Carwist  Race.fi

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1891 Vastauksia
  • 306947 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #660 : 28.08.2015, 08:58:49 »
cadillacin lasissa oli siinä kohdassa mihin HUD heijastetaan joku kalvo siellä laminoinnin välissä, sen näki kun katsoi sopivan vinosti sitä lasia, suoraan sitä ei näy,,, en tosin tiedä onko tuossa Volvon lasissa tästä kyse, ehkei se kalvo tykkää lämmöstä.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4267
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #661 : 28.08.2015, 11:32:44 »
ok, mutta ei kai vielä noin pieni paksuus er ovaikuta lämmityslankojen käyttöön vai pelätäänkö tässä lasin hajoamista kun on eri vahvuista... no tosin aika turhake tuo tuulilasin lämmits kyllä on. jos ei jaksa raapata laseja ja puhallusta ei halua käyttää niin sitten...
Omassa XC60 on lämmitettävä tuulilasi, niin sellaista en enää ottaisi. Tosin tuo tuli Winter paketissa missä oli mm. rattilämmitys mistä taas en luopuisi :D
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10162
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #662 : 28.08.2015, 11:48:49 »
Omassa XC60 on lämmitettävä tuulilasi, niin sellaista en enää ottaisi. Tosin tuo tuli Winter paketissa missä oli mm. rattilämmitys mistä taas en luopuisi :D
Tuo lämmitys taitaa olla vielä semmoinen että toimii automaattisesti kun on ilmastoinnista puhallus tuulilasille? Ei taida saada erikseen pälkästään lasin lämmitystä päälle? Jos saisi niin olisi järkevä varuste. Oulun korkeudella ainakin sattunu kelejä että -6 asteen lämpötilassa sataa vettä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4267
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #663 : 28.08.2015, 11:55:30 »
Tuo lämmitys taitaa olla vielä semmoinen että toimii automaattisesti kun on ilmastoinnista puhallus tuulilasille? Ei taida saada erikseen pälkästään lasin lämmitystä päälle? Jos saisi niin olisi järkevä varuste. Oulun korkeudella ainakin sattunu kelejä että -6 asteen lämpötilassa sataa vettä.
Muistaakseni nappi on kaksitoiminen. Eka painallus sai pelkän lasin lämpiämään ja toinen painallus lisäsi tuon puhalluksen mukaan.
En tiedä sitten onko tehokas puhallus/ohjaus lasiin muutenkin, mutta en tuota lämmitettävää lasia ole 2 kertaa enempää tarvinnut/kokeillut. Tai sitten ei ole niin pahasti satanut tuota alijäähtynyttä vettä. Tosin uutena pinnoitin tuulilasin Nanolexin kestopinnoitteella ::)
Rattilämmitys onkin sitten talvella päivittäisessä käytössä.
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #664 : 28.08.2015, 15:06:58 »
On jäänyt faijan XC90 aika vähälle käytölle, kun kuulemma 15v vanha S-Mersu ilmajousineen on niin helvetisti mukavampi ajettava, ettei paljoa tee mieli Volvolla ajella.

Muuten hieno auto, mutta edelleen ihmetyttää tuo alusta.

Ehkäpä sitten suurin osa tykkää, mutta kyllä toi on kova jopa Saabin madallettuun sport-alustaan verrattuna, vaikka on Comfort-asetus käytössä, muilla asetuksilla ole edes uskaltanut kokeilla. 
Tuolla vanhalla Mersulla kun ajaa hidastetöyssyyn, niin hyvä kun koko töyssyä edes huomaa, Volvolla kun ajaa töyssyyn niin tärskäyttää kyllä koko autoa tuntuvasti, mutta kaippa sitten ihmisille on tärkeämpää, että pystyy reikä päässä painamaan mutkissa. Kai se on sitten sitä ajettavuutta, jota tarvitsee max 1% ajoista, käytännön mukavuudesta ei pisteitä jaeta, vaikka sitä tarvitsee 99% ajasta  :D
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4267
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #665 : 28.08.2015, 16:41:59 »
Jaa että XC90 alusta on kovempi, kun madalletun Saabin Sport-alusta :o
Joko Xc90 jousitus on hitsattu yhdeksi puuksi, tai sitten Saabin alustassa ei ole iskareita. Löllöhän tuo vanha XC90 on kuin mikäkin, jos vertaa vaikka Bemarin X5 sporttiseen jousitukseen.
XC40 D3 R-Design autom.

Paikalla Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4135
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #666 : 28.08.2015, 18:57:32 »
Nyt neljästi nähnyt liikenteessä tämmöisen ja havaintoja:
Ulkonäkö on edestä/etuviistosta mielestäni melko hyvin kokonaisuuteen sopiva. Takaapäin auto tuo mieleen jonkin "tusinapullan" ja sivuprofiilissa häiritsee juurikin tuo perä, joka on sekoitus audibmwkiavwhyundai jnejnejne...

Ja edelleen rumin yksityiskohta koko härvelissä on pyöränkaaren "tasatut" pokkaukset, mikä on vain idiootin näköinen ratkaisu. Aivan kuin auto olisi ajettu liian kapeasta "prässistä" tehtaalla, jossa pyöränkaarien pokat on painettu tasaisiksi.

5/10. Keskinkertainen.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10162
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #667 : 28.08.2015, 21:33:08 »
Niihin pyörän kaariin saa joko mustat levikkeet tai korinväriset jos siitä jää auton osto kiinni ;)

Tänään tuli pimeällä ekan kerran tuommoinen vastaan. Aika pieneltä näytti lähivalot kun miettii kuinka iso koko umpio on.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #668 : 29.08.2015, 16:23:35 »
Jaa että XC90 alusta on kovempi, kun madalletun Saabin Sport-alusta :o
Joko Xc90 jousitus on hitsattu yhdeksi puuksi, tai sitten Saabin alustassa ei ole iskareita. Löllöhän tuo vanha XC90 on kuin mikäkin, jos vertaa vaikka Bemarin X5 sporttiseen jousitukseen.

Tavallisella jousituksenlla olevaa XC90:iä en ole ajanut, mutta on toi ilmajousitus selkeä pettymys, varmaan paranisi selvästi jos ottaisi noi Inscriptionin 20" vanteet pois alta ja laittaisi jotain fiksumpaa tilalle.  Saabissa on alla 225/55r17 nakit, ja riippuu tietysti vertailukohdasta onko se mukava, jos Volvoon vertaa niin kyllä se vähemmän Lahden motarilla pompottaa ja töyssyt ottaa nätimmin, jos taas edelliseen Sitikkaan vertaan, niin onhan toi Saabikin mallia kivireki.

Xc60:n jousitus muuten kehittyi ihan hyvin, kun vertaa edellistä  vm.2010 sedän tämänvuotiseen kuuskymppiseen, niin kyllä on jousitus kehittynyt sitten ensimmäisten vuosien, varsinkin pintapehmeydessä suuri ero, vai mitä mieltä olet?

Ennen kuuskymppistä oli vm.2003 Xc90 d5, ja ei sitäkään voi hirveän mukavaksi sanoa, varsinkin terävät kuopat otti aika rumasti, varmaan siinäkin alusta kehittyi vuosien varrella..
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #669 : 29.08.2015, 18:22:20 »
Hmm... täytyy sanoa, että olen mitä ilmeisimmin erittäin huono vertaamaan alustoja. Itsellä on nyt ollut useampi XC60 vuodesta 2009 alkaen, enkä pysty varmaksi sanomaan tapahtuiko eroja vuosimallien välillä. Sama homma, kun koeajoin uuden XC90:n ilmajousilla ja ilman. Päädyin valitsemaan normijouset, koska en kunnon eroa huomannut. Jotenkin jäi sellainen oli, että normijousitus oli hyvä kompromissi. Kyllähän tuon ilmajousituksen varmaankin parhaiten huomaisi mukulakiviteillä, mutta niitä ei oman piirin alueella valitettavasti ole.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 953
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #670 : 31.08.2015, 09:01:46 »
Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10162
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #671 : 31.08.2015, 10:02:12 »
Kotimainen koeajo https://youtu.be/zTnTnvg5soo
Aika kovaa tekstiä sieltä tuli  :o
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4267
  • www.vrcf.fi
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #673 : 31.08.2015, 11:08:41 »
Nyt neljästi nähnyt liikenteessä tämmöisen ja havaintoja:
Ulkonäkö on edestä/etuviistosta mielestäni melko hyvin kokonaisuuteen sopiva. Takaapäin auto tuo mieleen jonkin "tusinapullan" ja sivuprofiilissa häiritsee juurikin tuo perä, joka on sekoitus audibmwkiavwhyundai jnejnejne...

Ja edelleen rumin yksityiskohta koko härvelissä on pyöränkaaren "tasatut" pokkaukset, mikä on vain idiootin näköinen ratkaisu. Aivan kuin auto olisi ajettu liian kapeasta "prässistä" tehtaalla, jossa pyöränkaarien pokat on painettu tasaisiksi.

5/10. Keskinkertainen.

Ainoastaan pienimillä 19" vanteila tulee pokkaukset tasaisena, 20" ja isommat niin on eriliset levikkeet vielä pyörän kaarissa;)

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1228
  • Käytännöllisyys ennen muotoilua.
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #674 : 31.08.2015, 11:17:22 »
Parantamisen varaa: konevalikoima

Näinhän se on. Mukava teksti oli lukea, mahtipontista.

a car you can believe in

 

KKD Motorsport  Samppasport