Juuri tuon hankaluuden takia vaihdoin orkkis säätimen takaisin 670cc sumut ja 1,8bar bensanpaine niin suutinvakio oli jotain 1900 että tyhjäkäynti oli jotenkin järkevällä tasolla mutta kierroksilla kartta aivan perseellään kun paine kipusi yli 4bar niin rötääminen ja pätkiminen alkoi...
Ja on 012 immun linearisointi käyrä...
Mitenkäs suuttimien minimiaukiolo mul on hitaat sumut joten sitäkin harmasti joutuu reilusti pudottamaan
Minimiaika suuttimilla tarkoittaa "fail-safe" minimiä, johon ei periaatteessa pitäisi päästä normaalisti. Sen arvo pienenee suutinten kasvaessa.
Oireesi on selvästi väärä suutinvakio #4, eli kuten TVS sanoi, se sinne 1600 nurkkiin ja hieromista. Muista, että em. vakio on logaritminen, eli mitä lähemmäs minimiä menet, sitä suurempi on yhden numeron vaikutus.
Mitenkäs vakiot #1,#2 ja #3 ovat arvoiltaan?
Kylmärikastuksiin ja käynnistyksiin ei kajota bensalla lainkaan, wiinalla hieroin noin nelisen talvea, joten niistä kannattaa pysyä erossa, ellei rakasta säätämistä erityisesti. Suutinvakio #4 arvo pitää noista kartoista huolen, kunhan se on oikein.
Bensan paineella ei todellakaan kannata kikkailla, vaan pitää se suutinten valmistajien suosittelemassa imusarjan paine, +3 baaria.
Ja mitäkö olen säätänyt LH:ssa?
Liki kaikkea! Paitsi olen vältellyt tyhjäkäyntiparametrejä liikkuessa, kuten moottorijarrutus yms. jutut ovat todella rektumista säädellä, koska ne ovat rajaparametrikarttoja ja niissä ei saa olla ristiriitoja minkään niistä 21 kartan ja 32 vakion osalta, jotka asiaan sekaantuvat.
Tyhjäkäynnin absoluuttinen arvo on sitten taas helppo säätää (minulla normilämpötilassa 850rpm vaihde päällä, vakio ollessa 1250rom). Vaihde vapaalla tietenkin se vakio arvo (750rpm).
Kylmällä koneella olen hitusen kiristellyt tyhjäkäyntiä ylemmäs wiinaksilla ajellessa (lämpötilasta riippuvia karttoja).
Ja muuten mikä bini sinulla on käytössä?