Kulkukoira  Proturbo

960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*

  • 81 Vastauksia
  • 19861 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #45 : 07.02.2015, 06:03:34 »
Mittasitko puristuspaineet?

Tosin kun tuo videon mukaan tuntuu käyvän ihan niin kuin sytytys olisi pahasti pielessä, niin tutkisin/kokeilisin sillä puolella jotain.

Voiko sytytys olla 180 astetta väärässä? Eli anturi asennettu väärin?

Totesit aiemmin, että sytytys on kohdallaan. Miten mittasit sen?
« Viimeksi muokattu: 07.02.2015, 06:14:58 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #46 : 08.02.2015, 22:34:39 »
Mittasitko puristuspaineet?

Tosin kun tuo videon mukaan tuntuu käyvän ihan niin kuin sytytys olisi pahasti pielessä, niin tutkisin/kokeilisin sillä puolella jotain.

Voiko sytytys olla 180 astetta väärässä? Eli anturi asennettu väärin?

Totesit aiemmin, että sytytys on kohdallaan. Miten mittasit sen?

Ei ole mitattu puristuspaineita. Anturit pitäisi olla oikein. Muistelen puhetta olleen sytytysjohdoista.. pitäisi olla oikein. Itse sytytyksestä ei harmainta aavistusta.

Hmm.... Näitä kansirempan jälkeen lakon tehneitä näkyy olevan pitkin Suomea...

Edit: En ole itseasiassa ollenkaan varma anturista.. Muistelen että sitä on tarkasteltu.

240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #47 : 09.02.2015, 13:34:02 »
Tässä vaiheessa jo sanottava, etten ymmärrä näitä käynnistymättömiä. Muutama kymmenen tullut avattua kutosia, vitosia ja nelosia, eikä kertaakaan ole jäänyt käynnistymättä. Ei vaikka nostajat ois olleet hyllyllä pari vuotta. Pitkät startit ovat normaaleita, mutta ei sen kummempaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #48 : 11.02.2015, 15:56:21 »
Tässä vaiheessa jo sanottava, etten ymmärrä näitä käynnistymättömiä. Muutama kymmenen tullut avattua kutosia, vitosia ja nelosia, eikä kertaakaan ole jäänyt käynnistymättä. Ei vaikka nostajat ois olleet hyllyllä pari vuotta. Pitkät startit ovat normaaleita, mutta ei sen kummempaa.

Liekkö venttiilit jotenkin jämähtänyt.

Olen miettinyt olisko jossain uudessa osassa jotain tehdasvikaa.

Monta akkua on startattu tyhjäksi. Lienee startti tiukilla.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2015, 16:17:54 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Suolihuuto

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #49 : 22.02.2015, 11:54:15 »
Oma versioni remontin jälkeisistä käynnistys-ongelmista tältä viikonlopulta:

Kansirempan jälkeen ensi yrityksellä auto lähti käyntiin muutamalla pytyllä ja hetken konkotuksen jälkeen sammui itsestään, tämän jälkeen lukuisia yrityksiä ilman että edes lupasi. Puristuspainemittaus viittasi erittäin heikkoihin puristuksiin (alle 7 bar) ja ohivuotomittauksella tuli todettua että ohivuotoa männän ohi reilusti (tämä nyt toki pitkälle sillä selitettävissä että konetta ei tietystikkään saatu käyntilämpöiseksi) ja venttiilitkin vuotivat (nostajat). Tähän lääkkeeksi öljyä sylintereihin reilusti (joku 10 painallusta tippakannulla) ja ohivuotomittaus perään, jo viisari alkoi nousemaan parempiin lukemiin. Annettiin ohivuotomittarin puhaltaa vähän pidempään mittausten jälkeen siinä toivossa että öljy päätyisi sinne mihin se haluttiin eikä vaan jäisi männän päälle. Tämän toimenpiteen jälkeen kaikki kasaan ja kas kummaa, ensiyrityksellä räjähti käyntiin sankan savun saattelemana heti kunnolla käyden, koeajon perusteella vetojakin normaaliin malliin (eli heikosti  ;D mutta sen mitä pitäisi ollakkin). Nyt on ehtinyt huonosti saada kilometrejä alle mutta tässä myöhemmin olisi tarkoitus uusia puristuspainemittaus ja ohivuotomittaus ja oletettavasti hyviä arvoja tulee mutta tarkoitus olisi saada vähän kirjattua numeroja referenssiksi mahdollisia (mutta epätoivottuja) tulevia teknisiä haasteita varten.

Tärkeäähän tälläisissä tapauksissa olisi jostain saatava kiinni vähän vihjettä ja oiretta että tietäisi edes katsella oikeaan suuntaan ja tähän mielestäni puristuspainemittaus on yksi monista hyvistä työkaluista varsinkin jos on todettu että kipinä/polttoaineensyöttö ok.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #50 : 10.04.2015, 22:34:52 »
Mielenkiintoista. :)

Hyvä että toimii!
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #51 : 10.09.2016, 21:09:24 »
Mittasitko puristuspaineet?

Tosin kun tuo videon mukaan tuntuu käyvän ihan niin kuin sytytys olisi pahasti pielessä, niin tutkisin/kokeilisin sillä puolella jotain.

Voiko sytytys olla 180 astetta väärässä? Eli anturi asennettu väärin?

Totesit aiemmin, että sytytys on kohdallaan. Miten mittasit sen?


Mistä kyseinen anturi löytyy?

Autoa ei ole keretty tutkimaan.. Kokeillaan ennen lumia.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #52 : 10.09.2016, 21:22:41 »
Menee vain yhdessä asennossa paikalleen, kiinnitykset epäsymmetriset(2 pulttia). Löytyy tulipellin puolelta kannen päädystä, nokka-akselin päästä.

Boxin(koneen) lämpöanturi jos on sökö/irti, niin ei lähde tulille. Ei siis lämpömittarin anturi, joka on termostaatttikotelossa.

Edit: olikin jo käyty nämä läpi.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2016, 21:27:11 kirjoittanut Orlov »

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #53 : 11.09.2016, 12:32:07 »
Menee vain yhdessä asennossa paikalleen, kiinnitykset epäsymmetriset(2 pulttia). Löytyy tulipellin puolelta kannen päädystä, nokka-akselin päästä.

Boxin(koneen) lämpöanturi jos on sökö/irti, niin ei lähde tulille. Ei siis lämpömittarin anturi, joka on termostaatttikotelossa.

Edit: olikin jo käyty nämä läpi.

Auto lähtee tulille mut käynti on hirveää. Hyvä tietää tuo anturi.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #54 : 11.09.2016, 12:40:39 »
Korjaus, ei taida lähteä käyntiin. Startatessa kuulostaa tulpattomalta mopolta.

https://www.dropbox.com/s/c6w02wia09glm7c/Volvo_960_Starttaus.mp4?dl=0

Auto on muuten hienossa kunnossa.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #55 : 11.09.2016, 13:52:28 »
En nyt saanu tota videoo kännyllä auki, mutta veikkaan "liimaventtiiliä".

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #56 : 11.09.2016, 14:21:44 »
Hyvinhän se potkii parilla pytyllä ja loput yskii. Meneehän nyt aivan 100% varmasti kipinä oikeaan sylinteriin ::)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #57 : 11.09.2016, 16:08:35 »
Ei taida olla sytytysjärjestys oikein kun noin potkii vastaan. Tänään juuri starttailtiin yksi 960 tulille joka pyöri tyhjiä nostimien takia. Lähti parhaiten kun tarjosi noin 1/4 kaasua.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #58 : 11.09.2016, 19:50:33 »
Mitattiin puristuspaineet:

Auto seisonut tätä ennen n 1.5v.

1: 16
2: 13,9
3: 15,2
4: 14,3
5: 14,2
6: 11,2

Muutama tulppa näyttää olevan täysin ilman kipinää. Ehkä vika on tulpanjohdoissa.

Pari tulppaa unohtunut kiristää kunnolla. Lähti nyt oikeasti käyntiin mut ravisti hirveästi.

Auton seisottaminen voinut vaikuttaa puristuspaineisiin. Ei tuossa vielä mitään älytöntä ole. Ei suhinoitakaan.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 2.5 vm. -95 aut, remontin jälkeen ei käynnisty *Video*
« Vastaus #59 : 11.09.2016, 20:12:11 »
Oiskohan toinen sytytyspäätteistä kyrvähtänyt. Vaihtamalla ne ristiin selviää, sikäli mikäli tiedät mitkä pytyt on pois pelistä.
Pystyy ne päätteet mittaamaankin mikäli on perillä elektroniikasta.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron