Suuttimet ovat boschin punaiset omien googlettelujen perusteella 398cc ja vakio #4 on 2340.
Jos suuttimet ovat todellakin 398cc niin vakio #4 on lähempänä 1900. Lottona heitän 1954. :hello:
Nollaa purkki samalla!
Sitten kone kuumaksi ja short term lambda pois päältä ja katsoo sopituksen tyhjäkäynnillä ja hitusen korotetuilla kierroksilla.
Pääkorjauskarttaa ollaan säädelty, sekä 3" immun linearisointikäyrä, lisäksi ollaan yritetty tuota lambda closed loop cutoff threshold rpm/load lukuja yritetty säätää, huonoin tuloksin.
Perus asiat ensin kuntoon. Ja sitten tuota karttaa voi säädellä.
Eli vain lambda treshold upperia säädetään.
Minulla kartta on tälläinen.
88 88 73 70 63 59 57 16
Btw, mitä biniä käytät? 954?
Tuossa vielä kuva kartasta, setuppi melkein originelli lukuunottamatta, mitsun t16 turboa (1,2-1,3bar), vapari filtteriä, 3"tuumaan putkistoa, sekä tonin sytkälastua ja 98:lla ajetaan.
Kartasta pistää silmään monikin asia.
Tyhjäkäynnillä soppaa on aikas paljon. 35-40 välillä pitäisi mennä.
Kuormat +100 ja alle 721rpm nollaan, sillä siellä on ns. NO-NO area, eli sinne ei pidä missään vaiheessa päästä tai jotain hajoaa.
Myös kuormalle noustessa kartta on ala-kierroksilla liian hoikalla. Eli nousee liian hitaasti.
Jossain +70 kuormilla pitäisi pompata sopitus sinne 100 nurkkaan jo 1500 rpm kohdilla.
Kurkkaa tuon aikaisemmin laittamani kartan muotoa ja vertaa omaasi, niin huomaat jujun.
Erityisen tärkeää tämä aikaisemmin nouseva sopitus on tuossa kuormalla 50 ja siitä ylöspäin 3500rpm sarakkeessa. Nimittäin siellä se kilahtaa hyvin herkästi.
[/quote]