Ja euroopan top 20 listalla Xc90 t8 on sijalla 9 ja enemmän myydyistä ainoastaan Tesla on samassa hintaluokassa.
http://ev-sales.blogspot.fi/2016/05
Mutta mitä väliä - malli käy hyvin kaupaksi, ainakin minua toi sija yllättää positiivisesti - kun itse harkitsee vielä yhden dieselin hankintaa ja sen jälkeen siirtymää suoraan sähköön. Mutta odotetaan miten mallistot laajenee.
Kuten sanottua, omalta osaltani odotin T8:n olevan ihan "killeri", sillä oli ainoa kokoluokassaan ja vielä seitsemänpaikkainen. Silti Volvo ei ole edes maailman top-10:ssä:
9 Chevrolet 2.672 7.738 4 11
10 JAC 2.331 6.741 4 17
Vaikka sinne pääsisi jo 6800 myydyllä EV/PHEV-autolla.
Minä kaipaisin tarkempia kulutuslukemia kesä-talvikäytössä ja eri olsohuhteissa - ja ihan pelkästään sitä varten, että voisin pettää itseäni ja uskotella, että T8 on "todellisuudessa" järkivaihtoehto. 
Tuossahan tuli jo Tompalta tietoa.
X5 40e;tä ja esimerkiksi XC90:stä koeajaneena voin sanoa, että hybridi tulee olemaan seuraava auto aivan selvästi, ellei jostain syystä maantieajelun määrä nouse meillä tappiin.
Voi ladata sekä firman hallissa, että omassa tallissa, lisäksi sen oman pistokkeen ohjauksen voi kytkeä talotekniikkaan, jolloin ladataan halvalla pörssisähköllä öisin (jos sillä nyt on merkitystä).
Tekniikka tuntuu nyt kehittyvän aimo harppauksin hybrideissä, vihdoinkin. Esimerkiksi Q7 käyttää normaalisti kaasun ylösnostaessa "coastingia", eli rullaa vapaalla, mutta jos edessä on navin, tutkien ja kameran saaman tiedon perusteella jono, mutka, tai muu hidastusta vaativa, kaasunnosto aktivoikin jarrutusenergian talteenoton, jolloin hybridimoottori lataa akkuja ja hidastuvuus onkin suurempi.
XC90 T8 facelift saisi vaan tulla siinä vaiheessa kun harkitsee itse uudempaa isolla kädellä. Koskahan tuota voisi odotella, ensi vuonna?