Race.fi  TamCar

LH 2.4:n säätäminen

  • 1015 Vastauksia
  • 213037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4341
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1005 : 07.11.2018, 01:03:29 »
Ai hitto, unohdin etten ole sertifioitunut vastaamaan tähän aiheeseen.

Voi sinua pientä mielesi pahoittajaa....    :-\
Ja kyllä, kommenttisi LH:n säätämisestä ovat ohuita, koska kokemuksesi/tietosi asiasta ovat kovin pientä....

Mitenkä porukka on säätänyt ezk:ta? Löytyy tytärkortti että saa muokattua kun vaan asennan sen. Lh:n säätäminen on helppoa kun tuijottaa vaan seosmittaria mutta ennakoiden kanssa pelkkä persdyno ja nakuledi ei tunnu riittävältä. Vai onko?

Mikan säätäny oskilloskoopilla mutta siihen sopiva mittari ja käppyrän tulkitseminen ei ole vielä tuttua.

Veikkaan muiden hullujen olevan hyvin varovaisia, sillä EZK:n säätäminen on sitten rakettitieteen puolella.

Jos jossain rapsahtaa, niin ennakkoja pienemmälle. Niiden lisimistä on turha tehdä pers-dynolla.
Penkissä sitä voi ruuvata, mutta kadulla se EZK:n ruuvaaminen vaatii skooppia ja ymmärrystä moottorin toiminnasta hitusen enemmällä tasolla, kuin amiksessa opetetaan.

Bensalla säädöt suoraan penkkiin, wiinalla kelpaavat bensan säädöt, kunhan seokset ovat kohdallaan, eivätkä "siellä" päin.

Lyhyt oppimäärä ilman mittalaitteita:
Jos rapsahtaa jossain kohdin, niin aste pari pienemmälle. Muuten ei muutoksia, ellei veto ole ns. "vaikeata", jolloin todennäköisesti ollaan väännön kippi-pisteen nurkissa, jolloin ennakkoa parisen astetta vähemmälle.

Summanmutikassa ei kannata ruuvata, ellei halua rakentaa moottoria uudelleen alusta asti sen poksahtamisen jälkeen.

Jos joku haluaa toisintaa tekemäni työn, niin voi varautua vuoteen, tai pariin ajankulutuksessa skoopin keralla. Hetkessä sitä ei tehdä ilman vakiokierrospenkkiä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4224
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1006 : 07.11.2018, 01:13:17 »
Tuohon tulokseen tulinkin ja sillä en ole koskenutkaan enkä koske ennakoihin vielä.

Sinällään jos joskus menis sinne penkkiin säätämään. Katselin hintoja niin ei ne aivan älyttömiä. Sitä ennen pitää vaan kaikki aiotut muutokset olla muutettuna ettei mene hukkaan.
945 -98 Classic, Toyota Yaris 1.3 vvt-i -00
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1927
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1007 : 07.11.2018, 21:04:28 »
Ihan vaan sivusta huutelemaan, kun en harrasta autoeletroniikkaa (mega) tai vintage ohjelmointia (LH), niin vinokone tykkää ennakoista pienillä kuormalla. Helposti maistuu 40 astetta, mutta HC päästöt menee korkeiksi ja leima jää haaveeksi. Vääntöä löytyy kyllä hyvin lisää. Päästöjä varten piti tiputtaa ennakko 15 @ 2000 rpm, voi toki johtua Bilteman katista? RE85::sella näyttää toimivan paremmin kuin bensalla.

Tutkimusvälineinä  B230F, A nokka, 16T, kiinacooleri, Maxxecu Street, EV14 613 ccm suuttimet, 435Nm tuli vääntöä ja 285 HP tehoa. Maksimipaineet 1,4 Bar. Bensalla vähemmän, kun naku tuli vastaan tosi helposti ja ennakkoa piti laskea rajusti.

Mutta tulin vaan huutelemaan kun vinokonesäätötopikkia ei ole.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4341
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1008 : 08.11.2018, 14:57:42 »
Oikea topiccihan tämä siihen on, sillä LH:ta löytää vain vinokoneista volvoissa.

Ja kyllä vinokas tykkää noista ennakoista pienillä kuormilla. Tästä syystä vakiovinokkaassa on se EZK:n alin rivi hyvin pienillä kuormilla (paikallaan kierrättäessä) melko pienillä ennakoilla. Jotta bensalla pysyy HC:t kurissa, wiinalla kestää huomattavasti paremmin ennakoita.

Vinokas tykkää kilistellä aika herkästi isommilla kuormilla ja ennakoilla, jopa wiinaksilla.
Kun sopitus on kohdillaan, pärjää bensan kartoilla viinaksillakin aika rajuille ahdoille asti.
Ylärekisterissä pontikkapäät voivat lisätä hitusen ennakoita +4000rpm jälkeen. Koska vakiokartoissa siellä on 25 astetta +4000rpm-> rajoitin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa razori

  • VRCF Pro-Hupparivastaava - Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2297
  • AWD-club Botnia Chapter #2 - "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1009 : 08.11.2018, 20:45:06 »
Oikea topiccihan tämä siihen on, sillä LH:ta löytää vain vinokoneista volvoissa.

Ja meistä molemmat tietää, että tuo väittämä ei pidä paikkaansa  :D
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1924
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1010 : 08.11.2018, 20:48:49 »
Ja meistä molemmat tietää, että tuo väittämä ei pidä paikkaansa  :D

Onko PRV:ssä muka LH?  :o
-Volvo 940 B230FB + M47 '91 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1011 : 08.11.2018, 21:03:20 »
Porsse 928

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1924
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1012 : 08.11.2018, 21:19:21 »
En teistä tiedä, mutta mun mielestä tossa lukee: "LH:ta löytää vain vinokoneista VOLVOISSA."  :D
-Volvo 940 B230FB + M47 '91 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa razori

  • VRCF Pro-Hupparivastaava - Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2297
  • AWD-club Botnia Chapter #2 - "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1013 : 08.11.2018, 21:27:32 »
En teistä tiedä, mutta mun mielestä tossa lukee: "LH:ta löytää vain vinokoneista VOLVOISSA."  :D

Kyllä mä tiedän mitä siinä lukee ja ko. väittämä on väärin.

Vedän tähän Volvo 850 LH 3.2 kortin *taavih->
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa Acke

  • Hallitus - Sihteeri - Quotemaster jr.
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3227
  • nyan nyan
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1014 : 08.11.2018, 21:31:41 »
Jos kuitenkin pysyttäisiin LH 2.4 säätämisessä tässä topicissa.

Poissa TOK

  • Hallitus - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5969
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1015 : 08.11.2018, 22:03:45 »
Onko PRV:ssä muka LH?  :o

Löytyy siitäkin tosiaan.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17

 

KKD Motorsport  Samppasport