Miten käytännössä tapahtuu tuollainen xdf luominen? Ihan mielenkiinnosta kyselen vaikka en mistää mitää tiiäkkää. Olet siis yhdistelly(?) ja tutkinu 954/962/967/984 bin/xdf ja sieltä napsinu jotenkin noita tuonne basicv1.0.xdf kylkeen? Olen ulapalla 
Sanotaan näin, että XDF:n luominen ei ole ensimmäisenä prioriteettilistallasi,
vaan se ihan viimeinen asia.Sen luominen vaatii, että tiedät missä kohden koodia on mikäkin asia ja miten se toimii ja mitä se tekee. Asioita joiden selvitteleminen voi kestää vuosia.
Ihan täydelleen LH:n konekielikoodia ei ole pystytty/viitsitty yms. purkamaan takaisin päin, vaan siinä on noudatettu muutamia simppelimpiä lainalaisuuksia.
Esim. se, tarkalleen missä ja mitä rajaparametrit kaikille vikakoodeille ovat, on edelleen kesken.

Minulla on 954 koodin XDF:n tekeminen kestänyt yli kahdeksan vuotta sille tasolle, millä se nyt on.
Toki varmasti joku asiansa osaava taho tekaisee sen viikoissa (minä en ole sellainen), joten minulla on palanut aikaa ja tupakkia kaikkeen. Kuten on myös parilla muullakin hemmolla Suomesta ja ulkomailta.
Se, miksi nykyinen XDF:ni on sekasikiö, johtuu siitä, että kansainvälisesti ainoa yhdistävä kieli on lontoo ja suomennokseni on vieläkin kesken laiskuuttani.
Jotain päivänä saan kyllä 954 binin suomenkielisen version valmiiksi, mutta paljon pitää sieltä parametrejä poistaa näkyvistä sekoittamasta volvon säätäjää (aiheuttavat myös tilttejä). Koska säädettäviä asioita on niin paljon, että LH:n voi laittaa vaikka ruohonleikkurin ohjaimeksi mutta volvon säätäjä ei niistä tarvitse edes tietää.
Edit:
Tämä antanee paremman kuvan sawotasta, jonka edessä XDF:n kääntäminen on...