Jep, eli käytännössä voi olla ihan missä tahansa ja minkälaisessa 'muodossa' (esim. kartan sisällä).
Mitä nyt oon vertaillut muihin Motronicin bineihin (joista jo löydetty esim. rpm rajoitin), on niissäkin pieniä eroja keskenään.. esim. rpm kerroin, millä saadaan desimaali rpm luvuksi tai päin vastoin (jonka avulla sitten ainakin ite oon koittanut etsiä Winolsilla tuosta -528 binistä).
Toki se tarkka rpm rajoitinluku olisi hyvä tietää varmasti.
Se kun ei välttämättä ole tarkalleen juuri tuo '6200', vaan voi olla vaikkapa 6150 tai 6250 jne.
Jos rajoittimen paikka tunnetaan jossain binissä, niin se on todennäköisesti sama muissakin bineissä, joten heksasta etsitään se sama luku läheisistä osoitteista, sillä usein noissa biniversioissa on peruskoodissa tullut lisää tavaraa ja kartat siirtyvät vastaavalla tavalla eteenpäin.
LH:ssa noita pystyy selvittelemään etsimällä saman kartan tms. osoitteen uudelleen, kartta on sama, mutta sen alkuosoite on voinut muuttua ja sillä perusteella sen löytää helpohkosti.
Se kannattaa muistaa, että binäärimatikassa rajoittimet tms. eivät pääty mihinkään "järkevään" tasalukuun kuten 6150 vaan ne ovat binäärilukuja. Jos luku on 16-bittinen, se on desimaaleina 0-16536 väliltä ja jos luku on 8-bittinen, se on mitä tahansa 0-255 väliltä. Joten jos rajoitin on 8-bittinen, hommasta selvitään kertoimella tai kaavalla, joka ei tuolloin anna noita tasalukuja desimaalimuodossa (6150).
LH:n rajoitin on itseasiassa 6293rpm kohdalla (8-bittinen luku).
En sitten tiedä, kannattaako lähteä suoraan kokeilemalla selvittelemään, mitä mistäkin tapahtuu (pienin muutoksin)..
Etsii etukäteen "järkeviltä" näyttävät lukemat binistä, ja kokeilee mitä tapahtuu jos muuttaa isommaksi.Vai juuri tuotako tarkoitit?
Jos keksit kertoimen, niin kyllä sitä uskaltaa kokeilla järkevissä rajoissa. Tosin ensin pitää kokeilla laskea sitä rajoitinta. Jos rajoituskierrosluku laskee on rajoitin suora ja jos lukua pienentämällä rajoitin nousee, on se käänteinen, mikä on LH:ssa erittäin yleistä.
Tunerprolla kun pystyy suoraan bin tiedostosta muuttamaan hex editorilla noita lukemia.
Vaikka tämä harvemmin (koskaan?) se suositeltu tapa toimia.
Jos heksaeditorin käyttö on selkeää ja ymmärtää heksaluvuista, niin anti mennä vaan.
Itse olen suosinut hexedit nimistä ohjelmaa sillä se on minusta helpompi käyttää kuin tunerpron editori.
Hekseditillähän olen ensimmäiset kerrat säätänyt LH:ta.