Puolivuotta takana T8:lla. Tänään eka ihmetys: latauskaapeli kiinni autoon ja välittömästi punainen valo. Näytössä teksti tyyliin "latausongelma" tai sinnepäin. Kaapelin toinen pää oli kädessäni, ei siis vielä kiinni Imatran-voimassa. Kaapeli irti ja uusi yritys. Edelleen punaista. Kaapeli irti, auton käynnistys ja sammutus. Kaapeli kiinni. Punaista. Kirosana ja kävelin konttoriin sisään.
Reilun tunnin päästä työkaverin kanssa autolle tarkoituksena kokeilla hänen kaapelillaan. Punainen valo oli sammunut, kaapeli irti, kokeeksi vielä kerran oma kaapeli kiinni ja avot, vihreä valo ja lataus alkoi normaalisti.
Mikähän tuon sai aikaan? Onko saattohoito alkamassa? Punaista tuli siis per heti vaikka kaapelin toinen pää oli raikkaassa talvi-ilmassa (harvinaista etelässä). Itse en keksi mitään muuta kuin, että
a) töpselin lukittumista funtsaava äly sekoili,
b) kaapelin tunnistus meni jollekin epälineaariselle alueette

(sehän tapahtuu siis resistanssia mittaamalla kahden nastan väliltä) eli että kaapeli oireilee tai
c) kuu oli väärässä asennossa.
Kaapeli oli auton takakontissa tulpattuna tätä ennen 2 vrk. Teoriassa pinneissä on voinut olla lievää kosteutta, mutta kontaktien pinta-alat ovat aika suuria, joten huonoon kontaktiin en elektroniikan osaajana suorastaan usko. Kiiltävät kuin Paavin konsanaan.
Onko muilla ollut tämmöistä? Vaihdanko takaisin dinoon?