Noniin nyt on koettu ja hieman koeajettukkin parkkipaikalla ei ollu mulla aikaa tehä molempia pällistellä ja koeajaa valitsinennemmin pällistelyn.
Vertaan luonnollisesti vanhaan XC90:ni ja omien mieltymysten mukaan mutta sanon suoraan että MINUN ON PAKKO SAADA TÄMMÖNEN. ko. auto ei ulkoisesti ole kuin vakio ei ole mitään lisämuoveja jne. mutta eipä tuo kyllä niitä kaivannut. Auto on ylväs näky, olisi pitänyt oma rohjo pistää viereen että olis nähnyt eron mutta suoraan sanottuna koko ei ole se suurin ero.
Autossa oli se bobbalooran audio ja kyllä muuten soi hyvin. Penkki oli kyllä niin mukava että olisi tehnyt mieli repiä se mukaan ja pultata omaan, ikinä ei ole minulla ollut noin hyvää istuma-asentoa autossa kuin tuossa ihan vain vähän testaillessa sain tuohon... se istuinosan jatko tekee paljon

Kolmas rivi on hieman helpommin tavoitettavissa kuin vanhassa ja nimellisesti on isommallekkin ihmiselle enemmän tilaa kuin vanhassa... vanhassa jos siirtää keskiriviä vähän eteenpäin saa saman verran tilaa kuin uudessa on silloin kun keskirivi on ääri takana. eli ei iso ero. Tavaratila on ehkä litroissa sama kuin vanhassa kolmannen rivin kanssa mutta uudessa on enemmän syvyyttä ja lokeroita hyödynnettäväksi. eli omaan mieleen huomattavasti parempi. tässäkään ei kipata kolmannen rivin penkkejä alas ilman että keskiriviä siirtää tai taittaa...
Esittelyauto oli varustettu ilma-alustalla ja 360-kameralla ja voi luoja että ne on hyvät. Kamera juttu on kyllä mahtava. comfort tilassa katukiven ylitys ei tuntunut missään. Autoa pitää kyllä päästä ajamaan kunnolla että nuo hienoudet saa hahmotettua, auto oli D5 ja sanon että se ainakin kiihtyy

vetokyky 2700kg sanoisin että ihan ok sitymaasturille, T8 saa vetää 2300kg
Lasikatto antoi kyllä avaran tunteen takapenkille... sivuhuomiona odotellessani kokeilin oceanrace V60:n penkit ja en olisi ikinä uskonut että volvossa voisi olla sellaiset sivutuet istuimessa