Voivoi sentään, tulpat meinaa vaan kastua.
Muutokset:
016 immu -> siirretty 3" putkeen
Suuttimet 1100cc
012 linearisointikäyrä
#4 arvo=1050
Näilla muutoksilla laakista käyntiin (Heti kun muistin kiinnittää boksin kaapelin

). Käyttelin muutaman minuutin, kaikki ok, pakokaasusta päätellen aika paksulla näytti käyvän. Hetken päästä auto sammui tukehtumalla. Starttasin pari kertaa, ei käynnistynyt. Lopetin rassuun siltä illalta.
Nyt kun sain kytkettyä laajakaistalambdan oli tarkoitus alkaa säätämään #4:n kohilleen. Auto taas laakista käyntiin (0°C talli). Käyttelin muutaman minuutin tyhjäkäynnillä. AFR näytti olevan niin rikkaalla, ettei asteikko piisannut. Sitten vähän kaasuttelin, johonkin 4000rpm, sitten kierrosten laskettua se tuntuu ikään kuin tukehtuvan ja sen jalkeen ei millään käyntiin. Aluksi näytti sille, että bensan tulo olisi loppunut, kun tulpat oli ihan kuivat eikä ne siitä useammankaan starttauksen jalkeen kastuneet. En keksinyt mitään syytä, joten annoin koneen jäähtyä, kun arvelin sen lähtevän taas kylmänä käyntiin. Ja niinhän se taas lähtikin, mutta tällä kertaa kolmella pytyllä ja kävi hetken, sammui, eikä enää käynnistynyt. Tulpat pois - kaikki märkiä. Sitten minä olen niitä tämän päivän kuivaillut ja muutellut suutinvakiota pienemmälle aina arvoon 1000 asti, mutta silti vaan antaa liikaa soppaa.
Eli tiivistettynä: Lähtee heti käyntiin tulppien kuivauksen jälkeen, mutta ei yleensä kaikilla, koska joku niistä ehtii heti kastua. Ja sammutuksen jälkeen ei lähde käyntiin, koska muutkin tulpat ovat starttauksen jälkeen kuin uitettu bensassa.
(tässä kohtaa otin lambda feed backin pois)
Viimeisen kerran tänään sain sen käyntiin suutinvakiolla 1352, kun se ei tällä kertaa tuntunut saavan startatessa tarpeeksi ainetta. Siitä pudotin käynnin aikana arvoon 1002, jolloin kauhea savutus lakkasi ja auto kävi hyvin tyhjäkäyntiä. AFR oli silti koko ajan pois asteikolta. Muutaman minuutin jälkeen auto teki itsekseen muutaman "kaasautuksen" ja sammui. Taas näytti kastelevan tulpat.
Nyt alkaa loppumaan ideat kesken. Osaisko joku auttaa?
Linkin takaa löytyy tekemiäni säätöjä. Onko jotain jäänyt tekemättä tai tehty vääriin?
http://i239.photobucket.com/albums/ff59/Tsompi/BIN%203_zps8zjfhhzc.jpgVakio #3:n toiminta ei ole minulle myöskään selvinnyt, enkä ole siihen vielä koskenut. Minulla se näytti olevan 0. Jollekin täällä annettin ohjeeksi laittaa se arvoon 30, mutta hänellä oli jotkut 740cc suuttimet. Mihinkälie arvoon 1100cc suuttimilla pitäisi laittaa? Ja onko 0 pitempi vai lyhyempi minimiaika kuin esim 30?
---
Kaikenlaista harmia...