Noniin!
Toukokuussa ostin ensiautokseni italiantuonti -95 850 2.0 T5 farkun manuaalilaatikolla. Auto oli sopivan matkan päässä, kohtuu vähillä kilometreillä ja teho-hintasuhde oli kunnossa

Kahden katselu- ja testikerran jälkeen miellytti niin paljon nuorta kuskia, että oli pakko saada.
Faktoja autosta ostohetkellä:
- Ajettu 258 000 km, tuotu Italiasta 2003 (tuolloin kilometrejä noin 90 000)
- Huoltokirja (Italiassa kaikki huollot tehty liikkeessä, Suomessa ollut vain yhdellä omistajalla, joka tehnyt perushuollot itse, muut liikkeessä)
- Kahdet renkaat kohtuu kumeilla
- Ruosteeton
- Varusteina siistikuntoinen puolinahkasisustus, sähköikkunat ja -peilit, ajotietokone ja automaattinen ilmastointi.
- Auto oli kaikinpuolin siistissä kunnossa ikäisekseen
Kuva autosta ostohetkellä, pahoittelen huonoutta...

Laitan kuvia tänne foorumille kun jotain tapahtuu ja aiempia otoksia löytyy täältä:
http://s1335.photobucket.com/user/aepv/library/Vole (koitan pitää ne aikajärjestyksessä)
Kaikenlaista pientä ja vähän isompaa olen tälle jo kerennyt tekemään, olisi ollut parempi tehdä tämä topicci jo aiemmin, mutta parempi kai myöhään kuin sillonkaan. Kilometrejä kertynyt tähän mennessä noin 7000 ja ilman suurempia murheita on selvitty.
Minun aikana tehtyä, kutakuinkin aikajärjestyksessä:
- Taakse iskarit ja jouset heti kun tuli mulle
- Öljyt ja suodatin
- Vanteiksi uudemman Volvon 17" monipuolaiset
- Soittimen päivitys halpaan, mutta tarpeeni täyttävään
- 12" subbari pienehköllä vahvistimella ja uusia erkkakaiuttimia
- Takalasinpyyhkimen poisto
- "Jenkkiparkit"
- Takaikkunoihin kalvot
- Tulpat ja imm
- Lastu, ensin sikana säkissä ostettu kiinan lastu ja myöhemmin TTracingin tekemä
- Taakse 22 mm spacerit
- Grilli maalattu mustaksi
- Kokonahkaiset sähköpenkit muisteilla eteen
- Ovien palat kankaisista nahkaisiin
- Halpa korkeussäädettävä alustasarja
- Takaa rengaskoteloiden pokkauksia ja muoveja muokattu, raapii vieläkin, kun takana painoa...
- V70 takavalot
- Keskikonsolin kansi ensin eteen olevilla mukitelineillä, myöhemmin eteen sekä taakse olevilla
- 18" R-vanteet
- Etuvalojen ja sivuvilkkujen lievä tummennus
- Asteikollinen ahtomittari
Loput löytyy uusista viesteistä
Näyttää nyt tältä:

Suunnitelmia:
-
R-etupuskuri (jo hankittu, pitää maalata), samalla sumarit, osaako joku sanoa onko sähköt jo valmiina? Penkeille ei ainakaan ollut. sumareille ei ollut sähköjä
-
Takalippa (sama homma ko puskurilla)-
Taaksekkin nahkajakkarat (jo hankittu) Tehty
-
Kaiteettomat kattolistat (nekin jo tallissa oottelee) peruttu
-
Edestä mahdollisesti "apujouset" pois, jotta saisi kiristää jousta. Tämä toivottavasti eliminoisi kovemmissa vauhdeissa ilmaantuvan höllymisen. Takaa säätöpalat pois niin madaltuu vielä sentin tai kaks. Tehty
- Kalvoja uusiksi-
Vanteiden ehostaminen (edellinen omistaja ajellut kaikki lahjakkaasti kanttareihin)- Lootaöljyjen vaihto- Vakkarin laitto (saa tarjota kohtuuhintaista koko systeemiä)
- Reiättömät listat valojen allePäivitellään kera kuvien aina kun jotain tapahtuu.