Elekma  Autoracing

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 299787 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 923
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #510 : 18.06.2015, 05:51:27 »
Tuossa video ajovalojen toiminnasta: https://youtu.be/TGgOrUqxSSA

Kantamasta ja näkyvyydestä vaikea sanoa videon perusteella mitään, mutta aika eläväiset mutkatiellä ainakin ovat.
Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #511 : 18.06.2015, 10:38:49 »
Nyt kun ajoin uutta perusmallin 5-sarjan Bemaria, on XC90 kyllä laadukkaampi ja paljon parempi. Hintaakin on tuplasti, mutta kokonaisuutena tuossa vertailussa hintansa väärti.

Koska tulisi 60 000 euroa veroineen maksava drivE XC90?  :)

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #512 : 18.06.2015, 10:43:53 »
Nyt kun ajoin uutta perusmallin 5-sarjan Bemaria, on XC90 kyllä laadukkaampi ja paljon parempi. Hintaakin on tuplasti, mutta kokonaisuutena tuossa vertailussa hintansa väärti.

Koska tulisi 60 000 euroa veroineen maksava drivE XC90?  :)
Ehkä 6:lla alkava on, mutta lähempänä 70k€ veikkaisin, jos tuollainen tulee markkinoille ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, Päivämääräspesialisti
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2116
  • Big things come in small packages.
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #513 : 18.06.2015, 12:01:02 »
Kävittehän myös jo Facebookista katsomassa Jionaksen kuvat ja tunnelmat autosta? :)
"Erillään te ootte ihan siedettäviä"
 S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 923
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #514 : 18.06.2015, 12:42:13 »
Hinta varmaan alkaa kutosella kun tulee etuvetoinen D4 malli jos vielä saadaan kinetic-varustetaso niin silloin ainakin. Siinä luultavasti on halogeenivalot vakiona. Eilen katsoin videota, jossa näytti olevan nuo halogenivalot vaikka oli Inscription varustetaso :o Tai voihan ne olla xenonitkin, mutta perinteiset heijastinumpiot kuitenkin.
Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10313
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #515 : 18.06.2015, 13:37:47 »
Hinta varmaan alkaa kutosella kun tulee etuvetoinen D4 malli jos vielä saadaan kinetic-varustetaso niin silloin ainakin. Siinä luultavasti on halogeenivalot vakiona. Eilen katsoin videota, jossa näytti olevan nuo halogenivalot vaikka oli Inscription varustetaso :o Tai voihan ne olla xenonitkin, mutta perinteiset heijastinumpiot kuitenkin.
Noita outouksia näkee varsinkin keski-euroopassa. Vasta näin myynti-ilmoituksen uudesta A6 Audista. 3.o tfsi kone, todella hyvät varusteet mutta valot oli halogeenit.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Paikalla Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8549
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #516 : 18.06.2015, 15:58:32 »
Volvolla markkinointi aika agressiivista... tosin mainokset hillittyja mutta leffojen alussa, lentokentalla jne ja paljon...
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10313
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #517 : 19.06.2015, 10:18:34 »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #518 : 19.06.2015, 12:35:52 »
Tuohan on hieno mustine yksityiskohtineen ulkona. Toki sitten pitäisi olla kunnon valot ja kunnon sisustus ja mittaristo :)

Poissa TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4897
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #519 : 19.06.2015, 12:52:15 »

Tuohan on hieno mustine yksityiskohtineen ulkona. Toki sitten pitäisi olla kunnon valot ja kunnon sisustus ja mittaristo :)
Joo toi musta maski toimii paremmin kuin se kiiltävä.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 923
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #520 : 19.06.2015, 13:24:35 »
Momentumissa ja R-Designissä myös musta maski. R-Designin maski on kuitenkin erilainen kuin Momentumin maski. Helppo erottaa kaikki varustetasot maskin perusteella.
Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa el_ucca

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #521 : 22.06.2015, 22:06:27 »
Tutkin autoa jokusen kymmenen minuuttia ja tässä muutaman huomio.

- Takapenkkien selkänojan kallistuksen säätö hyvä. Takana saa erittäin rennon matkustusasennon.
- Valtava tavaratila
- Ratti huono käteen (Oliskohan R-Designissä parempi)
- Ajoasentoa ei saanut saanut mitenkään hyväksi (195cm/100kg)
- Vakkarin säätimet huonosti sijotettu. Käden joutuu irrottamaan ja siirtämään alaspäin
- Kova keskikonsolin pehmustus
- Takapenkkien käsinojassa ei mitään säilytystilaa
- Auto oli Inscription, mutta jotenkin turhan pelkistetty ja tavallinen

Koeajo vielä tekemättä, mutta ensivaikutelma ei säväyttänyt. Suurin syy oli tuo kaikinpuolin surkea ratin ergonomia (verrattuna Audi, Mercedes AMG, BMW 5)
« Viimeksi muokattu: 22.06.2015, 22:12:34 kirjoittanut el_ucca »

Poissa DaddyCool

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
  • Volvo XC60 D5 AWD R-Design -10
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #522 : 22.06.2015, 22:38:26 »
Tänään tuli koeajettua D5 Inscription varustetasolla. Vähän häiritsi minun korvaan kovahko rengasmelu nopeudella 100km/h. Muuten ihan huippu peli ajaa ja varusteita tuossa esittelyautossa oli vaikka millä mitalla.

Ehkä joskus... O0
Datsun 100A -73, Ford Escort 1.3 L -79, Ford Taunus 2.0 L -79, Peugeot 205 GTI -84, Opel Kadet 1.8 GSI -85, Opel Vectra 2.0 GL -89, Opel Calibra 2.0 16V -91, Volvo 855 T5 -94, Volvo S60 2.4 -01, Volvo V70 OR 2.4T -02, Volvo S60 Sport 2.5T -04, XC60 D5 R-Design -10 ...

kutvonen

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #523 : 22.06.2015, 23:20:35 »
Oli inscription ilmajousilla "yön yli" -koeajossa.
- Penkkien tukevuus astetta jämäkämpi kuin verrokissa (2012 XC70 D5 Polestar). Lasken jämäkkyyden eduksi. Kaiken kaikkiaan en missään autossa koskaan ole kokenut parempaa etupenkkiä. Ihan kaikkia tuoreimpia saksattaria en ole koeistunut.
- Joo, ratin napiskuukkelit oudon halvan oloiset, mutta toki toimivat silti.
- Adaptiivinen vakkari parantunut säädöiltään, nyt voi nätisti säätää 1km/h stepein myös alaspäin.
- Start/stop hyvin mielekäs; starttaa halutessani etuajassa kun vaan vähän nostaa jarrua. Ihku.
- Ei ole juuri tuulen suhinaa taikka moottorin mölinää mutta ei se silti mitenkään erityisen hiljainen ollut; renkaat kuuluivat selvästi. Perheen mielestä ei ole XC70:tä hiljaisempi.
- Kosketusnäyttö heijasteli ja siinä oli hyppysten jälkiä.
- vaihteisto selvästi hienompi kuin verrokkivollessa, ei juuri vaihtohetket häirinneet.
- Suorituskykytuntuma samaan luokkaa kuin verrokissa, vaikka taitaa olla massaa enempi. En kaivannut lisävoimaa.
- En löytänyt akkua; hyvin on konehuone koteloitu..
- Kevyt pyöritellä ja näkyvyys hvyä. Kevyempi kuin verrokki.
- Kulki moottoritiellä erittäin suoraan erittäin helposti. Mainio peli mökkimatkoille.
- Luulin pitkään että kaistavahti puuttuu, kunnes se löytyi valikkojen syövereistä. Sepäs olikin hieno kun sen sai päälle; ohjasi itsekseen, mutta lisäksi olisi kaivannut jotakin äänimerkkiä kun se tarttui puikkoon.
- Kaasujousitus ihan ok, mutta ei se nyt merkittävän erikoinen ollut. Edelleen täristään nypyissä.. En keksi mitä iloa on siitä että takakontissa on napit joilla perän saa laskemaan/nousemaan ehkä vajaan tuuman verran ?
- IT:n mukaan kulutus oli samaan luokkaa tai jopa vähän enemmän kuin mielikuvani verrokin vastaavasta.
- Ei turvaverkkoja /-ritilöitä tavaratilan ja ihmisten välissä.
- Navigaattori varmaan hyvä, mutta en osannut antaa sille kohdetta puheohjatusti. Jotkin kommentit hersyttävät; "Seuraa tietä".
- No eihän se takaluukun avaus jalkaa heiluttamalla toiminut kuin joskus.
- Ratti on kyllä jopa ruma.
- Etupenkkien takaosat kovaa muovia, sellaiseenko nyt ollaan menossa ja miksi? Ei ole luksusta.
- Tilat luokkaa "liikaa" eli ei valittamista missään osastossa.
- Ratti lämpeni kivasti, mutta sekään ei käynnisty yhdellä painalluksella helposti.
- Tuulilasinäytöstä ei pahaa sanottavaa, hyvin näki liikennemerkit. Mutta mahtaako se säätyä samalla kuin penkit? Pitkä ei näe näyttöä jos pätkä on sen säätänyt. Tietääkös joku?
- Jäi epäselväksi, näyttääkö samaan tapaan liian lähellä ajamisen kuin verrokki. Ehkä taas valikkoasiaa.
- Ei mahdu autotalliin..

Ottaisin jos saisin.



Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #524 : 22.06.2015, 23:36:28 »
Tuulilasinäytön sai säädettyä. Valikko ja sen toiminta ei ollut helppo löytää, mutta löysin kuin löysinkin ilman apuja itse.

Se ei säätynyt samalla kun sääti penkkiä.

Jotain punaista valoa näkyi, jos ajoi liian lähellä.

Navigaattorista samaa mieltä, mutta en jaksanut valitella. Itse aina hätäännyin, kun tuli ohje:

"Käänny vasemmalle! Neljän sadan metrin päässä." Eli aluksi luuli, että nyt heti pitää kääntyä, kunnes lopussa tuli metrimäärät  :)

 

Samppasport  Futurez