Futurez  Kulkukoira

8-pätkän 855 R

  • 134 Vastauksia
  • 40316 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #75 : 13.11.2014, 14:12:51 »
Todennäköisesti menee tdi:n alle ensi kesäksi kun siihen ei ole mitään järkeviä kesäpyöriä. Jannen sanoin se on vähän sama kuin laittaisi virgot 940:n alle mutta olkoon.
Miten sen nyt ottaa ::)

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #76 : 13.11.2014, 18:45:01 »
Todennäköisesti menee tdi:n alle ensi kesäksi kun siihen ei ole mitään järkeviä kesäpyöriä. Jannen sanoin se on vähän sama kuin laittaisi virgot 940:n alle mutta olkoon.

Mulla on 850 alla tällähetkellä dracot  :D joten tuo sinun yhdistelmä ei vielä edes näytä hassulta.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #77 : 13.11.2014, 19:22:26 »
Miten sen nyt ottaa ::)

Ottaa sen sillein että laittaa ne vaan sinne, hyvältähän ne näyttää ykköskoppaisenkin alla. O0

Mulla on 850 alla tällähetkellä dracot  :D joten tuo sinun yhdistelmä ei vielä edes näytä hassulta.

No nyt veit kyllä voiton tällä erää... :2funny:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #78 : 01.01.2015, 14:43:19 »
Herätelläänpä tätäkin. Viime viikonloppuna saatiin sen verran irti että siivottiin tallista viime talven romut ja junailtiin autot sisälle. Hieman tetristä muistuttavan operaation jälkeen kaikki kolme autoa olivat kuitenkin katon alla ja jokaista mahtuu jopa suunnilleen rassaamaankin. Yhtä yksilöä vaivaa vielä alipaineastma mutta toivottavasti se ei tartu Volvoon... :2funny:

Jarrusatuloita vähän hiplailin siistimmäksi ja aloin maalailemaan kun olivat vähän rujon näköiset. Päädyin nyt sitten kuitenkin keltaiseen bilteman maaliin, eiköhän se tuon tumman värin kanssa käy ihan nätisti. Kesti lohkon kyljessäkin hienosti niin toiminee tuollakin. :) Toiseen etusatulaan joutuu sylinterin suojakumin uusimaan kun putosi pois paikaltaan palaa irrottaessa eli ei ole varmaan missään vaiheessa kiinni ollutkaan. :idiot2:

Tritonitkin kannoin auton viereen valmiiksi tuomaan motivaatiota. Konehuonetta tekisi mieli siistiä ja tilata do88:lta silikoniletkut joka paikkaan ja reverse-ahtoputket olis tietysti hienot kans. Tulee vaan moiselle paketille jonkun verran hintaa niin pitää vähän tuumailla. Jos kaikki mielessä olevat jutut meinaa korjailla kuntoon niin kiire tulee, mutta katsotaan mitä ehditään.

Ehkä seuraavan kerran tallilla käydessäni muistan ottaa kuviakin? :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #79 : 03.01.2015, 15:31:53 »
Etupää aikalailla paketissa:


Alemmas tarviis päästä... :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #80 : 03.01.2015, 15:33:52 »
Komeeta!  S*

Toi reverse putkisto on kyllä semmonen minkä jättäisin hankkimatta. Rahat saa varmasti fiksumminkin tuhlattua.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #81 : 03.01.2015, 16:52:49 »
Toi reverse putkisto on kyllä semmonen minkä jättäisin hankkimatta. Rahat saa varmasti fiksumminkin tuhlattua.

Eipä se varmasti mitään mainittavaa tehonlisäystä tuo vaikka do88:n sivut väittävätkin virtauksen olevan valovuoden parempi. Nuo 96 mallin muoviset ahtoputket on vaan NIIN halvan näköiset että ihan itkettää. :facepalm: Onhan se vanhempi kierto ilmeisesti puolisen metriä lyhyempikin. Tietysti jos löytäisi edullisesti vanhemman mallin orggisputket ja maalaisi ne vaikka korinväriin?

Kauppaa on hierottu 5-kanaisesta Helixin päätteestä, eli jonkinlainen maltillinen hifipäivitys voi olla tuloillaan.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2015, 16:54:53 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #82 : 03.01.2015, 20:31:55 »
Jaa ukko ollu tallilla kun ei oo näkyny..
Aika hyvältä näyttää tuo vanne kyllä ei siitä pääse mihkää.

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #83 : 03.01.2015, 20:39:57 »
Käyn vielä joku ilta ne kääntämässä... HUPS!! Ajattelin ääneen vissiin...  :2funny:
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #84 : 03.01.2015, 23:01:45 »
Alemmas tarviis päästä... :idiot2:

Ei noilla kumeilla  ::)

Noi keltaset satulat toimii hyvin. Ei liian tuningit.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #85 : 04.01.2015, 01:17:06 »
Jos ulkonäkö on etusijalla, niin sitten mielummin do88:n sarja. Alkuperäsissä on niin hiton iso se kuulerille menevä silari. Tehoissa tai heräämisessä ei juuri minkäänlaista eroa, mutta imuäänet puolestaan kyllä kasvaa. Tasakaasulla kuuluu semmonen sammakkomainen kurnutus ja kiihdyttäessä sitten kivempia ääniä.  :D

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #86 : 10.01.2015, 19:04:29 »
Jarrut viimein kasassa ja satulat maalattuna. "Apupoika" vaihteli etusatulaan sylinterin suojakumin sillä aikaa kun itse taistelin käyttiksen tukivarren kanssa. Kävin sitten vielä näppäämässä satulan autoon paikalleen ja pudotin rotiskon pyörilleen. Nyt saa satuloiden maalailut tältä erää riittää.  :D

Sitten olis ruvettava tutkailemaan tuonne konehuoneen suuntaan ja otettava cooleri-syyläri paketti pois että saa sovitella tuon alumiinisen coolerin tilalle. Tuumailtava nyt vielä mitä noiden ahtoputkien kanssa sitten lopulta tekee...
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #87 : 18.01.2015, 21:48:03 »
Tuli purettua kennot pois keulalta ja suunniteltua coolerin asennusta. Ahdasta tulee kylmästöinnin kennon kanssa, joutuu siirtämään jonkin verran eteenpäin koska cooleri on niin paksu.



Hitaasti ja epävarmasti etenee koska viikot menee töissä reilun sadan kilometrin päässä autosta ja viikonloppuisin sitten rakennellaan sen mitä ehditään ja mielenkiintoa riittää. Mutta onhan tuota lunta vielä onneksi sen verran ettei ajokelit ihan nurkan takana ole.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R [Coolerijumppaa]
« Vastaus #88 : 28.01.2015, 19:42:50 »
Tänään saapui Carcomilta paketti, joka sisälti yhtä jos toista mukavaa. Reiättömät listat valojen alle, takalasin alalistan, poikkituen ja öljylinjojen klipsut millä tulevat kiinni syyläriin. Uudet o-renkaat niihin olikin mulla jo valmiina.

Coolerin kanssa onkin sitten painittu aikalailla. Tein siihen paremmat kiinnikkeet jotta sen saa samalla tavalla pulttien väliin kiinni kuin alkuperäisenkin eikä vain puristuksiin syylärin ja AC-kennon väliin. Sitten se taistelu alkoi kun paketti olisi pitänyt saada keulalle. Ei millään, ei sinne päinkään... :facepalm: Ensinnäkin cooleri on niin korkea että se ottaa lukko"peltiin" kiinni ennenkuin koko paketti on edes oikeassa korkeudessa. Toisekseen ilmastoinnin kenno ei mahdu ihan määrättömiin menemään eteenpäin koska sielläkin tulee tavaraa vastaan.

Korkeusongelma saatiin ratkaistua veistämällä hieman muovia pois lukko"pellin" alapuolelta. Tuo osa on muutenkin niin kärsineen näköinen että sen suhteen ei ole enää mitään menetettävää. Pituussuunnassa ongelma sen sijaan on yhä läsnä. Sen verran sain tilaa tehtyä että syylärin korvakkeiden rei'istä näkyy jo korissa olevat kierteet, mutta ei toiveitakaan että sinne pultin saisi ja AC-kenno nojaa jo törmäys(?)palkkiin etupäässä...

Koko pakettiakaan ei huvittaisi jättää taemmas kuin alunperin koska se aiheuttaa taas erinäisiä sopivuusongelmia esim. flektin muovien kanssa. Että onpahan muuten ihan v*tun mallikohtainen tämä 60mm malli! Millä ilveellä muut on näitä laittaneet? 50mm kaiketi menisi lähes ongelmitta?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: 8-pätkän 855 R [Coolerijumppaa]
« Vastaus #89 : 30.01.2015, 08:52:12 »
Ai tuon on VAAN 60mm paksu  ???

Mää survoin v70 keulille 3" paksun cuulerin  :D
Ei mulla kyllä siellä ole poikittais palkkia enään...
Tuulihaka jää 2mm ilmastoinnin kennosta  :buck2:
:smoke:

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy