KL-varaosat  Carwist

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 300766 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4546
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1110 : 25.11.2016, 17:23:52 »
Onhan tuo renkaan leveyden vaikutus riippuvainen auton massastakin ja muistakin alustan ominaisuuksista.

Kuitenkin nyt on painava ja leveä auto kyseessä niin en tuomitse numeroita ilman ajokokemusta.
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5769
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1111 : 25.11.2016, 20:16:43 »
Ei minkään näköistä tietoa/tuntoa ole urista 275 kumillakaan Xc:n alla.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1675
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1112 : 25.11.2016, 20:49:30 »
Ennen aikaan matala kumi oli epämukava ja leveä huono ajaa. Tämän päivän autoissa tuo ei enää pidä välttämättä paikkaansa.
AWD aina askeleen edellä

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1113 : 26.11.2016, 08:41:28 »
Inscripition tuli 275/20 renkain ja kun vaihdoin 235/19 Nokian kitkoihin talveksi niin melutaso putosi selvästi. Tosin jää vielä 2-3 desibeliä Ford Edgelle, minkä kyydissä ollessani mittasin äänenpaineita puhelimen mittarilla. Edgessähän on vastamelusysteemi joka tosiaan toimii. Plussana myös kulutuksen putoaminen. 240 ajoista on jo yli 20 vuotta joten vaikea verrata äänenpaineita. Tosin nuorena stereoita tuli soitettua kovemmalla joten rengasmeluun ei kiinittänyt huomiota. Renkaat Turbossa oli 195/70 kesällä ja 175/80 talvella joten onhan tuossa eroa XC90 7-8 cm leveydessä. Eikä rengasmelu olisi ongelma jos ei nastarenkaat talvisin karhentaisi tienpintoja. Täällä vedettiin kesällä uutta asfalttia. Mittasin mielen kiinnosta desibelierot uuden ja vanhan vaihtuessa. Ero muutaman vuoden ikäiseen pinnoitteeseen oli 8-9 dB ja toisessa päässä yhden talven "jyrsittyyn" pinnoitteeseen 3-4 dB. Mittarina siis iPhone 6 dB sovelluksella ja XC90 275/20 renkain vauhdin ollessa 100km/h.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1114 : 26.11.2016, 13:19:09 »
Nyt on muuten netin kautta ladattavissa uudet karttapäivitykset Sensukseen. Tarvitsee vähintään 64 gb usb-tikun. Ei suostu lataamaan suoraan autoon vaan ensin tarttee ladata tikulle ja tikulta sitten autoon.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4244
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1115 : 26.11.2016, 16:20:42 »
Nyt on muuten netin kautta ladattavissa uudet karttapäivitykset Sensukseen. Tarvitsee vähintään 64 gb usb-tikun. Ei suostu lataamaan suoraan autoon vaan ensin tarttee ladata tikulle ja tikulta sitten autoon.
Siis 64Gb :o
Ristus minkä kokoisia tiedostoja. Lähes 15 DVD:tä...
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1116 : 26.11.2016, 21:26:58 »
Tiedoston koko oli muuten "vain" 44 gb.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1117 : 26.11.2016, 22:17:03 »
Onkohan tuo niin tarkka, että autonomous driving onnistuu, eli on saatanan tarkka ja korkeuserot on mukana? Here Driven Euroopan kartat vie noin 3 gigaa.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1118 : 27.11.2016, 09:51:39 »
Olis kyllä mielenkiintoista tietää, kuinka tarkkaa dataa kartta pitää sisällään.

Nyt muuten saa XC90:sissä Pilot Assist 1:sen päivitettyä Pilot Assist 2:seen. En tiedä päivityksen hintaa, mutta voipi olla, et ekan huollon yhteydessä tuon päivityksen teen.

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1119 : 01.12.2016, 22:27:33 »
275!  :o Lykkyä tykö niille ketkä suomen uraisilla teillä ajelee. Ja tuo artikkelihan ei tosiaan rengastuksesta mainitse mitään..  Luulisi niiden ketkä testejä tekee tietävän, kuinka paljon tuo rengaskoko vaikuttaa tuohon ääneen kabiinin puolella.

Eipä ne uudet autot enään urissa vetele, kun ei oma ysikymppikään välitä 255 leveillä kumeilla urista mitään.
Tämänhetkiset: Volvo XC90 D5 Executive, Volvo 240 GL ja Volvo S80 V8

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1120 : 10.12.2016, 09:03:35 »
Ilmeisesti -15 XC90 D5 Incsription ei ole tarpeeksi uusi auto, sillä se ainakin vetelee 275-leveillä aika pahasti, ainakin kun on tottunut sellaiseen autoon, joka etenee kuin juna ja edelleenkin ilmajousitus tuntuu kuin rautajousilta. Luulis, että sitäkin vois jotenkin softalla parantaa. Tällä hetkellä 44tkm mittarissa.
 
Mukavuus kyllä parani taas huomattavasti, kun talvirenkaat iski alle.

Sinäänsä auto on toiminut ihan ok, mutta kyllä noita softabugeja riittää.
Viimeiset pari kuukautta auto on kuvitellut olevansa Laatokan rannikolla rajan toisella puolen, joten navigoinnilla ei tee mitään.  Bilialta epäilivät, että softapäivitys voisi auttaa, ei ole vielä saatu aikaiseksi.. Ennen tätä meni softapäivityksessä joku vikaan merkkiliikkeeltä, ja hävisi kaikki kartat navigoinnista, nyt kartat siis saatiin takaisin, mutta eipä niillä mitään tee.

Jossain välissä meni bitti poikittain vaihteiston ja moottorin yhteistyönkanssa, ja kun tasan 3000rpm iski mittariin, niin meno tyssäsi nykäyksellä ja sen jälkeen ei kiihtynyt. Softapäivitys korjasi tämän.

Sisävalot myös toimii miten haluaa, välillä kaikki valot vaan jää päälle koko autoon, eikä niitä saa pois millään tavalla muuten sammuttamalla ja lukitsemalla auton, ja sen jälkeen lähtemällä uudestaan.

Ja myös nahkaverhoilun laatu vähän mietityttää, ei näytä olevan kovin kestävää vaaleaa nahkaa, nyt jo kuskin penkin vasemmasta reunasta lähteneet värit parista kohtaa ja myös joka ikinen vaateväri jää nahan pintaan. Ei näytä kivalta.

Eli kyllä taas faceliftiin riittää parannettavaa. Näistä ehkä aika kriittisestikin käsitellyistä puutteistaan huolimatta hieno auto, ja parasta mitä Volvolta on koskaan tullut. Ei mielestäni häpeä saksalaisten seurassa millään tavalla, itse asiassa tuntuu monelta tapaa paremmalta kuin nykyiset kilpailijansa. 

Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2383
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1121 : 10.12.2016, 13:19:58 »
Mikähän noita nahkoja oikein vaivaa, -08 XC70:stä vaihdettiin kuskinpenkin nahka takuuna samasta syystä. Luulisi, että parkitseminen ja värjääminen olisi jo tuttua..

Vetelyyn vaikuttaa myös rengasmerkki ja malli yllättävän paljon..


V70 D5A -09

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4244
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1122 : 10.12.2016, 14:02:03 »
Mikähän noita nahkoja oikein vaivaa, -08 XC70:stä vaihdettiin kuskinpenkin nahka takuuna samasta syystä. Luulisi, että parkitseminen ja värjääminen olisi jo tuttua..

Vetelyyn vaikuttaa myös rengasmerkki ja malli yllättävän paljon..
Väittäisin, että 90% koskee vaaleita nahkoja tuo huono laatu ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10331
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1123 : 10.12.2016, 14:04:33 »
Väittäisin, että 90% koskee vaaleita nahkoja tuo huono laatu ::)
itsellä vasta 230tkm mittarissa ja ei ole vaaleassa sisustassa suuria kulumisen jälkiä. Mutta käyttö vaikuttaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2383
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1124 : 10.12.2016, 20:21:07 »
Väittäisin, että 90% koskee vaaleita nahkoja tuo huono laatu ::)
Ja väittäisin empiiristen tutkimusten perusteella, että molemmat kuluu samalla tavalla  ;) No okei, toi aiemmin verrattu kärry oli poikkeuksellisesti tummilla penkeillä ja enempää kokemusta ei tummista ole ja vaaleat ovat säilyneet varsin hyvin.


V70 D5A -09

 

Elekma  Autoracing