Eipä juuri kuvia ole laittaa, mutta komeiden kevätsäiden kunniaksi on pitänyt vehkeen kanssa näperrellä. Pesaisin neljän (*köh* viiden *köh) vuoden pölyt auton päältä. Siivoilin konehuonetta suurimmista rojuista, jotta sen voisi pesaista vielä ennen koneen paikalleen laittamista. Mietin myös konehuoneen uudelleen maalaamista, mutta ruostetta siellä nyt ei suuremmin _enää_ ole niin tyydytään nyt hinkkaamiseen sitten. Naputtelin ohjausakselin takaisin paikalleen ohjausvaihteeseen, ratti nyt sojottaa tällä hetkellä vähän minne sattuu, mutta renkaat nyt osoittaa lähes samaan suuntaan.
Vanhat bensat lähti tankista liikkeelle. Ajattelin ensin päästää vanhalla pumpulla ne sieltä pois, mutta eipä siinä tapahtunut elettäkään kun kytkin virran suoraan pumpun napoihin. Uusi pumppu siis paikalleen ja tankki tyhjäksi. Parikymmentä litraa 95E:tä sieltä tuli pois, mutta eipä se oikein bensalle enää haissut - mitälie myrkkyä nykyisin.
B18FT tuonne nyt siis on tulossa konehuoneen puolelle. Kone on irrallaan ja uudet Siemensin Dekat löysi paikkansa vanhojen Boschilaisten tilalle. Olihan nuo jo elämää nähneen näköisiä ja jokainen liitin meni kyllä sopivasti murusiksi kun niitä vanhoista suuttimista irroittelin. Samalla lähti kuikkaan suuttimien jäähdytysputkisto, joka taidettiin myöhemmissä vuosimalleissa kuopata kokonaan.
Nyt pitäisi tilailla sitten uudet EV1 liitinrungot ja keksiä myös mistä löydän tällaisiä irtopinnejä - tuo suuttimien 6-napainen liitin pitäisi tehdä uusiksi kun näyttäisi olevan nyt suuttimet kahden sarjoissa. Tarkoitus olisi ohjata yhtä kerrallaan jatkossa.

Ei kukaan satu tietämään pinnin tyyppiä? Ei kyllä ihan heti vastaan tullut. Näyttää kyllä ihan suuttimissa käytettävältä urospinniltä, mutta on erilainen. Liitinrungossa on rellun logo, mutta eipä sekään juuri auttanut etsinnöissä. Tuosta pitää toki kaivaa myös se naaraspinnin tiedot, kun siihenkin liittimeen pitää lisää pinnejä saada.
Muistakin pisteosia on tullut tilailtua, mm. kytkimen haarukan kumisuoja mureni käsiin. Onneksi relluttimeen näitä vielä saa ja maksoi 5£ ebaysta. Vaihteensiirtimen suojakumi vielä metsästyksen alla. Se hajosi jo muistaakseni purkuhommissa neljä (*köh* kuusi *köh*) vuotta sitten. Bensanpaineen säädintä sitten seuraavaksi. Pitääkö ensin ostaa halpa ja sitten hyvä?