Tervehdys
Tämä projekti on aloitettu vuonna 2005 silloiselle landian foorumille. Olisikos tämä nyt sitten kolmas foorumi johon tätä rustataan.
Kyseessä siis vuosimallin 1987 Volvo 480 ES

2003
Tiivistettynä, mitä autoon on tehty ja teetetty 2005-2011.
- Ruostepaikat poisteltu ja putsailtu
- Etu ja takapuskurien rungot uusittu
- Tuulilasi vaihdettu, katon ruostereiät korjattu ja auto maalattu alkuperäisellä värillä 2008
- Alkuperäinen, täydellinen Volvon korisarja hommattu, maalattu ja asennettu
- Uudenmalliset etuvilkku/parkkiyhdistelmät
- Uudenmalliset sumuvalot
- Kirkkaat sivuvilkut ja kirkkaat takasivuhuomiovalot
- Jarruosat ympäri auton, jarruletkut ja osa jarruputkista, jarrukilvet kaikkiin nurkkiin
- Etujarrusatulat päivitetty uudempaan malliin
- Puslat uusittu joka väliin.
- Uudet Konin keltaiset iskarit joka nurkkaan
- Hausserin madallusjouset (Eibach) -20-30mm
- Vaihdettu puolinahkasisusta (Jaquard)
- Orkkislisävarusteena Palm Beach ratti
- Valonviejä maalaili takavalot uuteen uskoon
- Takaloosteri vuorattu Vibroplastilla
- Orggis raitisilmasuodatin jälkiasennettu
- Orggis kattoteline hommattu
2009 laukesi kannentiiviste pitkään jatkuneiden teho-ongelmien kruunuksi. Viallinen yhdistelmä taisi olla pa**a kansi ja rikkinäinen Ecu. Uudella eculla ja alkuperäisellä kannella tuntuisi heposia olevan taas enemmän tallella. Kun tuon rikkinäisen kannen otin autosta viikko sitten irti, se oli halki. Lisäksi 3 sylinterin pakoventtiili oli osunut mäntään jossain välissä.
Mitä pitäisi vielä tehdä...
- Varaosa-autossa odottelee B18FT vielä pääsyä 480:n konetilaan.
- Uudehko T25 odottelemassa vaihtoa T20:n tilalle
- ECU lähtee jossain vaiheessa Hollantiin modattavaksi, sieltä odotellaan melko maltillista ~150 hepoa normivärkeillä.
- Kun tehopuoli alkaisi olla kunnossa, voisi ihmetellä jarrupuolta. Jostain pitäisi saada tehokkaampaa tarviketta nykyisten tilalle - ainakin eteen.
Kuvia nykykunnosta 2011:






