Heips! Päätin lähteä mukaan tähän LH säätämiseen. Olen kahlannut pitkävartisten kahluusaappaiden kanssa näitä aiheita läpitte jo hetken ja tahtoisin varmistaa vähän lueskelemiani asioita..
Taas yksi hullu, on joukkoon suureen tullut!

-937bini ja mrjaybreeze v28 xdf
imm linearisointikäyrät muutettu ja multiplicationit -012ksi
fuelcut 240
#4 = 1595
(Suuttimien skaalaus on sama kun tuon #4 hierominen, vai olenko ymmärtänyt väärin?)
Täysin oikein olet ymmärtänyt. #4 on oikealla tontilla bensalle.
Tosin käyttäisin 984 biniä, koska se osaa käyttää 95X ja myöhempien purkkien RAM-muistia ja muutoikin se on kehittyneempi kuin 937.
PID-säädinkin toimii siinä selvästi paremmin kuin 937:ssa (lambda-säätö siis).
Ensiksi siis hierotaan tuo #4 kohdalleen lämpimällä koneella tyhjäkäynnin afr arvoa tarkkaillen ja sitten lähdetään säätämään karttaa. Karttaa kun säädetään niin tuon lambdan saa laittaa openloop tilaan. Tyhjäkäynti arvoihin ei tarvitse välttämättä koskea ollenkaan jos tuon #4 saa kohdalleen.
Jep, lambda pitää laittaa openloop tilaan kun vakiota #4 aletaan hieromaan. Purkin nollaaminenkin on ihan hyvä tehdä aluksi.
Kartan tyhjäkäyntiä ei kannata hirveästi rukkailla, vaan huolehtii siitä, että vakio #4 on hierottu kohdilleen.
Olenko kahlannut jonkun tärkeän tiedon ohitse mitä pitäisi vielä katsoa ennenkuin lyön binin purkkiin? 
Hyvät ja pitkävartiset kahluusaappaat olet löytänyt, koska pääsit tähän asti ihan oikein!

Ja muista, ettei ole tyhmiä kysymyksiä, vaan tyhmiä, jotka eivät kysy!