Huomion arvoisena sellainen juttu, että kun puhutaan sitten niistä kunnolla yli 500 hevosvoimaisista vinokoneista, niin ne ei toimivana todellakaan ole läpihuutojuttu edes vaikka alla olisi Boschin Motorsport ECU... Siinä on käytännössä paljon muutakin hommaa, kuin moottorinohjaus lukuina.
Niin...
Minähän vain totesin, ettein 500hv ole mahdoton LH2.4/EZK:lle ohjauksen puolesta.
Ja käytännössä tätä liki ovat muutamat foorumilaisetkin päässeet.
Mekaaniseen puolen tarpeisiin en ottanut mitään kantaa missään vaiheessa, kuin siltä osin, että se on omakohtaisesti hyppy suureen tuntemattomaan, kuten LH:n säätämisen aloittaminen.
Hyviä mielikuvia käytännön mekaanisen rakentamisen asiasta minulla on, muttei suoraa käytännön kokemusta, koska tehokkain lastuttamani auto on vain 788hv tehoon pystynyt lotus-omega.
Tämän voi todeta ihan menemällä seuraamaan mitä kiihdytyskisojen varikoilla tapahtuu; kisoissa hajoaa kamppeet tuon tuosta vaikka siellä on sponsorirahaa käytössä ja ammatti-ihmiset säätämässä laitteita.
Käyty.....
Säätäminen onkin sitten juttu, jota en sattuneesta syystä kommentoi.

300 heppasesta vinokoneesta on pitkä matka viiteensataan ja viidestäsadasta oikeasti esim. 800 hevosvoimaiseen tie on helvetin pitkä, jos sillä autolla on tarkoitus oikeasti ajaa liimaradalla lätty pohjasa kilpaa, eikä vaan räppäillä sunnuntaiajoja omaksi iloksi sillointällöin, koneen nähdessä täystehojen käyttöä todella harvoin. Silloin sitä säätämisen helppouttakin alkaa arvostamaan, jos siellä varikolla täytyy hakea niitä säätöjä jatkuvasti kohdilleen jne...
Neliön sääntö, joka on minulle erittäin tuttu työnikin vuoksi.
Tänään viimeksi työssäni näin sawolaisten super-sankareiden kunnollisen esiintymisen. Ja tämä oli puhtaasti "säätämisen" tulosta (lue suunnittelun)!

Asenne diplomi-insinöörillä oli "kyllähän minä...". No, Wituiksmen ja uusiksmen!

Tulos täydellisen epä-kelpo, joten hylkäsin tuloksen tylysti ISOILLA moitteilla.

Käyttötarkoitus ratkaisee, mutta osa täällä tuntuu heittelevän näitä lukuja ilmaan, ihan kuin joku 500-700 heppanen vinokone syntyisi sormia napsauttamalla. Tai toki se voi syntyä, mutta siinä on se jännä homma että sitten kun sillä oikeasti ajetaan niin se saattaa särkyä hyvin nopeasti, kun niitä muuttujia on reaalimaailmassa aika paljon ja tekniset ratkaisut on jo ihan muuta kuin "betonoitu lohko ja 16 venttiilinen hattu", vaikka joku Adeenin konekin esim. saattaa päällepäin siltä näyttää, on siellä paljon sitä työtä tehty että se paketti toimii.
Minähän en muuta väittänyt, kuin sen, että LH:lla ja EZK:lla saa irti sen +500hv.

Ja tästä vastaan-inttäjät eivät edes tunne LH/EZK-komboa tarpeeksi hyvin tai edes olisivat itse säätäneet sitä/perehtyneet sen sielun elämään lainkaan omakätisesti.

Se, myönnettäköön, että olen persoonana ja myös LH-säätöhörhönä poliittisesti epäkorrekti mutta minua se ei kiinnosta pätkääkään!
Tuossa esimerkiksi vilahtaa varikkotouhua kohtalaisen paljon pihalle puskevasta vinokoneesta 0:45 alkaen http://www.youtube.com/watch?v=_kgGZqbgYYo Ookoo tuossa on kyllä vähän enemmän kun se 500 hevosvoimaa... 
Wiinaa! Säädetty
tm Winokone ja ahtoja!

Vai oliko se sittenkin pelkkä bensakone?