin kävi. Tähän tuli samasta paikasta ostettua aivan heräteostoksena Ultra Racing-poikkituki takapäähän ja pois tullessa piti vielä pysähtyä sjos:in pajalla hieromassa kaupat alkuperäisestä takaspoilerista tuon joka suuntaan irvistelevän kuitukopion tilalle. Aika hyvä saldo kun mitään en ollut lähdössä ostamaan ja toista sataa meni silti rahaa... :2funny:

Tuli myöskin naputeltua tämä liikenteeseen ja heitettyä ensimmäiset lenkit. Kaikki tuntuis pelaavan, renkaat ei ota mihinkään kiinni eikä ole edes ihan niin hirveät ajaa kuin edelliset. Tuntuihan se hyvältä pitää taas 98E5-kahvaa kädessä pitkästä aikaa. :D

Joku mystinen kolina on ilmestynyt ilmeisesti etupäähän, pitää huomenna tutkia montulla ennen kuin viitsii tarjota leimalle. Kaikenkaikkiaan kuitenkin hjuva fiilis kun pääsi ensimmäistä kertaa tälle keväälle kuuntelemaan vitosen murinaa. S* (Joo on se TDI:kin vitonen... :juhau:)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #99 : 15.03.2015, 19:45:39 »
Paljo meni merkille  :buck2: ?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #100 : 15.03.2015, 20:12:18 »
Paljo meni merkille  :buck2: ?
Rajoituksen mukaisesti 80km/h.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #101 : 16.03.2015, 15:04:38 »
Auto tuli tänään katsastettua (luonnollisesti) huomautuksitta.

Aamulla meinasi olla vähän ohjelmaa kun ahtoputki päätti lähteä irti coolerin yläpäästä. Pitää melko tömäyksen täydessä vedossa. ::) Uudelleen kiinni ja kunnon kiristys, eipä pitäisi enää lähteä. Joka paikka pitäis näköjään tarkistaa kolmeen kertaan...

Kuka osaisi heittää edes valistuneen arvauksen siitä, miksi tuntuu kuin kipinä ei riittäisi ahdoilla? Just kun "voiman" pitäisi alkaa puhumaan niin rötääminen alkaa, varsinkin kolmosella ja isommilla vaihteilla. Puolana on MSD:n Blaster, jakajan kansi ja pyörijä uudet Boschilaiset. Puolanjohtokin on uusi, tosin motonetin hyllystä. Vanhaa siis vain tulpat ja niiden johdot. Just laitoin tilaukseen NGK:n BKR7EIX Iridiumit Ebaysta. Eipä niiden vaihtaminen nyt ainakaan pahaa tee. Tulpanjohdot on orkkikset, iästä ei hajua. Saako näihin jostain jotain vähän "racempia" johtoja, vai onko sellaisia edes mitään järkeä hommata?

Alkaa kohta riittää tää rassaaminen. Minkähänlainen työmaa se olis päivittää 4.4 Motikka COP-puolilla... ::)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • BBS & OZ Only
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #102 : 16.03.2015, 15:20:59 »
Jaa, sitä alkaa samallalailla menemään hermot niinku yhen 16v moottorilla olevan ysin kanssa aikanaan  :nohnoh sit ku kyllästyt niin pitääkö mun ostaa pois tää sulta sit  ;)

Elä kato ota ressiä nää on vaan autoja...mutta asiaan ostat kato meiltä uudet orig. tulpanjohdot kun nykyään sattuu olemaan nää volvon osat meillä kanssa myynnissä, niin sitten siellä on kaikki uutta  ;)
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04 midnight purple 3 + atacama
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #103 : 16.03.2015, 16:46:00 »
Tulpanjohtoihin arpoisin vian. Oma entinen teki samaa risoilla johdoilla. Nehän on vielä kaikenlisäksi helppo mitatakkin.

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #104 : 16.03.2015, 17:30:52 »
Eiks näissä tinakoneissa oo ollu pientä ongelmaa just ahdoilla ton kipunan kanssa, kun tarvike tulpat ei toimi oikein. Volvolaisia kaikki aina mulle suositellu, tiiä sit onko mitään perää?
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

 

Carcom Oy  Elekma