Autodiagnoosi  Carcom Oy

Vaunuperässä laatikko "hyppää" vapaalle kun pitäisi vaihtaa pienenpää.

• 9 Vastauksia
  • 4317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesojal

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Huomasin yllä olevan ongelman viikonloppuna. Auton perässä oli asuntovaunu ja ylämäkeen vedettäessä ja joskus kiihdytyksen aikana kun pitäisi automaatin vaihtaa pienenpää, niin se hyppääkin vapaalle. Käytännössä kierrokset nousevat ja kun hieman nostaa kaasua laatikko ottaa silloin kiinni kohtuu ison jymähdyksen kera. Missä vika? Laatikkoon vaihdettu öljyt juuri (noin 500 km sitten).

Poissa Taavi.H

• Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Neutral Control -toiminnon aiheuttama "ominaisuus" ?

Tuon NC:n saa vidalla pois merkkihuollossa tai muussa korjaamossa jossa tarvittavat lisenssit.

Edit: tarkennatko vielä mikä auto ja vuosimalli...
« Viimeksi muokattu: 29.09.2014, 08:20:09 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Vesojal

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kysymyksessä XC 90 D5 0-vm-06

Poissa KantriJyri

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Mulla teki just samaa kans auto joskus V70 -06. Jotakin koodeja se näytti ku kävi luetuttaan. Ongelma hävisi seuraavassa vaihteisto oljynvaihdossa. Luulisin että oli liian vähän öljyä lootassa.  Samaan aikaan teki myös sitä kun lähti ohittamaan ja auto ikäänkuin heilahti sivusuunnassa niin nakkasi silloinkin vapaalle ja kun löysäsi kaasun ja odotti noin sekunnin niin laittoi pykälää pesään ja matka jatkui.

Ja tuo neutral control ei ole ollut päällä  eli en oikein siihen usko. Veikkaisin että syy löytyy oljynvaihtajan ammattitaidottomuudesta.

Olin nimittäin katsomassa kun merkkiiliikkeen huoltaja vaihtoi ne ja ei se kyllä näyttänyt siltä että tiesi mitä teki. Ei osannut tehdä sitä vaihteiston nollaustakaan..

Poissa o_j

• Grand Luxe Touring
Öljyn määrä kannattaa tarkastaa aina öljynvaihdon jälkeen, teki sen sitten itse tai teetti liikkeessä. Ja kannattaa seurata sitä öljyn tasoa vuodenaikojen mukaankin. Itse vaihdoin talvella ja katsoin muka kuumaksi ajettuna öljyt tarkoin kohdalleen. Helteiden tultua sain ottaa puoli litraa öljyä pois.

Tämä ihan vain toteamuksena, laatikko on mulla vähän eri mutta vaihtotyö käytännössä sama.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Nortti

• Grand Luxe Touring
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Mä myös epäilen että on öljynvaihdossa mennyt jotain väärin. Ainakin öljynmäärä olisi hyvä tarkistaa.

Poissa tepaa

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Mä myös epäilen että on öljynvaihdossa mennyt jotain väärin. Ainakin öljynmäärä olisi hyvä tarkistaa.

Missään en ole nähnyt apuja sen laatikon öljytikun irti saamiseen. Se ei lähde vetämällä, siinä on jonkinlainen lukitus. Miten se lähtee irti?
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa Fact0ry

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Missään en ole nähnyt apuja sen laatikon öljytikun irti saamiseen. Se ei lähde vetämällä, siinä on jonkinlainen lukitus. Miten se lähtee irti?
Siinä on pieni klipsu siellä alla. Sen tuntee helposti sokkonakin ja pikkasen sitä tikusta pois päin painamalla tikku lähtee veks.

Tässä kuvassa näyttäisi jotenkuten näkyvän tikun etupuolella oleva metallilätkä:
HUOM: Kuvassa punaisella ympyröityä pulttia ei saa avata! Se ei ole öljyn täyttöaukko. Öljy lisätään tikusta.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2014, 19:13:40 kirjoittanut Fact0ry »

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
ketjun aloittajan autossa ei taida tikkua olla kun on 2006 mallia
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Vesojal

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
ketjun aloittajan autossa ei taida tikkua olla kun on 2006 mallia
Ei ole tikkua mistä tarkistaa öljyn määrää  :(